Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - دبيرکل خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) ايران با تأکيد بر لزوم ايجاد واحدهاي ويژه مبارزه با فساد اقتصادي اظهار کرد: صنعتگران و توليدکنندگان کشور عاشقانه براي پيشرفت ايران تلاش دارند و براي مقابله با انحراف‌ و فساد با دولت همدل و هم جهت هستند.

به گزارش ايرنا ، سيدمحمدرضا مرتضوي پنجشنبه‌ شب در همايش روز صنعت و معدن در پارک علم و فناوري يزد با اشاره به شرايط اقتصادي و سختي‌هايي که بخش خصوصي و صنعتگران با آن مواجه هستند، اظهار کرد: درخواست بخش خصوصي از نهادهاي دولتي رعايت عدل و انصاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اشتغال‌ زايي و فعاليت در عرصه توليد امري پرهزينه و پردردسر است ، افزود: در اين شرايط انصاف نيست بخش صنعت، اين تلاش را انجام مي دهد، مسئوليت ساير بخش ها را در مسايلي همچون ماليات بر عهده داشته باشد.
دبيرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ايران اضافه کرد: چرا بايد دولت اجازه دهد به نام ائمه اطهار موسسه اي 12هزار ميليارد تومان از مردم کلاهبرداري و از جايگاهش سوء استفاده کند.
مرتضوي با اشاره به مشکل اخذ يک فقره مجوز و صدور پروانه و پرداخت هاي غيرمتعارف در اين ارتباط ، تصريح کرد: روزي تخلف مخفي بود اما امروز فساد اداري و اقتصادي ، معضلات را براي فعالان بخش خصوصي دوچندان کرده است.
وي با اشاره به نوسان و مشکل بازار ارز در ماه ‌هاي گذشته يادآور شد: برخي مفسدان که قبلا ثروت ملي و بيت المال را غارت کرده بود ند ، با کاهش ارزش پول ملي در تلاش هستند، ارزهايي که از راه‌هاي نامشروع کسب کردند از کشور خارج کنند.
اين توليدکننده با انتقاد از وضعيت نامطلوب ماليات و بويژه ماليات بر ارزش افزوده اظهار داشت : صنعتگران تصميم گرفته اند تا ديگر زيربار کج خلقي برخي ها در بحث ماليات نروند و مقابل بي قانوني ها در چارچوب قانون و مقررات مقاومت کنند.
دبير کل خانه صنعت، معدن و تجارت ايران افزود: به‌ طور مثال بار ماليات ارزش‌افزوده همچنان بر عهده صنعتگران است، در حالي مقرر شد با استفاده از صندوق‌هاي هوشمند، از تخلف و فرارهاي مالياتي صنوف جلوگيري شود که اين طرح اجرا نشد.
مرتضوي، رشد ظرفيت‌ توليد و اقتصاد کشور را نسبت به 40 سال گذشته مطلوب عنوان کرد و افزود: کشور براي مبارزه با مشکلاتي همچون رشد روزافزون فساد ، نيازمند واحدهاي ويژه اي که وي آن را « يگان‌ها و گردان‌ها» ناميد، عنوان کرد.
وي با بيان اينکه هيچکس به ‌اندازه توليدکنندگان براي قشر کارگر دلسوز نيست با انتقاد از سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: کارفرمايان هرماه 30 درصد حقوق کارگران را به تأمين اجتماعي مي‌ پردازند و سالانه حدود 20 درصد حقوق آنها را افزايش مي‌دهند تا براي رفاه اين قشر هزينه شود اما تأمين اجتماعي آن را در مقطعي به عنوان هديه توزيع مي کرد.
وي تصريح کرد: توليدکنندگان در عين تلاش براي پيشرفت انقلاب در مقابل انحراف از اهداف انقلاب اسلامي و هرکسي که بخواهد با کاهش ارزش پول ملي، سفره کارگران پرتلاش را خالي کند، مي‌ايستد و از نمايندگان مجلس و کميسيون مربوطه مي خواهيم از حقوق اين قشر دفاع کنند.
همچنين رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت يزد گفت: در طول پنج سال فعاليت دولت تدبير و اميد ، تلاش‌هايي در سياست خارجي و براي ايجاد ثبات و پايداري در ارتباطات بين‌ المللي ايران صورت گرفت.
محمدرضا علمدار يزدي افزود: همچنين تلاش‌هاي فراواني در عرصه اقتصادي براي مقاوم سازي و ايجاد انضباط و شفافيت در ساختار اقتصادي اتفاق افتاد و مهمترين هدف اين بود که عاملان اقتصادي در شرايطي تصميم گيري کنند که قابل پيش بيني و محاسبه باشد.
وي با بيان اينکه با اين تلاش ها بسياري از مشکلات اقتصادي نظير رشد فزاينده بيکاري، تورم، و رکود کاهش يافت ، ادامه داد: دولت با تکيه بر اراده و انتخاب مردم توانست در مذاکراتي پيچيده و دشوار به توافق بين‌المللي با 6 کشور موسوم به 1+5 دست يابد.
وي تصريح کرد: همچنين با موفقيت‌ در عرصه ديپلماسي، تمام تمرکز تيم اقتصادي دولت صرف بهبود فضاي کسب و کار و ورود جريان سرمايه به کشور با هدف رونق، توليد و اشتغال‌زايي شد، طوريکه رشد پنج درصد تنها در بخش صنعت، اشتغالزايي سالانه 700 هزار نفر، تورم تک رقمي و نرخ ارز با ثبات را به دنبال داشت.
رئيس سازمان صمت يزد اضافه کرد: در ادامه و با تغيير دولت در يکي از طرف‌هاي برجام، اعمال سياست‌ هاي بي‌ ثبات کننده و آشوب طلبانه، نه تنها عليه ايران، بلکه عليه جهان آغاز شد.
علمدار يزدي ، خروج از تعهدات بين‌المللي، فروش ميلياردها دلار سلاح ، مواضع فاشيستي و نفرت پراکني عليه مردم جهان، تروريست ناميدن ملت‌ها، ديوارکشي در مرز و تهديد به جنگ و آشوب عليه کشورها را بخشي از رويکرد دولت جديد آمريکا دانست.
وي خاطرنشان کرد: در اين ميان ،ايران بر مبناي خوشنامي تاريخي و فرهنگ با شکوه خود با نگاهي دقيق، تحولات را بررسي مي کند و ضمن اعلام پايبندي مشروط خود به برجام، اين فرصت را به طرف‌هاي ديگر توافق داد تا با تامين منافع مشروع و قطعي ايران که در برجام تصريح شده، اين قرارداد حفظ شود.
وي افزود: با اين حال برخي همچنان و براي تحقق اهداف دشمني خود به روشني عليه ايران فعال هستند و تلاش مي کنند تا با از کار انداختن چرخ‌هاي اقتصاد به اهداف غيرانساني خود برسند.
در مراسم يادشده از مسئولان 21 واحد برتر استان يزد تجليل شد.
1968/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه، دیپلماسی انرژی دولت را به عنوان راهبردی مهم در راستای تحقق آن هدف معرفی کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر نگاه این دولت، افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه است. دولت سیزدهم در طول چند سال گذشته سعی داشته به جای دست پا زدن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران با چند کشور اروپایی، روابط خود با کشور‌های همسایه را توسعه و تعمیق دهد. این دولت سعی کرده با اتخاذ چنین رویکردی منافع ملی ایران را به بهترین نحو ممکن محقق سازد.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تعاملات ایران با کشور‌های همسایه در حوزه انرژی یقیناً منفعت بسیار زیادی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد. تداوم دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم می‌تواند به افزایش ثبات سیاسی در منطقه و همینطور تامین منافع تمامی کشور‌های همسایه منتج شود؛ لذا، این سیاست دولت به نفع ایران و همه کشور‌های مجاور خواهد بود.


وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی دولت سیزدهم این است که به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات، به فکر سیاست گذاری‌های فعال در راستای فروش نفت و گاز و استفاده از درآمد‌های حاصله برای رشد اقتصادی کشور است. بر اثر همین سیاست گذاری‌ها بود که ما توانستیم زمینه را برای فروش منابع نفت و گاز را فراهم کنیم و به رشد اقتصادی مطلوب سال گذشته برسیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی و فروش نفت و گاز کشور بر اثر سیاست گذاری‌های درست و تلاش مسئولان به دست آمد. تجربه ثابت کرده است، هر جا به داشته هایمان اتکا کرده‌ایم و به توان داخلی اعتماد داشتیم، نتیجه خوبی برای اقتصاد ایران حاصل شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت خام ، گاز ، صادرات نفت ، دیپلماسی انرژی ، وزارت نفت ، دولت سیزدهم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9z

دیگر خبرها

  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد