Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@16:57:23 GMT

چشم به راه پرچم سبز رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۶۰۴۹

چشم به راه پرچم سبز رضوی

سالیان زیادی است که زائر حضرت نشده است اما حالا با شنیدن خبر حضور خدام، کوچه پس کوچه های روستای را به یاری عصایش تند تند پشت سر می گذارد، تا خود را به برچم سبز رنگ رضوی برساند و دیده را به نشانه ای از بارگاه آن حضرت روشن کند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی:  پیر و جان و زن و مرد از گوشه و کنار روستا خود را می رسانند تا بهترین میزبان برای امام رضا(علیه السلام) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کدام از اهالی حال و هوای عجیبی برای میزبانی باشکوه از امام مهربانی ها دارند؛ از خردسال تا بزرگسال چشم به راه می کشند تا خودروی حامل کاروان خدام رضوی از دور پیدا شود.

 

مردم از وقتی که شنیدند قرار است پرچم متبرک امام رضا (علیه السلام) به میان آنها آورده شود از ساعاتی قبل خود را برای میزبانی آماده کرده اند؛ حتی گرمای تابستان هم مانع آمدن آن ها برای استقبال از کاروان حامل پرچم امام رضا(علیه السلام) نشده است، یکی به یمن ورود خدام رضوی اسپند دود می کند و دیگری شربت پخش می کند تا مردم گرما را حس نکنند.

 

انتظارها به پایان می رسد و کاروان خدام رضوی با عبور از جاده های پر پیچ و خم به روستای نوزاد رسیدند؛ در بدو ورود خدام بارگاه منور امام هشتم با مداحی و مرثیه سرایی دل عاشقان را روانه مشهدالرضا کردند.

 

از اشک های شوق اهالی روستا و ایستادن آن ها در هوای گرم تابستان می توان متوجه اشتیاقشان برای بوسیدن پرچم متبرک امام رضا(علیه السلام) شد.

 

شوق دیدن خدام رضوی خواب را از چشمانم ربود

یکی از اهالی روستا بعد از بوسیدن پرچم حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) با بغض در گلو می گوید: چند سالی است که به دلایل متعددی نتوانستم به مشهد مشرف شوم و با حضور خدام رضوی به روستا احساس دارم که به زیارت حرم مطهر امام هشتم(علیه السلام) رفته ام.

 

خانم فاطمی که حدود 60 سال از عمرش می گذرد در ادامه می افزاید: دوست دارم یک روزی تمام فرزندانم خادم حرم امام مهربانی ها شوند.

 

وی شفا و تندرستی بیماران از آرزوهای خود اعلام می کند و ادامه می دهد: عشق و علاقه بسیاری به امام هشتم دارم؛ از وقتی که متوجه شدم پرچم امام رضا(علیه السلام) قرار است به روستا بیاید خواب نداشتم.

 

 

آرزویم خادمی حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) است

همچنین محمد عبداللهی یکی دیگر از اهالی روستا نیز می گوید: حضور خدام رضوی در روستاهای محروم استان سبب نزدیکی دلهای مردم به امام هشتم در ایام دهه کرامت می شود.

 

وی اضافه کرد: خادمی امام رضا(علیه السلام) یکی از افتخارات بزرگی است که آرزو دارم امام رئوف نصیبم کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: ورود پرچم بارگاه منور امام هشتم بر شور و شعف مردم روستا افزوده است و همه می خواهند از برکات امام رئوف استفاده کنند.

 

انتخاب روستای نوزاد برای میزبانی از کاروان خدام رضوی افتخار است

رمضانی از اهالی روستای نوزاد هم گفت: خدام رضوی با ورود به روستا حال و هوای مردم را عوض کردند؛ مردم این روستا توجه بسیاری به ساحت مقدس اهل بیت(علیه السلام) دارند و به هر نحوی کمک می کنند.

 

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه روستای نوزاد برای میزبانی از کاروان حامل پرچم امام رضا(علیه السلام) انتخاب شده است و نشانه ای از بارگاه حضرت به این روستا آمده است.

 

وی افزود: بدون حضور ائمه اطهار(علیه السلام) نفس کشیدن سخت است، کرامت بسیاری تاکنون از امام رئوف دیده و شنیده ام و حتی به غیرمسلمان هم توجه دارند.

 

رمضانی یکی از افتخارات خود را خادم بودن حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) دانست.

 

فراهم کردن شرایط زیارت یکی از ثمرات حضور پرچم امام رضا در روستاها است

در ادامه مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید هم گفت: بزرگترین ثمره حضور پرچم مقدس امام هشتم(علیه السلام) در روستاها و شهرها، فراهم کردن شرایط زیارت برای مردم است.

 

حجت الاسلام سید علی اسدی تصریح کرد: مردم در نقاط محروم عشق و علاقه فراوانی به پرچم مقدس امام هشتم دارند و با دل و قلبی پاک حاجات خود را می طلبند.

 

وی بیان کرد: وجود کاروان خدام رضوی و پرچم مقدس حرم امام رضا(علیه السلام) در روستاها و شهرها رزقی است که مردم با دلدادگی خودشان برای خود فراهم کرده اند.

 

 

بازی های سیاسی در زیر سایه پرچم امام هشتم کنار گذاشته شود

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید اظهار کرد: امام رضا(علیه السلام) بر خدمت کردن برای مردم تاکید کردند لذا مسئولان تمام بازی های سیاسی را در زیر سایه پرچم مقدس امام هشتم کنار بگذارند چرا که در اینجا بحث جناح و شخصیت مطرح نیست بلکه بحث نوکری برای اصل ولایت مطرح است.

 

حجت الاسلام اسدی گفت: هر آنچه از دست ما بربیاید برای مردم انجام می دهیم و خدمت کردن به این مردم را مدنظر خود قرار می دهیم و امیدواریم بتوانیم برای رضای خدا قدمی مثبت برداریم.

 

گسترش نگاه رضوی در میان مردم

وی با بیان اینکه باید نگاه رضوی را در ابعاد مختلف به مردم منتقل کنیم، عنوان کرد: سخنان و مباحث حاشیه ای را کنار بگذاریم و با نگاه وسیع و دل دریایی قدم مثبتی برای مردم برداریم.

 

حجت الاسلام اسدی افزود: چند روز از حضور کاروان در خراسان جنوبی می گذرد که تاکنون استقبال مردم در جای جای استان بالاتر از انتظار و پررنگ و بانشاط بوده است.

 

وی اضافه کرد: انسان وقتی مردم را با قلبی پاک، زیبا و دلدادگی می بیند احساس مسؤولیت برای ما چند برابر می شود تا بتوانیم در عرصه فرهنگی گام مثبتی برداریم.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مساجد کانون های مساجد اعزام حجاج مجلس روز دختر کانون های مساجد استان زنجان امام رضا ع کاروان خدام رضوی زیر سایه خورشید دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در کار، مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی  و عملکرد با تدبیر و درایت و به‌دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه، ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود 60 ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است؛ شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدام‌شان در حوزه، رکنی بودند.

وی افزود: باید در کارها  مبانی همه ما  اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی، بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم، بسیار موثر است که باید انشاءالله مستمر باشد. 

 مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند، اما همه این مدلی نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند.

 وی عنوان کرد: اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد، نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای است تخریب کرد بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند، ما با حفظ استقلال حوزه از نظام  که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم امروز، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود، ولی درمجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده،  موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم، انشاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم. البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با وجود پیوستگی، ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند. 

وی گفت: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی  و دوستانه مشکلات را حل کنیم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیانا به غرض ورزی‌های شخصی و حزبی  و گروهی توجه نشود، طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشان فداکاری در ایستگاه مترو دانشگاه امام علی (ع) رونمایی شد
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها
  • اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم