Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@22:47:51 GMT

جرم و جنایت در انگلیس همچنان رکورد می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۴۵۱

جرم و جنایت در انگلیس همچنان رکورد می‌زند

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
جدیدترین گزارش رسمی نشان می‌دهد که آمار جرم و جنایت در انگلیس و ولز در یک سال منتهی به مارس گذشته (فروردین ماه) همچنان رکورد می‌زند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که آمار قتل در طول این مدت 12 درصد و چاقوکشی 16 درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، آمار دزدی نیز 30 درصد و حملات مسلحانه 2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می‌افزاید که درمجموع پلیس انگلیس 5 میلیون و 500 هزار فقره جرم در این مدت ثبت کرده است که این رقم در قیاس با سال گذشته 11 درصد افزایش نشان می‌دهد. از این میزان 40 هزار و 147 فقره مربوط به جرائم چاقوکشی بوده که این معضل از ابتدای سال جاری نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی ایجاد کرده است.

این در حالی است که دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس به‌تازگی اعلام کرده است که پلیس این کشور ده‌ها هزار جرم مرتبط با خشونت را ثبت نکرده است. این نهاد نظارتی داده‌های آماری پلیس از یکم ژوئن (11 خرداد) تا 30 نوامبر (9 آذر) سال گذشته را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که بیش از 9 هزار و 400 فقره جرم معادل 18.8 درصد کل جرائم صورت گرفته ثبت و ضبط نشده است. پلیس انگلیس می‌گوید که جرائم یادشده منجر به تلفات و یا جراحت نشده است.
نشریه ساندی تایمز فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و چاقوکشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن، سیاست ریاضتی دولت محافظه‌کار «ترزا می» را یکی از عوامل اصلی افزایش جرم و جنایت در این کشور عنوان کرده است. دولت انگلیس از سال 2010 به این‌طرف بودجه پلیس را در چارچوب اجرای طرح‌های ریاضتی، میلیون‌ها پوند کاهش داده است.
همچنین خروج مردم انگلیس از اتحادیه اروپا، از دیگر عواملی است که به اعتقاد کارشناسان عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور شده است.

در همین زمینه: جانسون: ترزا می از برگزیت تنها یک نام باقی‌ گذاشت گرمای هوا و کاهش میزان باران در انگلیس | استفاده از شیلنگ آب ممنوع می‌شود شاهزادگان انگلیس حاضر به دیدار با ترامپ نشدند | ملکه تنها ماند هشدار ترزا می به مخالفان |شاید برگزیتی در کار نباشد تظاهرات گسترده مردم انگلیس در مخالفت با سفر ترامپ به لندن ترامپ در لندن به نخست وزیر انگلیس درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!

تکرار یک دروغ بزرگ در نسبت دادن رکورد منفی دولت غربگرا به دولت رئیسی، به ماموریت دوره‌ای رسانه‌های زنجیره‌ای تبدیل شده و بلافاصله رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی، اینترنشنال و... به این دروغ ضریب می‌دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:آخرین بار روزنامه هم‌میهن متعلق به کرباسچی تیتر اول خود را به «رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم» اختصاص دادند که بلافاصله از سوی صدای آمریکا بازنشر شد.

هم‌میهن با تکرار یک دروغ می‌نویسد: «رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

این رکورد از سال ۱۳۲۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است. پیش از این رکورددار تورم دولت ‌هاشمی با ۴۹/۴ درصد تورم بود. تورم بالا در سال‌های ۱۳۲۱ و ۱۳۲۲ نیز ناشی از پیامدهای جنگ جهانی دوم و اشغال ایران به دست متفقین بوده است.

گفتن ندارد که شعار انتخاباتی رئیسی نصف کردن تورم در گام اول و بعد تک‌رقمی کردن آن بود. دو سال تلاش دولت برای تحقق این شعار منتج به کاهش سرعت رشد نقدینگی شد. به‌طوری‌که از ۴۲/۸ درصد رشد در مهر ۱۴۰۰ به ۲۷/۵ درصد در بهمن ۱۴۰۲ افت پیدا کرد.

همزمان درآمدهای نفتی هم در دولت رئیسی بالا رفت و به ۳۵ میلیارد دلار رسید درحالی‌که درآمدهای نفتی در سال ۱۳۹۹ حدود هشت میلیارد دلار بود. قاعدتاً تحت تاثیر کاهش رشد نقدینگی و پر شدن خزانه ارزی به‌عنوان دو عامل بسیار مؤثر بر نرخ تورم باید این نرخ کاهش پیدا می‌کرد اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

با وجود آنکه شتاب رشد نقدینگی کمی کندتر شد و ارزهای بیشتری به کشور آمد و همین ارزهای نفتی سبب تزریق به بازار و کشیدن ترمز رشد قیمت ارز تا حدی شد، ولی علت‌العلل تورم یعنی کسری بودجه دولت علاج نشد و فشار بر بانک‌ها و بر تامین این کسری مانع از کمتر شدن نرخ تورم شد».

درباره این تحلیل گفتنی است که اولا کسری بودجه با رکورد ۴۸۰ هزار میلیارد تومان و درآمدهای نفتی سقوط کرده، میراث دولت روحانی بود اما دولت رئیسی موفق شد ضمن احیای درآمدهای نفتی، کسری بودجه را هم کاهش دهد. ثانیا رکورد تورم نه مربوط به دولت رئیسی با رقم ۴۴ درصد، بلکه رقم ۶۰ درصدی متعلق به دولت روحانی است و این نتیجه معدل رشد اقتصادی تقریبا نزدیک به صفر در هشت سال دولت غربگراست. این رقم در دولت رئیسی به بیش از ۴ درصد - و هفت درصد در برخی مقاطع- افزایش یافت.

یادآور می‌شود روزنامه شرق هم با تکرار ادعای مشابه در اسفند ۱۴۰۱ مدعی شده بود تورم ۴۷ درصد بالاترین رکورد هفتاد سال اخیر بوده است. همچنین ایندیپندنت فارسی که توسط گروهک‌های اپوزیسیون اداره می‌شود، ادعا کرده بود: دولت انقلابی، رکورد ۸۱ ساله تورم در ایران را شکست.

دی ماه سال گذشته هم روزنامه سازندگی به نقل از«کمیته اقتصادی حزب کارگزاران» و با کتمان رکورد تورمی دولت‌های ‌هاشمی و روحانی مدعی شده بود دولت رئیسی با رکورد ۴۶ درصد، رکورددار نرخ تورم ۸۰ساله است(!)

روزنامه اعتماد هم چند ماه قبل به اسم نمودار، شکل مار کشیده و نوشته بود: «تورم دو سال دولت رئیسی، در برابر تورم هشت سال جنگ». ️اما در این نقاشی، نه نرخ تورم ۴۹ درصدی دولت ‌هاشمی درج شده و نه نرخ پایان دولت روحانی که به ۵۹.۳ درصد رسید!

دیگر خبرها

  • قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • جم رکورد فروش را شکست
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد