Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد روز گذشته در آیين اختتاميه شانزدهمین جشنواره بين المللي امام رضا (ع) با تبريك ايام متعلق به حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) اظهار کرد: تلاش دست اندركاران و حاميان برگزاري جشنواره امام رضا(ع) با محوريت كودك و نوجوان در استان يزد شايسته تقدير است زيرا زمينه يك رقابت فرهنگي و هنري با روح معنوي را فراهم ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبي ادامه داد: در شرايطي قرار داريم كه بيش از گذشته نيازمند پرورش كودكان هستيم و يكي از اين الزامات به جهان بي روح و مدرنيته بر مي گردد كه مولفه هاي روحي بشر را تضعيف مي كند.
وی افزود: تكيه بر داشته هاي معنوي و آئيني، پشتوانه اي اساسي است كه بايد سرلوحه قرار بگيرد و در اين راستا بسياري از داشته هاي فرهنگ غني ملي پاس داشته شده و الگوسازي شود.
طالبی بيان كرد: در رشته هاي مختلف سرآمداني داريم كه مي توانند مسير را روشن كنند و با الگو گرفتن از آن ها و آثار به جاي مانده از اين چهره هاي ماندگار، كودكان و نوجوانان مي توانند ادامه مسير خوبي داشته باشند.
معاون استاندار يزد گفت: روح حماسي داستان هاي شاهنامه، قصه، تئاتر و ساير هنرها و ارزش هايي كه در جامعه وجود دارند به عنوان ميراث غني گذشتگان مي توانند به اجتماع روح ببخشند و از سوي ديگر با نگاه به اين داشته هاي فرهنگي با اعتماد به نفس بالاتري مي توان رو به جلو گام برداشت.
طالبي گفت: فراتر از داشته هاي ملي، روح فرهنگ تشيع و ارزش هاي ديني در اجتماع است كه سازگاري بالايي با ارزش هاي ملي ما نيز دارد و زمينه ساز همبستگي روز افزون مي باشد.
وی افزود: بالاترين ظرفیت معنوی درجمهوري اسلامي ايران وجود ارزشمند حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع)‌است كه بركات مختلف فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي براي مردم اين سرزمين به همراه دارد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان بيان كرد: ضروريست كه اين آموزهاي الهام بخش و ميراث معنوي به كودكان و نوجوانان با زبان هنر و ابزار هاي جديد معرفي و آموزش داده شود كه يكي از نكات برجسته در اين زمينه بهره مندي از جايگاه والاي امام هشتم (ع) در معرفي ارزش هاي فردي و اجتماعي است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز امام صادق اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.».

وی افزود: از این حدیث مشخص می‌شود پدیده فقر، تکانش‌های معیشتی و فقدان قدرت خرید حیات اجتماعی یک جامعه را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی را در یک جامعه دچار اسیب می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به ستوه آورده و افکار عمومی را به‌شدت تحریک‌پذیر می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب عنوان کرد: بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه به قوانین موجود در موضوع حجاب باید عمل شود، عنوان کرد: نظام از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آید و همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند

کد خبر 6095755

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس