Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:03:25 GMT

سهم ۲۵ میلیون مترمکعب آب شاهرود به قزوین اختصاص یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۰۵۷

سهم ۲۵ میلیون مترمکعب آب شاهرود به قزوین اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین در دیدار استاندار قزوین با معاون وزیر نیرو اعلام شد تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب شاهرود برای کشاورزی استان نقش حیاتی دارد.

در این نشست که باحضور دکتر سروش معاون وزیر نیرو، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، موضوع ابقای تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب رودخانه شاهرود برای تامین آب کشاورزی حاشیه این رود مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرخ زاد معاون عمرانی استانداری قزوین در این زمینه گفت: ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود از سال ۱۳۸۶ از سوی وزارت نیرو به استان تخصیص یافته و مقرر شد، این  تخصیص برای تامین اب کشاورزی حاشیه شاهرود مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای ملزم شدند اراضی را مشخص کرده و بر اساس متراژ اراضی آب مورد نیاز را به آنها تخصیص دهند که متاسفانه این روند با تاخیر مواجه شده و استان قزوین نتوانسته از این سهمیه به طور کامل استفاده کند.

فرخزاد بیان کرد: در جلسه ای با حضور شورای هماهنگی آبریز بزرگ سپیدرود و استاندار وقت قزوین و ۸ استاندار دیگر اعلام شد هر استانی که
تا تیر ماه ۹۴ نتواند از این سهمیه استفاده کند، تخصیص سهمیه آنها لغو خواهد شد، که این طرح شامل استان قزوین نیز شد.

فرخ زاد با بیان اینکه برخورداری از آب در حوزه تولید، کشاورزی، اشتغال و طرح های مختلف اقتصادی نقشی انکار ناپذیر دارد، یادآورشد: اختصاص و بهره برداری از این میزان آب می تواند نقش تاثیرگذاری در کشاورزی استان و بخصوص برای ساکنین اطراف شاهرود داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: استفاده بیش از حد از آبهای زیرزمینی باعث از بین رفتن ذخایر آب شده و اگر به همین منوال پیش برویم به زودی شاهد خشک شدن دشت قزوین خواهیم بود و با بحرانهای بیشتری مواجه خواهیم شد در حالی که برخی بحران ها قابل پیش گیری است.

 وی اظهارداشت:ابقای تخصیص این مقدار آب به استان بسیار ضروری است وامیدواریم با رایزنی های انجام شده و نظر مساعد معاون وزیر نیرو  بتوانیم این سهم را به استان بازگردانیم.

رودخانه شاهرود به طول ۱۷۵ کیلومتر با ادغام رود طالقان و الموت رود تشکیل شده و در انتها به سد منجیل و دریاچه سفید رود می ریزد.

کد خبر 4351671

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین عبدالمحمد زاهدی کشاورزی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند سانحه تصادف خرم آباد حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۶ لاین شمالی آزادراه قزوین به زنجان ۱۰ مصدوم گذاشت.

داود مهرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ساعت ۹:۳۵ صبح امروز امدادگران حاضر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی قزوین _ زنجان تصادف زنجیره‌ای را در کیلومتر ۶ این مسیر ارتباطی مشاهده کردند و بر همین اساس نجاتگران همراه با آمبولانس برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف یک دستگاه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ برخورد کردند سپس هفت سواری و یک تریلی نیز با این ۲ خودرو برخورد کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در این سانحه یک مصدوم در خودرو محبوس شده بود که توسط نجاتگران با استفاده از ست نجات سبک رهاسازی شد، افزود: هلال احمر در انجام کمک‌های اولیه به اورژانس کمک کرد و همه مصدومان این حادثه توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مهرگان از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 750275

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود