Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و متعدد قرآنی همچون برگزاری نشست خبری تشریح اقدامات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، تجلیل از خدمات و مدیریت حمید صابرفرزام در جهاد دانشگاهی، امضای تفاهم‌نامه همکاری رادیو قرآن و اوقاف استان تهران، انتشار ترتیل «احمد ابوالقاسمی» در پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، برگزاری نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن‌، برپایی بخش شفاهی جشنواره «آیه‌های مهربانی» با بیش از ۱۰۰۰ متسابق، تجلیل از دست‌اندرکاران راه‌اندازی رادیو ترتیل و رادیونمای ترتیل، ابراز نگرانی اعضای جامعه قرآنی در نامه‌ای به معاون صدا، برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی آیات در دو موضوع، آغاز دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن، میزبانی نیروی هوایی و زمینی ارتش از مرحله نهایی مسابقات قرآن آجا، آخرین اخبار از اعتراضات گروه‌های تواشیح به نتایج مسابقات، آغاز پذیرش و رقابت‌های دومین جشنواره قرآنی «طیبات» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همراه بود.
تشریح اقدامات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن
نشست خبری تشریح اقدامات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم صبح روز، ۲۳ تیرماه با حضور محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد.
انجم‌شعاع در ابتدای این نشست خبری با تاکید بر اینکه به دنبال نامگذاری این جلسه به عنوان یک نشست خبری نبوده و تنها برای پاسخ دادن به برخی ابهامات است، گفت: به دنبال ابهاماتی که مطرح شده بود تلاش شد تا با حضور برخی رسانه‌ها به این ابهامات پاسخ داده شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بر مبنای سند راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تا سال ۱۴۱۴ در کشور داشته باشیم، افزود: برای اینکه افق روشن‌تری داشته باشیم، مقرر شد تا افق ۱۴۰۴ یعنی هشت سال آینده به سه و نیم میلیون حافظ قرآن کریم در کشور برسیم.
تجلیل از خدمات رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان
مراسم تجلیل از خدمات و مدیریت حمید صابرفرزام روز یکشنبه، ۲۴ تیرماه ساعت ۱۴ در محل خبرگزاری قرآن(ایکنا) برگزار شد.
در این مراسم که با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از پیشکسوتان، مدیران و فعالان قرآنی برگزار ‌شد؛ از خدمات قرآنی چهارساله حمید صابرفرزام، رئیس پیشین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا تجلیل ‌شد.
همچنین، صابرفرزام در دوره مدیریت خود بیش از ده‌ها عنوان برترین سازمان خلاق و رسانه تخصصی حوزه قرآن و معارفی را از آن جهاد دانشگاهی کرده است.
تفاهم‌نامه همکاری رادیو قرآن و اوقاف استان تهران
تفاهم‌‌نامه همکاری بین شبکه رادیویی قرآن و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به منظور توسعه فرهنگ انس با قرآن و آموزه‌های قرآن کریم در بین مردم به امضای احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف استان تهران رسید.
در این تفاهم‌نامه ‌شش‌ماده‌ای برگزاری تلاوت اذانگاهی و محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه به صورت مشترک و پخس زنده و یا تولیدی آن از رادیو قرآن مورد تأکید واقع شده است. همچنین، برگزاری برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های حفظ، قرائت و مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، تصحیح صحت نماز، برگزاری مسابقات رادیویی و پوشش رسانه‌ای در برگزاری مسابقات قرآن کریم استان تهران به عنوان موضوعات این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
انتشار ترتیل «احمد ابوالقاسمی» در پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن
ترتیل کامل احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان برای اولین بار از سوی رادیو قرآن در پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن و کانال اختصاصی این شبکه رادیویی در پیام‌رسان سروش منتشر ‌شد.
به مناسبت آغاز دهه کرامت از ۲۴ تیرماه (اول ماه ذی القعده) تا پایان ماه هر روز ترتیل یک جزء از قرآن کریم منتشر می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir و کانال اختصاصی در پیام‌رسان سروش به نشانی www.sapp.ir/radioquran مراجعه و فایل تلاوت را دریافت کنند.
برگزاری نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن‌
نشست یک روزه هم‌اندیشی مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های مختلف کشور از صبح تا عصر روز شنبه، ۳۰ تیرماه در محل سازمان دارالقرآن ‌الکریم برگزار می‌شود.
همچنین، این همایش یک روزه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دارابی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، هیئت‌امنا، رئیس، معاونان و مدیران سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.
در این نشست هم‌اندیشی یک روزه، پیرامون موضوعات مختلف قرآنی در سطح کشور به‌ویژه بررسی فعالیت‌های قرآنی استان‌های مختلف پرداخته خواهد شد.
برپایی بخش شفاهی جشنواره «آیه‌های مهربانی»
نخستین جشنواره قرآنی «آیه‌های مهربانی» ویژه شاغلان و خانواده‌های کارکنان شهرداری تهران در بخش کارکنان، همسران، فرزندان پایین و بالای ۱۶ سال در تالار اندیشه فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
این مسابقات در بخش شفاهی در گروه آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل اذان، حفظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء و حفظ قصار السور ویژه خردسالان و همچنین اذان و در گروه بانوان و دختران در این رشته‌ها به استثنای قرائت تحقیق و اذان به مدت دو روز ۲۴ و ۲۵ تیرماه انجام شد.
این مسابقات در بخش آقایان همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و در بخش بانوان، ۲۵ تیرماه با رقابت بیش از هزار نفر و با بهره‌گیری از داوران ملی و کشوری در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و همچنین ۱۴ تا ۲۰ برگزار شد.
تجلیل از دست‌اندرکاران راه‌اندازی رادیو ترتیل و رادیو نمای ترتیل
طی مراسمی صبح روز دوشنبه، ۲۵ تیرماه که با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه‌ رادیویی قرآن و دیگر عوامل دست‌اندرکار رادیو قرآن برگزار شد، از عوامل راه‌اندازی رادیو ترتیل و رادیو نمای ترتیل تقدیر به‌عمل آمد.
ابراز نگرانی اعضای جامعه قرآنی در نامه‌ای به معاون صدا
طی هفته گذشته، نامه جمعی از اعضای جامعه قرآنی از میان اساتید، قاریان و حافظان کشور مبنی بر نگرانی این افراد از تغییر مدیریت در شبکه رادیویی قرآن منتشر شد. در بخشی از این نامه آمده است، جامعه قرآنی کشور که مراتب خرسندی و رضایت خود را قبلا از انتصاب قاری محبوب، استاد و داور بین‌المللی، جناب آقای احمد ابوالقاسمی به عنوان مدیر رادیو قرآن اعلام و ابراز نموده بود، این روزها نگران حذف این چهره متخصص و دوست‌داشتنی از مجموعه تصمیم‌گیری رسانه‌ای مهم که در حقیقت حلقوم جامعه قرآنی کشور است، می‌باشد.
فلذا از شما انتظار می‌رود، ضمن پاسخگویی به تماس‌های مکرر اساتید قرآن کریم با جنابعالی(که از یک ماه و نیم پیش تاکنون بی‌پاسخ مانده است)، نسبت به تکریم و حفظ ایشان، موجبات صیانت از جایگاه والای تلاوت قرآن کریم، تقویت امید و به هدف رساندن آرمان‌های جامعه قرآنی کشور را فراهم آورید».
برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی آیات در دو موضوع
اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این مرکز برنامه‌های از پیش تعیین شده در طول سال همچون جشنواره آیات، هفته‌های قرآن و عترت و ... است را در دستور کار دارد، گفت: با وجود اینکه این برنامه‌ها از قبل طراحی شده و جزء برنامه‌های سالانه معاونت است، اما با توجه به وضعیت بودجه‌ای که وجود دارد، قطعیتی در برگزاری آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از نظر معاونت اجرای برنامه‌های قرآنی سالانه قطعی است، گفت: این تنها نظر ماست، چرا که ممکن است در زمان مقرر اجراکنندگان از بودجه‌های لازم برای برگزاری برنامه‌ها بهره‌مند نباشد و لذا اینکه اجرای برنامه‌ها به صورت قطعی از جانب معاونت اعلام شود، ممکن است تعهداتی را ایجاد کند. امیرنیا با بیان اینکه در فصل تابستان اختتامیه سه موضوع از موضوعات جشنواره قرآنی آیات را در برنامه داریم، بیان کرد: اختتامیه جشنواره تصویرسازی، تئاتر و نقاشی خط، تا پایان فصل تابستان برگزار می‌شود و از بین آن‌ها اختتامیه دو جشنواره به طور قطع در دهه اول مردادماه خواهد بود.
آغاز دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان راه آهن
دوازدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کريم در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی، اعتلای اخلاق و ایمان دینی ميان کارکنان و اعضای خانواده‌ها برگزار ‌شد.
مسابقه در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، درک مفاهیم و مسابقه غدير(حفظ خطبه غدير و پاسخ به سؤالات طرح شده غدير) و اذان برگزار ‌شد و همه رشته‌ها به غیر از مسابقه کتبی غدير در دو مرحله (مقدماتی و نهایی) انجام خواهد شد.
مرحله مقدماتی رشته‌های قرائت(تحقيق، ترتيل) و سطوح مختلف حفظ(آقایان و بانوان) با همکاری تیم داوری منتخب از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در مرکز و ادارات کل مناطق به طور همزمان برگزار ‌شد. مرحله مقدماتي مسابقات کتبی رشته(درک مفاهيم قرآن کريم) از ساعت ۱۰ تا ۱۱ و مسابقه سئوالات غديرشناسی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ به صورت همزمان در تاریخ ۲۷ تیرماه برپا شد و نتایج یک هفته بعد به ستاد هماهنگی تبليغات اسلامی مرکز ارسال می‌شود.
یادآور می‌شود، راه‌یافتگان به مرحله نهایی از تاریخ هشتم تا دهم شهریور ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
میزبانی نیروی هوایی و زمینی ارتش از مرحله نهایی مسابقات قرآن آجا
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش(آجا) گفت: هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان در سطح یگان‌های نیروهای هوایی، دریایی، زمینی، ستاد آجا و پدافند هوایی در حال برپایی است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات تا اواخر تیرماه ادامه دارد، عنوان کرد: مرحله سراسری این مسابقات بین اداره نیز طی مردادماه انجام می‌شود و در نیمه شهریورماه نیز مرحله نهایی مسابقات برپا خواهد شد.
میدانی با اشاره به اینکه رویکرد جدید امسال میزبانی هر کدام از نیروها از مسابقات است، اظهار کرد: طی این برنامه‌ریزی در نیمه شهریورماه مسابقات بانوان شاغل به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی و احتمالاً در مجتمع یاوران مهدی قم انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین مرحله نهایی مسباقات کارکان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه آجا به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی دی‌ماه در مشهد الرضا برپا خواهد شد.
آخرین اخبار از اعتراضات گروه‌های تواشیح به نتایج مسابقات
در حالی نتایج مرحله مقدماتی مسابقات تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم طی روزهای گذشته از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد، که بلافاصله بعد از اعلام این نتایج با اعتراضات زیادی از سوی گروه‌های تواشیح مواجه شد.
بر همین اساس گروه‌های تواشیح تا روز ۲۳ تیرماه اعتراضات خود را به صورت رسمی به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه داده و هیئت داوران نیز پس از آن به بررسی اعتراضات پرداختند. موارد اعتراضی گروه‌های تواشیح به داوران آیتم‌های مختلف ارائه شده تا آخرین بازبینی‌ها را انجام دهند.
همچنین، براساس شنیده‌ها، نتایج و نظرات هیئت داوران پس از بررسی اعتراضات به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شده و به احتمال بسیار زیاد طی روزهای آینده نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.
آغاز پذیرش و رقابت‌های دومین جشنواره قرآنی «طیبات»
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مسئول مرکز کشوری آموزش‌های غیرحضوری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) گفت: آغاز پذیرش دومین جشنواره فرهنگی، علمی، ورزشی، قرآنی طیبات ویژه بانوان از روز ۲۸ تیرماه انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فوق با رقابت‌ها در رشته ورزشی آغاز می‌شود، اظهار کرد: رقابت‌ها در رشته‌های دارت و فوتبال دستی در دو مقطع بزرگسالان و نوجوانان پنج‌شنبه، ۲۸ تیرماه برپا می‌شود.
نجفی با اشاره به اینکه رقابت‌ها در مجتمع نور قم انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین جمعه، ۲۹ تیرماه نیز در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء، کل و ترتیل و قرائت ویژه بانوان بزرگسال و رشته‌های حفظ ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و کل در مقطع دختران نوجوان برگزار خواهد شد و شنبه، ۳۰ تیرماه، ساعت ۱۰ اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی رویدادهای قرآنی هفته تشریح فعالیت ها ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن ابراز نگرانی جامعه قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد معلم می‌شوند

رضا مراد صحرایی در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب نخبگان بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد و این به معنای استخدام رسمی است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان برای مهر ۱۴۰۳ از میان نخبگان قرآنی یعنی حافظان و قاریان قرآن که مقام دارند، دانشجو معلم استخدام می‌کند.

صحرایی گفت: نخبگان در حوزه‌های ورزشی و هنری هم می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، گفت: اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد، در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با اشاره به اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود نه در جا‌های دیگر افزود: همواره قربانی عدم توجه از سوی دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وی ادامه داد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

طرح اتقان را به رتبه‌بندی مرتبط کنید

وزیر آموزش و پرورش درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه‌بندی معلمان مرتبط کنیم و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند، اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با قرآن مانوس نبودند، آن را فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مؤسسات مختلف از جمله مؤسسات قرآن نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود

منبع: تسنیم

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • توضیحات رییس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • این افراد معلم می‌شوند
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند