Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجتی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نایین در گفتگو اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص نوسانات وزنی در عرضه مرغ گوشتی گفت : مصوباتی در دولت صورت گرفته است که به تدریج سازمان دامپزشکی وزن مرغ را هم از لحاظ بهداشتی و هم اقتصادی اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد : به نظر می رسد باید لاشه مرغ حدود یک کیلو و 800 گرم باشد چرا که  هم از نظر سلامت و هم از نظر اقتصادی خیلی به صرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیرجهادکشاورزی ،  مشکلاتی وجود دارد که سهم جوجه در لاشه مرغ احیاناً در قیمت آن تاثیر گذار باشد و مرغداران گاهی اوقات ترجیح می دهند وزن لاشه را بیشتر کنند  و گاهی اوقات مصرف کنندگان هم فکر می کنند مرغ های بزرگ بهتر است در صورتی که  متوسط لاشه مرغ جهانی  یک کیلو 800 گرم  است که با اقدامات انجام شده وزن لاشه را به زودی کاهش می دهیم. 

وزیرجهادکشاورزی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نایین گفت :کود شیمیایی داخلی در مجتمع‌های پتروشیمی وابسته به وزارت نفت تولید می‌شود و توزیع آن به قیمت مصوب و به عهده این وزارتخانه است اصرار داشتیم کودهای مورد نیاز در بازار عرضه شود که متاسفانه عوامل خیلی زیادی از جمله پتروشیمی ها مخالف بودند که دولت و کمیسیون تطبیق مصوبات دولت در مجلس با رای مخالف از افزایش آن جلوگیری کرد.

محمود حجتی  با اشاره به اینکه امروز بلاها و آفت هایی بر اثر سردی و گرمای سال گریبانگیر کشاورزان و دامداران است افزود : براساس مصوبه دولت ، کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان ۲ سال استمهال گرفتند و سود آن توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها را این سازمان پرداخت کند.

وی در ادامه با اشاره به بیمه کشاورزان بیان نمود: عمده مشکلات امروزی کشاورزان ، دامداران و مرغداران بیمه است که در بحث بیمه پاسخگو هستم.

وزیرجهادکشاورزی واسطه گری را یکی از مشکلات عمده در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی دانست و افزود: کوتاه کردن دست واسطه ها نیازمند نهادسازی است.

 

انتهای پیام/م

سفر وزیر جهاد کشاورزی به نائین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور