Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی سیاست‌های اقتصادی دولت اشتباه است گفت: واردات مواد اولیه ۴۰۰ میلیون دلار کاهش یافت. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجتبی خسروتاج شامگاه پنجشنبه در همایش روز صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه بخش اصلی در ارتباط با فعالیت‌هایی که باید در حوزه اقتصاد صورت بگیرد توجه به دهک‌های پایین و محروم است اظهار داشت: برخی از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه ذات نظام ما چندنرخی ارز است گفت: این دیدگاه با مشکلاتی روبرو است ولی همیشه دیدگاه برخی از ‌کارشناسان این است که به این وسیله می‌توان برخی از کالاهایی که اولویت اصلی هستند را با قیمت پایین‌تر تامین کرد.

وی با بیان اینکه پافشاری خاصی روی حفظ چندنرخی بودن ارز وجود ندارد گفت: قطعا اگر آقای جهانگیری بشنوند که خواسته همه فعالان اقتصادی بر این رویکرد است اصرار زیادی وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از 22 فروردین که بخش نامه ارزی توسط آقای جهانگیری منتشر شد تا امروز این احساس را دارم که رویکرد به این سمت می رود که اگر بخواهیم در بخش اقتصاد خوب برنامه ریزی کنیم باید دولت با نرخ رسمی کالاها را قیمت گذاری کند و به دست مردم برساند.

خسروتاج تصریح کرد: الان ما به این سمت می رویم که دولت تمرکز خود را بر واردات کالا برای قشر خاصی از جامعه با نرخ معین بگذارد و مابقی را به فعالان بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به اهمیت وجود شفافیت اقتصادی برای عرصه صنعت و تولید تاکید کرد و ادامه داد: یک فعال اقتصادی باید بداند که تا دوماه آینده وضعیت اقتصاد به چه صورت است که بتواند نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام نماید.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال گذشته تقریبا برای مواد اولیه و واسطه‌ای هفت میلیارد دلار کالا وارد کشور کردیم که این رقم در سه ماهه اول امسال به شش میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده و نسبت به سال قبل تنها 400 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشترین کاهش را مربوط به کالاهای مصرفی دانست و گفت: در این زمینه در سه ماهه اول سال گذشته دو و نیم میلیارد دلار بوده که امسال به یک میلیارد و 742 میلیارد دلار رسیده و نزدیک به 800 میلیون دلار کاهش یافت است.

خسروتاج رشد صادرات کشور را نسبت به سال گذشته با افزایش 15 تا 16 درصدی دانست و گفت: در این موضوع وضعیت خوبی داشتیم و اگر ارائه کنیم امسال صادرات غیرنفتی ما به 30 درصد افزایش هم دست پیدا می‌کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با وجودی که وزیر نفت بیان کرده که سعی می‌کنیم حتی یک بشکه هم نسبت به سال قبل نفت صادر نکنیم اما در شرایط تحریم کار سخت‌تر است و باید تلاش کنیم که در حوزه صادرات غیرنفتی برای افزایش 30 تا 40 درصد هدف‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/م

R41376/P1486/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • همراه پرخرج
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد