Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:06:26 GMT

کاشان| نان دارای جایگاه ویژه نزد ایرانیان است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۶۶۶۰

کاشان| نان دارای جایگاه ویژه نزد ایرانیان است

‍‍‍‍‍‍

ایران یکی از پر مصرف‌ترین کشورها در زمینه مصرف نان است نان همواره در نزد ایرانیان از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار بوده و غذای اصلی مردم کشورمان را تشکیل می‌دهد بخش قابل توجهی از پروتئین و انرژی مورد نیاز مردم از نان تامین می‌شود. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، نان گندم یکی از متداول‌ترین و مهمترین مواد غذایی مورد مصرف انسان است که در کشور های زیادی از  جمله کشور ما قوت غالب مردم را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه توجه به وضعیت تهیه و مصرف نان هم از نظر بهداشت و تغذیه و هم از نظر اقتصاد ملی اهمیت زیادی دارد.

بعد از انتخاب گندم و روش صحیح تولید آرد و روش مناسب طبخ نان شیوه نگهداری بعد از پخت نان نیز در ماندگاری بیشتر آن بی تاثیر نیست.

مسئله بیات شدن نان یکی از مسائل مهم در صنعت نان است و از جنبه اقتصادی اهمیت زیادی دارد به همین دلیل موجب افزایش ضایعات می‌شود.

نانی که از تنور بیرون می آید استریل است ولی بلافاصله بعد از خروج از تنور و سرد شدن به اسپور کپک های موجود در محیط آلوده میشود و اگر در نگهداری آن دقت نشود به سرعت کپک خواهد زد برای جلوگیری از کپک زدن و حفظ نان از بیاتی زودرس ، باید در خنک کردن و نگهداری آن دقت کرد.

نان بعد از خروج از تنور باید سرد شود و برای حفظ بافت آن هرگز نباید به تعداد زیاد روی هم چیده شود در منزل و یا شرایطی که بخواهیم مقدار زیادی نان را برای مدت بیشتر از یک روز تا چند ماه نگهداری کنیم باید از روش خشک کردن و یا از روش انجماد استفاده کنیم مثلاً برای نگهداری نان بربری نمی‌شود آن را خشک کرد ولی با انجماد می توان کیفیت و تازگی آن را برای چند روز حفظ کرد.

در ادامه به دلیل مهم بودن این ماده  غذایی  به سراغ   چندین نانوا و نانوایی در شهرستان کاشان رفتیم تا از مشکلات این قشر زحمتکش مطلع شویم.
 
محمد صفوی متصدی نان  تافتون در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: مشکلاتی از قبیل  بالا بودن  قیمت آب، برق، گاز  و  هزینه های جانبی دیگر فشار زیادی روی خبازها گذاشته است  چندین سال متوالی همه اجناس پی در پی  گران شده و تنها  با سیاستگذاری های دولت نان تغییر قیمت نداشته است  که این  خود  به خود فشار  به کارگر نانوا است .

وی  علت  پایین بودن کیفیت نان را گرمای زیاد داخل نانوایی ، آب نامناسب و آرد نامرغوب دانست و  افزود: اگر  از جوش شیرین و آرد یکدست سوبسیت نیز در نانوایی استفاده شود که اصلا  نان غیر قابل استفاده می شود.

صفوی ادامه داد : تجربه و درایت نانواها باعث می شود که تا حدودی مشتری  راضی شود و ما نیز از مسئولین انتظار داریم  که توجه بیشتری به صنف ما کنند.

محمد وفاخواه خباز نان سنگک در این زمینه  اظهار داشت: بیمه نانوا  حداقل است و ما  با اندک حقوق بازنشست می شویم.

وی ادامه داد: روزی 8الی 9 ساعت  با گرمای زیاد نانوایی تلاش میکنیم و روزی سه نوبت پخت داریم در حالی که کمترین امکانات بیمه‌ی و رفاهی  شامل حال ما می شود.

 نان  بخش مهمی از غذای جامعه را به ویژه در قشرکم درآمد  تامین  می‌کند پس ضرورت  سرمایه گذاری و بهبود در آن لازم است.

انتهای پیام/م

R7845/P1486/S6,1369/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی زاده ظهر یک شنبه در نشست با مدیران ورزش و جوانان استان بوشهر اظهار داشت: ورزش به عنوان یک ارزش دارای وزن معنوی و معنایی بالایی است و یکی از ارکان ایجاد نشاط در جامعه است که همواره در کار، زندگی و نقش آفرینی مردم تأثیرگذار است. جزیره خارگ نیز از گذشته در ورزش دارای جایگاه ویژه و برتر در سطح کشور برخوردار بوده که این جایگاه در مرحله اول می‌بایست حفظ و در مراحل بعدی توسعه و ارتقا یابد. یکی از ارکان والای اجتماعی در جامعه ورزش و تربیت بدنی است.

وی افزود: ورزش در جزیره خارگ در سال گذشته، سال خوبی را سپری کرد و شاهد ارتقای ورزش‌های همگانی و اعزام ورزشکاران خارگی بودیم.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: طرح‌های عمرانی جزیره شتاب گرفته اما هنوز جوابگوی توقع و مطالبات مردم نیست و باید تلاش و دوندگی زیادی صورت گیرد تا به استانداردهای لازم در حوزه ورزش دست پیدا کنیم.

دشتی زاده گفت: تجلیل از قهرمانان مورد توجه ویژه قرار گرفته و سال گذشته میزبانی‌های خوبی از اردوهای تیم ملی در خارگ صورت گرفت که برخی از آنها برای نخستین‌بار رخ داد.

رئیس شورای ورزش خارگ خاطر نشان کرد: بنده همواره اعلام نموده‌ام که ورزش یکی از اولویت‌های اصلی ما در مدیریت بخش ویژه خارگ است و همواره سعی خواهیم کرد با کمک خداوند و با برنامه ریزی هایی که انجام خواهیم داد برخی از مطالبات عمومی و نیازهای اهالی محترم ورزش را به منصه ظهور و بروز برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست طی حکمی از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر، سجاد محمودی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان استان خارگ منصوب شد.

کد خبر 6084336

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • سپاه پاسداران دارای جایگاهی ویژه در بین آحاد مردم است
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت