Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه رودسر گفت‌:‌ گروه‌های جهادی سپاه حل مشکلات مردم به ویژه آبرسانی به روستاهای سیل‌زده اشکورات رودسر را در اولویت نخست برنامه‌های خود قرار داده‌اند. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ استانها گیلان نظرات

سرهنگ پاسدار ناصر پورکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ گروه‌های جهادی سپاه رفع مشکلات مردم روستاهای سیل‌زده واقع در بالادست اشکورات رودسر به ویژه در حوزه آب آشامیدنی را در اولویت نخست برنامه‌های خود قرار داده‌ و از هیچ کمکی در این راه دریغ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه رودسر حضور مجموعه عوامل سپاه در جریان وقوع سیل کاکرود را بسیار چشمگیر اعلام کرد و بیان داشت:‌ از همان ساعات نخستین وقوع سیل در کاکرود بسیجیان و حوزه‌های مقاومت مناطق زیاز و رحیم‌آباد در منطقه حاضر و برای امدادرسانی اعلام آمادگی کردند.

پورکریمی عمق حادثه سیلاب و رانش زمین در منطقه اشکورات را بسیار زیاد دانست و تصریح کرد:‌ با وجود حضور به موقع و سریع نیروهای بسیجی و سپاه،‌ به علت عمق تخریب و خسارات وارده،‌ تا ساعات نخستین پس از وقوع حادثه امکان خدمات‌رسانی به منطقه وجود نداشت.

وی به اعزام خودروها و وسایط سنگین از محل پروژه سد پلرود به کاکرود اشاره کرد و ابراز داشت:‌ آواربرداری و احداث راه دسترسی بدون وجود وسائط مخصوص امکان پذیر نبود به همین علت سپاه اقدامات لازم جهت اعزام این تجهیزات از سد پلرود به مناطق سیل‌زده را فراهم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر از حضور دائمی و بدون وقفه نیروهای بسیجی در کاکرود خبر داد و عنوان کرد:‌ از روز وقوع حادثه سیل و رانش زمین در کاکرود اشکورات تا این لحظه نیروهای پایگاه مقاومت بسیج نسبت به برگزاری گشت‌های حفاظتی در منطقه ‌اقدام کرده‌اند. 

پورکریمی تجسس مفقودان حادثه سیل و مشارکت گسترده بسیجیان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جست‌وجوی بیش از 40 کیلومتر از عرض رودخانه برای پیدا کردن اجساد مفقودان توسط نیروهای بسیجی انجام شد که در پی آن دو جسد توسط این گروه‌ها مورد شناسایی قرار گرفت.

وی به بازدید سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه گیلان از مناطق سیل‌زده اشکورات اشاره کرد و افزود:‌ در این بازدید صمیمانه مردم از مشکلات خود صحبت کردند و سردار نیز جهت رفع دغدغه‌های آنان از آمادگی سپاه برای ساخت منازل مسکونی تخریب شده خبر داد. 

فرمانده سپاه ناحیه رودسر با بیان این نکته که از طرف سپاه به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل کاکرود اقلام و لوازم خانگی اهدا شده است گفت:‌ برای چهار خانوار سیل‌زده رودسری به میزان هر کدام 10 میلیون تومان انواع وسایل آشپزخانه و لوازم ضروری منزل اهدا شده است.

پورکریمی از اعزام این وسایل منزل با چهار دستگاه خودرو باری به مرکز سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان خبر داد و بیان داشت:‌ این اقلام تهیه شده شامل یخچال،‌ فرش،‌ بخاری،‌ جاروی برقی و سایر لوازم آشپزخانه است که در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

وی با اعلام این نکته که سه گروه جهادی برای آبرسانی به مناطق بالادستی اشکورات به منطقه اعزام شده‌اند عنوان کرد:‌ اهالی واقع در بالادست اشکورات مشکلات بسیار زیادی در حوزه آب آشامیدنی دارند و سپاه با تمام مشکلات موجود برای خدمات‌رسانی به آنان تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر مشکل کم‌آبی در اشکورات رودسر را ناشی از مشکلات اداری و یا ضعف مدیریتی اعلام کرد و افزود:‌ در حال حاضر نه فقط مردم منطقه کاکرود بلکه کل اهالی منطقه اشکورات رودسر با مشکل عدیده نبود آب آشامیدنی بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7877/P1361/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد