Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:26:23 GMT

نخبگان باید به دنبال تجاری سازی ایده هایشان باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۲۶۸۰

نخبگان باید به دنبال تجاری سازی ایده هایشان باشند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: نخبگان باید بتوانند ایده های خود را کاربردی و تجاری سازی کنند، تا زمینه سرمایه گذاری ، پیشرفت و توسعه استان را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان شاهد و ایثارگر استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، رشد و توسعه هر جامعه ای را در ارتباط مستقیم عملکرد نخبگان آن دانست و افزود: تجربه نشان داده که هر استانی از نخبگان بیشتر بهره برده توسعه و پیشرفت بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نخبگان را منشا کارهای بزرگ خواند و بیان داشت: نخبگان در واقع پرچم دار اصلی توسعه و هدایت جامعه هستند.
او وظیفه سنگین نخبگان را آگاه سازی مردم به شرایط کشور و جنگ روانی دشمن عنوان کرد.
بازوند همچنین گفت: سرمایه گذاران با توجه به ایده و نظر نخبگان در جایی با اطمینان سرمایه گذاری می کنند، بنابراین نخبگان استان باید به تولید ایده قابل تجاری سازی دست بزنند، زیرا تجاری سازی ایده ها مهم ترین مولفه هرگونه سرمایه گذاری است.
او یکی دیگر از وظایف اصلی نخبگان را تزریق و نهادینه کردن خودباوری به جامعه ذکر کرد و افزود: در زمان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، کشورمان با خودباوری مردم اداره شد که امروز برای دفع توطئه دشمنان و رفع مشکلات به آن نیاز جدی داریم.
وی در ادامه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی را نمونه بارزی از خودباوری مدنظر مقام معظم رهبری عنوان کرد که دولتمردان و مردم باید بیشتر به آن توجه کنند.
وی با اشاره به جنگ شدید روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان با هزینه عربستان و لابی گری رژیم صهیونیستی درصدد تفرقه افکنی بین مردم و نظام هستند و وظیفه سنگین نخبگان آگاه سازی مردم است.
استاندار کرمانشاه جمهوری اسلامی را منشاء خدمات و کارهای بسیار بزرگی در طول 40 سال حیات خود دانست و افزود: متاسفانه شبکه های اجتماعی و شبکه های معاند علیه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به سیاه نمایی دست می زنند که لازم است این خدمات بیشتر برای مردم بویژه نسل جوان تبیین شود.
وی جامعه ایثارگری کشور را جز دلسوزترین قشر جامعه نسبت به مسائل و مشکلات نظام دانست، چرا که توفیق نظام جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی شهدا و فداکاری ایثارگران است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه نیز، نخبگان ایثارگر استان را 270 نفر اعلام کرد که 90 نفر از این تعداد بانوان هستند.
حجت الاسلام هادی عسکری در ادامه نخبگان ایثارگر را دارای ظرفیت و قابلیت فراوان علمی برای ارتقا و توسعه استان عنوان کرد.
همچنین در این جلسه نخبگان شاهد و ایثارگر استان به ابراز دیدگاه های خود در باره آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ قرآنی، وضعیت اقتصادی و بیکاری پرداختند و خواستار نگاه تخصصی و حرفه ای به پست های مدیریتی و ریشه یابی مشکلات اجتماعی استان شدند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 9 هزار 800 شهید، 21 هزار جانباز و هزار و 600 آزاده تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نخبگان ايثارگر استان كرمانشاه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت  ایران عراق را شریک دوم تجاری ایران معرفی کرد و افزود: عراق جزو کشور‌های اولویت‌دار ما در تجارت محسوب می‌شود؛ در سال‌های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است، گفت: کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بند‌های دستگاه‌هایی که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم‌ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به‌خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان‌های تحت پوشش مانند سازمان زمین‌شناسی، شرکت شهرک‌های صنعتی و... بند‌هایی به عنوان بند‌های پیشنهادی قید شده است.

ربیهاوی با اشاره به مهم‌ترین بند‌های کمیسیون مشترک ایران و عراق، بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم‌ترین بند‌های پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق‌های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق‌های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال‌ هستند با یکسری مشکلات مواجه هستند. تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی و افتتاح حساب و... است.

وی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق‌ کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث‌های تسهیل تجارت هدف‌گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل