Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@23:27:47 GMT

مقتدی الصدر خواستار تعلیق همه گفتگو‌های سیاسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۲۵۱۳

مقتدی الصدر خواستار تعلیق همه گفتگو‌های سیاسی شد

رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفتگو‌های تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.

خبرگزاری فارس: رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور از ائتلاف‌های پیروز انتخابات عراق خواست تا اطلاع ثانوی همه گفتگو‌های خود برای تشکیل فراکسیون بزرگ را تعلیق کرده و به فکر تحقق مطالبات مردمی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان الصدر عراق در دومین هفته از اعتراض‌های مردمی توقف همه گفتگو‌های تشکل‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی را خواستار شد.

«مقتدی الصدر»، امروز (پنجشنبه) در حساب توییتری خود نوشت: «ائتلاف‌های سیاسی پیروز انتخابات اخیر باید تا زمان برآوردن کردن مطالبات برحق معترضان، همه گفتگو‌های سیاسی خود به منظور فراکسیون‌ها و سایر مسائل را به تعلیق درآورند».

 

توییت مقتدی الصدر

 

او از این ائتلاف‌ها خواست کار گروه جدی با دولت و با هماهنگی معترضان تشکیل دهند تا مطالبات آن‌ها برآورده شود.

ائتلاف مقتدی الصدر موسوم به ائتلاف «سائرون» با کسب ۵۴ کرسی، بیشترین کرسی پارلمان عراق را در انتخابات اخیر این کشور از آن خود کرد و بعد از آن، ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و «النصر» به ریاست «حیدرالعامری» بیشترین کرسی‌ها راتصاحب کرده‌اند.

شهر بصره مرکز استانی به همین نام در جنوب عراق از هفدهم تیر ماه شاهد تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی از جمله در حوزه برق و آب و عدم اشتغال زایی بود که با کشته شدن یکی از افراد معترض، دامنه اعتراض‌ها به شهر‌های نجف، میسان، ناصریه و بغداد گسترش یافت.

بر اساس آمار وزارت کشور عراق تاکنون ۸ نفر در درگیری‌ها و عتراضات اخیر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرجعیت دینی عراق، دولت این کشور و سایر احزاب سیاسی ضمن حمایت از اعتراضات اخیر و درخواست از مقامات برای رسیدگی سریع به مطالبات و مشکلات، از معترضان خواستند راهکار مسالمت آمیز را در پیش بگیرند و از متوسل شدن به خشونت پرهیز کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YBk

منبع: فردا

کلیدواژه: مقتدی الصدر عراق اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر باقرزاده پیش ازظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد و حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه خواهد رسید و اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: اقداماتی که طی ۲ سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 6081799

دیگر خبرها

  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم