Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:16:17 GMT

جشنواره آواها و نواهای رضوی در شهرری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۳۶۰۱

جشنواره آواها و نواهای رضوی در شهرری برگزار شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد ری شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: سومین جشنواره بین المللی آوا ها و نواهای رضوی به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سازمان فرهنگی و هنری منطقه ٢٠ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد موسوی تصریح کرد: این جشنواره از 28 تیر ماه به مدت سه روز در شهرهای پاکدشت، قرچک، ملارد، دماوند و ری برگزار می شود.
وی ادامه داد: آیین پایانی این جشنواره نیز از ساعت 17 تا 20 روز شنبه (30 تیر ماه ) با حضور مسئولان و برگزار کنندگان در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و گروه های برتر در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
موسوی گفت: گروه های موسیقی 'سردار ممد اف' از جمهوری آذربایجان، 'مولانا' به سرپرستی یونس یوسفعلی زاده از استان خراسان رضوی، 'نوای رحمت' به سرپرستی مسعود مرادی از استان کردستان، 'عاشیقلار' به سرپرستی عنایت حمیدی از استان آذربایجان شرقی، 'نوای سیمره' به سرپرستی مهران غضنفری از استان لرستان و تک خوانی بهمن اسکینی از لرستان به اجرای برنامه در ری پرداختند.
وی به آثار ارسالی این جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار دریافتی این دوره از جشنواره در دو بخش رقابتی از جمله آهنگسازی ،تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی که شامل، موسیقی ردیف دستگاهی ،کرال و آکاپلا،موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران، مرور آثار و موسیقی ملل هستند.
وی اضافه کرد: بیشترین حضور هنرمندان در بخش غیر رقابتی و در حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران به ثبت رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری یادآور شد: برگزاری جشنواره بین المللی آواها و نواهای رضوی فرصتی برای تعمیق و بازشناسی فرهنگ رضوی با استفاده از ابزارهای هنر است که تاثیری گسترده خواهد داشت.
6003/7247
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اداره فرهنگ و ارشاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران دماوند موسیقی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا