Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری بعد از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی محل احداث واحد تولید آهن اسفنجی ۸۰۰ هزارتنی در راستای اجرای زنجیره فولاد در شهرستان قروه اظهار داشت: استان کردستان در حوزه صنعت در کشور سرآمد بوده و براساس مطالعات اکتشافی صورت گرفته مستعد داشتن منابع غنی و صنایع وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به معادن طلای کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در معدن طلای زرکوه قروه سه تن طلا در حال بهره برداری است که اگر این ظرفیت به پنج تن برسد یکی از بزرگترین معادن طلای کشور خواهد بود.

به گفته شریعتمداری در قروه و دهگلان نقاط امیدبخشی در حوزه صنعت و معدن به دست خواهد آمد و امید است شرایط واگذاری پهنای این نقاط با مشارکت مردم عملیاتی شود.

وی با اشاره به آغاز به اجرای زنجیره فولاد در کردستان، افرود: با آغاز این طرح ها ظرفیت های جدید تولید صنعتی پایه گذاری شد که امیدواریم با عملیات اجرایی شاهد فعالیت های جدید تری باشیم.

شریعتمداری همچنین از تولید ۱۳۰ هزار تن ظرفیت جدید کنسانتره در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم تا مجموعه زنجیره فولاد در کشور را به ظرفیت بیش از ۱۱۰ میلیون تن برسانیم که هم اکنون با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در شرف بهره برداری است.  

سنگ مرمر جهانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وضعیت شهرستان قروه پرداخت و یادآور شد: قروه در حوزه معدن وضعیت مطلوبی دارد و می توان گفت نقاط امیدبخشی در کشف سنگ آهن در کنار فعالیت های ساخت کنسانتره حاصل شود.

به گفته محمد شریعتمداری سنگ مرمر قروه برند جهانی دارد و باید تمامی محل هایی که معادن در آن ها وجود دارد از این ظرفیت بهره ببرند و این اولویت نخست برای مسئولان امر خواهد بود و هر بهره برداری باید به این موضوع توجه کند.

وی بر پوشش نیازهای اولیه واحدهای تولیدی در حوزه سنگ و تلاش برای فرآوری سنگ قروه تأکید کرد و خواستار شد تمامی ظرفیت های موجود جهت فرآوری معادن انجام شود.

همچنین فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذاری در این زمینه از دیگر مواردی بود که این مقام مسئول بر آن تأکید کرد.   

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان مراسم و در پاسخ به اینکه چه تضمینی وجود دارد که این پروژه همانند ذوب آهن کردستان خدشه دار نشود، گفت: آیه یأس نخوانید و حرفهای شیرین را به مردم انتقال دهید و امیدوار باشید.

کد خبر 4351627

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان قروه گسترش فولاد محمد شریعتمداری کلنگ زنی پروژه بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند سانحه تصادف خرم آباد حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی