Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:19:48 GMT

باند کلاهبردار تلفنی در گچساران متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۲۷۶

باند کلاهبردار تلفنی در گچساران متلاشی شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ سید محمد موسوی روز پنجشنبه اظهار داشت: تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده پس از مراجعه حضوری برخی شهروندان مبنی بر تماس تلفنی شخصی از طرف رادیو جوان و اعلام برنده شدن سفر عتبات عالیات در دستور کار قرار گرفت.
موسوی ابراز داشت: متهمان از شهروندان خواسته بودند برای واریز مبالغی به خودپرداز مراجعه کنند سپس با شگردی هایی خاص حساب آنها را خالی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی تصریح کرد: با آغاز تحقیقات مقدماتی پرونده ها مشابه دیگری نیز به این پلیس توسط مراجع قضایی ارجاع شد که پس از خالی کردن حساب مالباختگان دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.
سرهنگ موسوی در توضیح نحوه شناسایی متهمان پرونده، گفت: با توجه به اینکه مبالغ نقدی مالباختگان به حساب های مختلفی واریز شده بود، 34 پرونده تشکیل و پس از هماهنگی لازم با مقام قضایی یک گروه زبده از کارآگاهان پلیس مسئول رسیدگی به صورت ویژه شدند.
وی بیان کرد:پس از بررسی حساب های بانکی، مکاتبه با سایر استان ها اعزام گروهی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان گچساران به استان آذربایجان غربی و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان ارومیه ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهمان شدند.
وی گفت: متهمان به شهرستان گچساران انتقال داده شدند که در بازجویی های اولیه تا کنون به پنج فقره کلاهبرداری تلفنی در شهرستان گچساران اعتراف و پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی روانه زندان شدند.
سرهنگ موسوی گفت: این باند تاکنون اعتراف به کلاهبرداری بالغ بر بیش از 50 میلیارد ریال در سطح کشور و 6 میلیارد ریال در شهرستان گچساران کرده است.
موسوی افزود: تحقیقات برای دستگیری سایر افراد باند ادامه دارد.
وی از مردم خواست تا فریب کلاهبرداران را نخورند و اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد دیگران قرار ندهند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی پلیس آگاهی تلفن کهگیلویه و بویراحمد ماموران پلیس جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد

 

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری باند ۳ نفره سارقین به عنف شهر کرمان که با ایجاد رعب و وحشت و حمله به خانم‌های مسن، اقدام به سرقت طلا و اموال با ارزش آنها می‌کردند خبر داد.

سردار فرشید افزود: این باند با زیرنظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی، چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کار‌های خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، ادامه داد: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده اند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران