Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:56:21 GMT

برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۲۳۹

برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند

به گزارش ایرنا، مرضیه باریکانی بعدازظهر پنجشنبه و در حاشیه جلسه دستیابی و راهکارهای اساسی در راستای اجرای طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) به خبرنگار ایرنا گفت: طی سال های گذشته مباحث زیادی در حوزه تئوریک این طرح بیان شد و با بازدیدهای صورت گرفته تصمیم به اجرای آن در برخی از شهرهای کشور به صورت پایلوت شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، قزوین را به دلیل وجود ایستگاه راه آهن در شهر، ارتباط تنگاتنگ آن با مرکز و سفرهای زیاد روزانه به آن، یکی از چهار شهر پایلوت اجرای طرح TOD دانست و ادامه داد: با توجه به مطالعات صورت گرفته محدوده پیاده سازی اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در ایستگاه راه آهن و حومه آن را مورد بررسی قرار دادیم.
باریکانی افزود: ما معتقدیم TOD بر روی یک شبکه کامل و یکپارچه حمل و نقل همگانی ایجاد می شود و حتی در طرح های جامع تفصیلی که در آینده قرار است به روز شود نیز لحاظ شده تا ما شاهد یکپارچگی برخی مسایل شهری از جمله حمل و نقل و شهرسازی باشیم.
به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی به همراه معاونت های آن، وزارت کشور، شورای عالی ترافیک، شهرداری ها و شوراهای اسلامی، متخصصان حوزه و سرمایه گذاران مهمترین عوامل اجرایی این طرح بوده و می توانند با ارتباط های سازنده خود، پیاده کننده این طرح باشند.
وی با تاکید بر اینکه کشور ما هیچ قصدی برای پیاده کردن این طرح همانند کشورهای غربی را ندارد، گفت: ما تنها براساس داشته های خود و نیز رفع معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی اقدام به پیاده سازی TOD خواهیم کرد.
باریکانی، پروژه ایی مانند TOD را سودآور دانست و اظهار داشت: اجرای چنین طرح هایی بدون شک باعث افزایش درآمدهای شهری شده و این مساله برای ما و سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.
وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه چهارمین همایش TOD آذرماه سال جاری برگزار می شود، سعی داریم طرح های مطالعاتی خود در شهرهای قزوین، مشهد، اهواز و شهر جدید پرند به عنوان پایلوت این طرح را ارائه داده و در نهایت نیز آن را عملیاتی کنیم.
طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حمل و نقل حمل و نقل عمومی شهرداری وزارت راه و شهرسازی وزارت کشور جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است