Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سرهنگ مسعود جبار زاده، معاونت اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران از دو طرح جدید پلیس راهور از صبح روز شنبه خبر داد.

وی در این خصوص به خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا گفت:« از صبح روز شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷ در راستای کاهش تصادفات و انضباط بخشی به ترافیک شهری، پلیس راهور تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با موتورسوارانی که به نحوی از انحاء از جمله پوشش پلاک با استفاده از قفل و زنجیر و چرخ وغیره، سعی در پوشش پلاک و یا مخدوش نمودن آن کنند، برخورد قانونی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سرهنگ جبارزاده در خصوص چگونگی برخورد قانونی گفت:« علاوه بر جریمه ۶ هزار تومانی با عنایت به جرم بودن رفتار مذکور، جهت سیر مراحل قانونی این افراد به مقام دادسرا تحویل داده خواهند شد که مجازات آن بنابر دستور مقام قضایی  بین ۶ ماه تا ۱سال حبس خواهد بود.»

وی  در خصوص طرح معاینه فنی خودرو های فرسوده چنین گفت:« در راستای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران  با خودرو های دودزا، فرسوده و آلاینده برخودر قانونی خواهد کرد که طی آن فرد خاطی ۵۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.»

معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران به تشریح محدوده فرسودگی وسایل نقلیه پرداخت و گفت:

« خودرو شخصی با ۲۰ سال، کامیون و کشنده ۲۵سال، مینی بوس،وانت و اتوبوس بین شهری با ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری، تاکسی و موتور سیکلت با ۱۰ سال عمر مفید فرسوده محسوب می شوند.»

 

خبرنگار: پانیذ میلانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور خودرو زندان موتورسیکلت برنا خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد