Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@02:34:24 GMT

آسان‌تر شدن شرایط دریافت تابعیت روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۴۸۷۵

آسان‌تر شدن شرایط دریافت تابعیت روسیه

به گزارش پارس نیوز، 

کمیسیون امور قانونگذاری دولت روسیه طرحی را تایید کرد که اصلاحیه قانون اعطای تابعیت روسیه محسوب می‌شود و افراد برای گرفتن تابعیت روسیه به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند تا در فرایند‌های کمتری به شهروندی روسیه درآیند.

برخی منابع خبری اعلام کردند که رئیس جمهوری روسیه گروه‌هایی از خارجیان را تعیین می‌کند که بدون دادن امتحان زبان روسی، بدون پنج سال زندگی پیوسته در روسیه و بدون گواهی تایید منبع درآمد، می‌توانند تابعیت روسیه اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن به وزارتخانه‌های کشور و کار دستور داد که تشریفات برای دریافت اقامت پنج ساله برای اتباع خارجی را که زبان روسی می‌دانند و قصد کار کردن در روسیه دارند آسانتر کنند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، این دو وزارتخانه موظف شدند تا روز ۳۱ ماه اوت طرحی را برای اجرای این دستور رئیس جمهوری تنظیم کنند.

ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور و ماکسیم توپیلین وزیر کار روسیه مسئول تنظیم این طرح شده اند.

جمعیت روسیه اکنون حدود ۱۴۴ میلیون نفر است که درصورت احتساب جمعیت بیش از دو میلیون نفری کریمه که روس‌ها آن را در آمار خود درنظر می‌گیرند جمعیت این کشور به بیش از ۱۴۶ میلیون نفر می‌رسد.

رشد جمعیت در پهناورترین کشور جهان چند سالی است که منفی است به طوری که تعداد متولدین از فوت شدگان بیشتر است و آمار مهاجرت روس‌ها نیز از این کشور رو به افزایش است به طوری که چندی پیش براساس نظرسنجی که در این کشور صورت گرفت یک سوم جوانان روس دوست دارند به خارج از این کشور مهاجرت کنند.

دولت روسیه به همین دلیل جذب مهاجران خارجی به عنوان یک منبع مهم افزایش جمعیت این کشور را در دستور کار قرار داده است و روس‌های مقیم جمهوری‌های شوروی سابق و نیز اتباع کشور‌های اسلاونژاد همسایه روسیه شامل اوکراین و بلاروس در اولویت قرار دارند.

با توجه به کاهش مهاجرت از اوکراین به روسیه از سال ۲۰۱۴ تاکنون به دلیل مناقشات بوجود آمده میان دو کشور، تعداد مهاجرین در روسیه نیز رو به کاهش گذاشته است.

روسیه از جمله کشور‌هایی است که به سختگیری در دادن اقامت به اتباع دیگر کشور‌ها شهره است و قوانین و مقررات دست و پاگیری برای مهاجرت دارد و افرادی در این کشور هستند که با گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز موفق به کسب اقامت دائم در این کشور نشده اند و با وجود داشتن همسر روس و صاحب فرزند شدن باید هر چند سال یک بار با قبولی در امتحانات سخت و دشوار، مدت اقامت موقت خود در این کشور را تمدید کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دولت قانون روسیه ریاست جمهوری وزارتخانه وزیر کشور جهان فوت مهاجرت افزایش جمعیت بلاروس قوانین و مقررات دولت روسیه قانون پارس تابعیت پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • آخرین امتیازهای میلاد عبادی‌پور در روسیه به درد نخورد
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند