Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر قصد سفر به نیشابور را دارید،ما به شما توصیه می کنیم که سری به روستای محمدآباد آقازاده بزنید و از دهکده چوبی بازدید کنید.

دهکده چوبی نام محلی است که امروزه یکی از جذابیت های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر نیشابور به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محل جذاب به دست حمید مجتهدی ساخته شده است و از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به ساخت همه سازه هایش با استفاده از چوب و روشی نوین در ساخت بنا اشاره کرد.

دهکده چوبی نیشابور از مسجدچوبی،موزه،کتابخانه،رستوران،فروشگاه،نانوایی،آلاچیق،سوئیتها،فضای سبز و اکوسیستم زیبا تشکیل شده است.

مسجد چوبی این دهکده زیبا ،اولین مسجد چوبی مقاوم در برابر زلزله در سطح جهان به حساب می آید.در ساخت این مسجد از ۴۰تن چوب استفاده شده است.

مسجد چوبی قرار گرفته در دهکده چوبی نیشابور با وسعتی بالغ بر ۲۰۰متر مربع به شکل کشتی وارونه ای ساخته شده که روی زمین قرار گرفته است.این مسجد چوبی دو مناره دارد که هر کدام از آنها ۱۳متر از سطح زمین ارتفاع دارند.

مسجد چوبی دهکده چوبی می تواند در برابر زلزله هایی با شدت کمتر از ۸ ریشتر مقاومت کند.

لازم به ذکر است؛ دهکده چوبی نیشابور با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ساخته شده است.

انتهای پیام/

اولین مسجد چوبی در دهکده چوبی نیشابور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناطق گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!

خبرگزاری قرآنی ایکنا نوشت: داوود کیم، یوتیوبر مشهور کره جنوبی که چند سالی است مسلمان شده، از چند روز پیش با اعلام قصدش برای ساخت یک مسجد در کشور خود سروصدای زیادی به پا کرده، اما حالا نحوه تأمین بودجه این مسجد جنجالی شده است. این جنجال پس از اتهام جمع‌آوری کمک‌های مالی از مسلمانان خارج از کره جنوبی از جمله ایران برای پروژه ساخت مسجد در این کشور به وجود آمد.

داوود کیم ۳۰ ساله، یک تولیدکننده محتوای مشهور و تأثیرگذار است که از زمان گرویدن به دین اسلام در سال ۲۰۱۹، محبوبیت زیادی در میان مسلمانان غیرکره‌ای پیدا کرده است. او عمدتاً درباره مسلمانان کره جنوبی و تجربیات شخصی خود به عنوان یک مسلمان کره‌ای محتوا منتشر می‌کند.

اخیراً، کیم پس از اظهار مشارکت خود در تأمین مالی پروژه ساخت مسجد در شهر دایگو و جمع‌آوری کمک‌های مالی از دنبال‌کنندگانش، با نهاد‌های اسلامی رسمی در کره جنوبی درگیر شده است.

مسئله ساخت مسجد در دایگو از جمله موضوعات بحث‌برانگیز میان ساکنان و مقامات این شهر است که کیم از آن برای جلب توجه مخاطبان در کانال یوتیوب خود استفاده کرد.

این ادعا‌ها موجب ایجاد موج انتقادات از سوی نهاد‌های اسلامی رسمی و جامعه مسلمانان در کره جنوبی علیه کیم شد.

آنها او را به گمراه کردن و تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای منافع شخصی تحت پوشش پروژه‌های ساخت مسجد متهم کردند و خواستار توضیح در مورد نحوه استفاده از پول‌های جمع‌آوری شده از دنبال‌کنندگانش شدند.

اتحادیه اسلامی کره جنوبی نیز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که تنها نهاد اسلامی رسمی ثبت شده در کشور کره جنوبی که مجاز به ساخت مساجد در این کشور و جمع‌آوری کمک‌های مالی است، اتحادیه اسلامی است و این بدان معناست که داوود کیم صلاحیت قانونی برای ساخت مسجد در کره جنوبی را ندارد.

این اتحادیه با رنگ قرمز نوشت که ادعا‌های کیم برای طرح جمع‌آوری کمک‌های مالی و ساخت مسجد در این کشور هیچ ربطی به اتحادیه ندارد و یک مسئله شخصی است.

کیم از خود دفاع کرد

در همین راستا، کیم از خود دفاع و بر نیت خیرخواهانه خود تأکید کرد. او اشاره کرد که تنها قصد حمایت از جامعه مسلمانان در کره جنوبی و تسهیل زندگی دینی آنها را دارد. با این حال، جنجال در مورد شفافیت و مشروعیت روش جمع‌آوری کمک‌ها و نحوه هزینه آنها همچنان ادامه دارد.

کیم در این باره نوشت: «در مورد مسجد دایگو، من تمام پولی را که دریافت کردم برگرداندم».

داوود کیم با بیان اینکه مقامات تاکنون هیچ اتهامی علیه وی مطرح نکرده‌اند، افزود: «همه این جنجال‌ها در فضای مجازی پس از اینکه تصمیم گرفتم مسجدی در کره بسازم به وجود آمد... فریب دروغ‌های کسانی که از گسترش اسلام در کشور کره می‌هراسند را نخورید.»

وی همچنین گفت: «خدا از همه چیز آگاه است... نیت من برای خداست... و هرگز از ساختن مسجد در کره دست بر نمی‌دارم.»

کیم جای یا داوود کیم، خواننده و یوتیوبر معروف کره‌ای است. او در ۸ آوریل ۱۹۸۳ در سئول متولد شده و در سال ۲۰۱۹، به دین اسلام روی آورده و مسلمان شده است.

tags # کره جنوبی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود