Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روسیه توافق هسته‌ای با ایران را سند مهمی برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای در دنیا دانست. ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در نشست سفرای این کشور در مسکو گفت: تروریسم جهانی ضربه سختی در سوریه متحمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روند آستانه و دستاوردهای کنفرانس سوچی، زیربنای روند سیاسی حقیقی در سوریه به شمار می‌رود.

پوتین با عالی توصیف کردن نقش دیپلمات‌ها در حل و فصل بحران سوریه، خواستار کمک به حل مشکلات انسانی در سوریه شد.

وی افزود: کمک به حل مشکلات انسانی برای سوریه و منطقه و تعداد زیادی از کشورهای دنیا مهم است، زیرا می‌تواند از فشار مهاجرت بر کشورهای اروپایی بکاهد.

پوتین بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران و جلوگیری از هرگونه تشدید بحران در خاورمیانه در پی خروج واشنگتن از این توافق تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه توافق هسته‌ای با ایران را سند مهمی در چارچوب تلاش‌ها برای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دانست.

وی درباره نتایج نشستش با ترامپ در هلسنکی گفت: برخی از نیروهای آمریکایی تلاش کردند از اهمیت این نشست بکاهند، اما روابط با واشنگتن در جهت مثبت حرکت می‌کند. کسانی که این نشست را کم اهمیت جلوه می‌دهند دروغ می‌گویند و می‌خواهند تصویری غیر واقعی به آمریکایی‌ها نشان دهند.

پوتین گفت: برخی از طرف‌ها در واشنگتن تفاهمات دوجانبه ما را برای تحقق منافع خود قربانی می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که سیاست این کشور مبتنی بر عدم دخالت در امور دیگر کشورها و احترام به نهادهای بین‌المللی است.

وی افزود: روسیه به عنوان یک کشور هسته‌ای بزرگ، مسئولیت بزرگی در حفظ امنیت بین‌المللی بر عهده دارد. 

پوتین اظهار داشت: همکاری و اعتماد سازی کلید شکوفایی در اروپا است نه تهدید روسیه و ساخت پایگاه‌‌ها. روسیه به استقرار پایگاه‌های ناتو در نزدیکی مرزهایش، واکنشی مناسب نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,89,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085247

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است