Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   برخی از اسباب‌بازی‌های محبوب کودکان حاوی مقادیر خطرناکی از یک ماده شیمیایی مرتبط با استفراغ و اختلال در باروری هستند.با بررسی 11 اسباب‌بازی اسلایم محبوب کودکان، در هشت مورد ترکیب حاوی بور یافت شد. این عنصر شیمیایی در بوراکس بوده و از آن برای چسبندگی محصولات اسلایمی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرار گرفتن در معرض سطوح بالای بور باعث ایجاد علائمی مانند سوزش پوست، اسهال، استفراغ و ناراحتی معده می‌شود. همچنین بر باروری و جنین تاثیر می‌گذارد.البته بسیاری از این محصولات دارای برچسب ایمنی و اطلاعات در مورد مواد تشکیل دهنده هستند، اما والدین باید احتیاط لازم را برای استفاده کودکان از چنین وسایل بازی داشته باشند.

 

بر اساس مجوز اتحادیه اروپا، میزان استفاده از بور در محصولات مصرفی حدود 300mg / kg است، اما سخنگوی کمیته ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده اظهار کرد: ایالات متحده محدودیتی برای استفاده از بور در محصولات مربوط به کودکان ندارد.بر اساس قوانین ایمنی محصولات کودکان، اسباب بازی یا محصولات مرتبط با کودکان نباید حاوی مواد خطرناک باشند، اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته در محصولات اسلایم این موارد حدود چهار برابر بیشتر از میزان استاندارد است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ماده شیمیایی گوناگون استفراغ اسباب بازی باروری جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی عبور کرد و حالا فقط 8 تیم در این تورنمنت باقی مانده‌اند. 7 تیم لیگ برتری صعود کرده(مس، گل‌گهر، هوادار، آلومینیوم، تراکتور، ملوان و سپاهان) به همراه چادرملو اردکان از لیگ دسته اول به یک چهارم نهایی رسیدند و قرار است روز دوشنبه حریفان خود را در مرحله بعدی بشناسند.

نکته قابل توجه این است که شگفتی‌ساز مسابقات جام حذفی قطعا در مرحله بعدی میزبان خواهد بود. چادرملو اردکان هردو بازی گذشته خود در جام حذفی را مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان در خانه حریفان برگزار کرد و برنده شد و بر اساس قوانین قطعا بازی سوم را باید میزبان باشد.

بر این اساس شاگردان سعید اخباری در مرحله بعدی مسابقات جام حذفی به هر تیمی برخورد کنند، باید در یزد از آن تیم پذیرایی کنند. هیچ تیم دیگری در جام حذفی چنین شرایطی را ندارد و فقط درباره چادرملو این موضوع صدق خواهد کرد.

بی‌شک میزبانی از حریف بعدی در یزد یک امتیاز مثبت برای چادرملو خواهد بود تا بتواند در حضور هواداران خودی از این مرحله هم بالاتر برود و به شگفتی‌سازی خواهد ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت