Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@06:37:20 GMT

مقتدی صدر خواستار تعلیق‌ همه گفت‌وگوهای سیاسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۲۳۶۰

مقتدی صدر خواستار تعلیق‌ همه گفت‌وگوهای سیاسی شد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفت‌وگوهای تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.
 
«مقتدی الصدر»، امروز (پنجشنبه) در حساب توییتری خود نوشت: «ائتلاف‌های سیاسی پیروز انتخابات اخیر باید تا زمان برآوردن کردن مطالبات برحق معترضان، همه گفت‌وگوهای سیاسی خود به منظور فراکسیون‌ها و سایر مسائل را به تعلیق درآورند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
او از این ائتلاف‌ها خواست کار گروه جدی با دولت و با هماهنگی معترضان تشکیل دهند تا مطالبات آن‌ها برآورده شود.
 
ائتلاف مقتدی الصدر موسوم به ائتلاف «سائرون» با کسب ۵۴ کرسی، بیشترین کرسی پارلمان عراق را در انتخابات اخیر این کشور از آن خود کرد و بعد از آن، ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و «النصر» به ریاست «حیدرالعامری» بیشترین کرسی‌ها راتصاحب کرده‌اند.
 
شهر بصره مرکز استانی به همین نام در جنوب عراق از هفدهم تیر ماه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی از جمله در حوزه برق و آب و عدم اشتغال زایی بود که با کشته شدن یکی از افراد معترض، دامنه اعتراض‌ها به شهرهای نجف، میسان، ناصریه و بغداد گسترش یافت.
 

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به گزارش «مبلغ»، رهبر جریان صدر عراق از مقامات عربستان خواست تا به منظور پایان یافتن درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

شفقنا نوشت: صدر در توییتی در سایت ایکس نوشت: «پس از دیدن تغییر در سیاست های عربستان سعودی و فضای باز اجتماعی در این کشور، و کنار گذاشتن افراط گرایی در آن توسط برادر محترم محمد بن سلمان، فرصتی فراهم شده است تا بازسازی قبور ائمه بقیع علیهم السلام (روحی لهم الفداء) را به آنها یادآوری کنیم علی الخصوص اینکه ما در سالگرد تخریب آنها به دست افراط گرایان در آن زمان قرار داریم.»

وی افزود: «تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام خارج از چارچوب های شرعی، عقیدتی و اجتماعی همه منشورها، ادیان، عقاید، وابستگی ها و افکار معتدل و صحیح است بویژه اینکه کسانی که قبورشان تخریب شده، نمایندگان همه وابستگی های اسلامی و انسانی هستند و در قرآن عظیم هم عنوان شده است.»

صدر در ادامه این توییت آورد: «پس کسانی که خداوند ناپاکی را از آنها دور کرد و آنها را مطهر گرداند، ما و شما به محبت و مودت و اطاعت بدون قید و شرط آنها امر شده ایم.»

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد: «حفظ قبور آنها و بازسازی آن قبور در چارچوب مودت قرار می گیرد. اعتدال و میانه روی در محبت آنها روش ماست.»

صدر در پایان نیز عنوان کرده است: «تخریب قبور آنها جنایتی است که بخشیده نمی شود و بازسازی آنها عزتی است که در شمار نمی آید. پارلمان و دولت عراق را به هماهنگی بالا با دولت عربستان سعودی و مسئولان مربوطه به منظور انجام این پروژه وحدت بخش فرا می خوانم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896209

دیگر خبرها

  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد