Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- وزير جهاد کشاورزي گفت: استمهال وام هاي کشاورزي به مدت 2 سال مصوبه قطعي دولت است و اگر بانکي تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود حجتي روز پنجشنبه در نشستي با فعالان بخش کشاورزي شهرستان اردستان بيان کرد: خشکسالي و سرمازدگي منجر به وارد شدن خسارت هاي زيادي به کشاورزان شده بود که با پيگيري هاي صورت گرفته دولت 2 سال استمهال بازپرداخت وام هاي کشاورزي را تصويب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به خسارت 110 هزار ميليارد ريالي ناشي از سرمازدگي به بخش کشاورزي کشور افزود: قانونگذار نيز تصويب کرده و سود اين 2 سال بر عهده دولت است و اگر بانکي در اين زمينه کوتاهي کرد، بايد مورد پيگيري قرار گرفته و برخورد شود.
وزير جهاد کشاورزي در ادامه با اشاره به مشکلات مرغداران نيز گفت: حل مشکل مرغداران با ايجاد يک شبکه توليد و توزيع مرغ در قالب يک زنجيره و به صورت اتحاديه برطرف مي شود.
وي با اشاره به سرانه 28 کيلوگرمي مصرف مرغ در ايران اضافه کرد: وجود واسطه هاي زياد از محل توليد تا زمان عرضه به بازار از مشکل بيشتر فعلان بخش کشاورزي است و ايجاد يک زنجيره بين توليد کنندگان تا زمان عرضه به بازار دست واسطه ها را قطع خواهد کرد.
حجتي با اشاره به افزايش قيمت مرغ بيان کرد: امروز قيمت مرغ افزايش داشته اما قيمت واقعي و تمام شده نيست؛ قيمت مرغ در ايران ارزان تر از بسياري کشورها است .
او به تلاش هاي دولت براي تامين نهاده هايي با ارزانترين بهاي ممکن اشاره کرد و گفت : به رغم جنگ اقتصادي دشمن و تلاش ها براي ايجاد مشکل در تامين ارز و جا به جايي پول، ارزانترين ارز اختصاص يافته و مشکلي وجود ندارد.
وزير جهاد کشاورزي در ادامه بر استفاده بهينه از منابع آبي تاکيد کرد و گفت: بايد گلخانه ها و کشت نشايي توسعه يابد که کمتر در استان اصفهان در اين زمينه کار شده است.
وي در ادامه پرورش و توليد گياهان دارويي را ظرفيت خوبي براي توسعه شهرستان اردستان دانست و افزود: توسعه سنتي دامداري صرفه اقتصادي ندارد و بايد با تغيير روش از مرتع ها در جهت توليد گياهان دارويي استفاده شود زيرا بازده اقتصادي بيشتري دارد.
حجتي با اشاره به گياهان مقاوم در برابر کم آبي مانند گل محمدي و زعفران، عنوان کرد: شهرستان اردستان با توجه به اقليم متفاوت ظرفيت بسياري براي توسعه کشاورزي دارد.
نماينده اردستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه به ظرفيت اين شهرستان در توليد گوشت سفيد استان اصفهان اشاره کرد و خواستار پرداخت تسهيلاتي با کارمزد پائين در جهت کمک به مرغداران شد.
حجت الاسلام سيد صادق طباطبائي نژاد با اشاره به کشاورزي و دامداري به عنوان محورهاي اصلي اشتغال شهرستان اردستان بيان کرد: با توجه به محدوديت منابع آبي شاهد نصب کنتورهاي هوشمند و کاهش ميزان پرونده بهره برداري از چاه ها بوديم که زيان هاي ناشي از آن بايد مديريت شود.
حميدرضا تاملي فرماندار اردستان نيز در اين جلسه يکي از راهبردهاي توسعه اين شهرستان را فعاليت هاي بخش کشاورزي خواند و گفت: 2 هزار فرصت شغلي در حوزه کشاورزي را اتباع بيگانه اشغال کرده اند، در حالي که مجموع بيکاران نزديک به يک هزار و 500 نفر است .‌
به گزارش ايرنا، وزير جهاد کشاورزي به همراه هياتي از مديران ارشد اين وزارت براي بازديد از طرح هاي بخش کشاورزي شرق و شمال شرقي استان اصفهان امروز پنجشنبه پس از شرکت در آئين راه اندازي مجتمع زنجيره‌اي توليد گوشت مرغ در شهر کوهپايه، به نائين سفر کرد و سپس وارد اردستان شد.
شهرستان اردستان با جمعيت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزديک به 118 کيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123 /1596
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسین غیاثی» از حوزه انتخابیه شبستر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

من به طور مستقل وارد انتخابات شده‌ام، خط قرمز من مردم و نظام جمهوری اسلامی است که برای رفاه مردم و بهتر نمودن شرایط معیشتی مردم تلاش خواهم نمود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مهمترین موضوع مبحث اقتصاد و معیشت مردم است. اقتصاد و معیشت رابطه مستقیمی با افرایش یا کاهش ازدواج و طلاق، استرس و آرامش، پیشگیری و درمان بیماری، بداخلاقی و شلوغی و کاهش، مراجعات به دادگاه‌ها دارد.

راه حل در تقویت تولید است (تولید در هر بخش کشاورزی و صنعت و دامپروری و …) رونق تولید با رونق صادرات محصولات غیرنفتی رابطه مستقیم دارد. برای بهبود صادرات باید موانع را برداریم که عمده ترین آن رفع تعهدات ارزی صادر گنندگان می‌باشد که متأسفانه تیشه به ریشه صادرات و تولید وارد کرده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من با توجه به شغل اکثریت اهالی کمیسیون کشاورزی یا کمسیون صنایع خواهد بود.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

۱. خشک شدن دریاچه ارومیه
۲. کیفیت پایین خدمات بهداشت و درمان
۳. جاده‌های مواصلاتی
۴. مشکلات کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی

کد خبر 6099508

دیگر خبرها

  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند