Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد امامی کاشانی شامگاه پنجشنبه در همایشی که به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان امامزاده هاشم( ع) دماوند برگزار شد، طی سخنانی دلیل بروز مشکلات اخلاقی و شرایط سخت در کشور را بی توجهی به تربت پاک و سیره امام زادگان دانست و گفت: زمانی می توان جایگاه امام زادگان را درک کرد، که با قلبی پاک و خالص به زیارت آن ها برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید جایگاه امامزادگان را به خوبی بشناسیم، جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امام زادگان در بین شیعیان بسیار والا است، حتی اهل تسنن نیز به ائمه اطهار ارادت داشته و احترامی ویژه برای جایگاه آن بزرگواران قائل بودند.

امام جمعه موقت تهران تلاش برخی از تکفیری های غیرمسلمان در جهت تضعیف جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت را غیرمرتبط با ارادت اهل تسنن به این بزرگواران دانست و افزود: علمای اهل سنت کتاب های بسیاری در خصوص جایگاه و سیره اهل بیت (ع) به رشته تحریر درآورده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تشریح جایگاه ویژه و ولایی اهل بیت در نزد شیعیان اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) نزد خداوند مقرب هستند و خداوند متعال بعد از ائمه معصومین(ع) به امامزادگان جایگاه ارزشمند علم و معرفت بخشیدند.

امامی کاشانی با بیان این که امامزادگان در دوره های مختلف وارد ایران شدند، گفت: دوره اول و دوره عمده حضور آن ها در ایران مربوط به زمانی بود، که برای فرار از بیدادگری‌ ها و ستم ‌های‌ امویان‌ و به خصوص‌ حجاج‌ بن یوسف به سمت شرق کشور رفتند و دوره دیگر مربوط به زمان حضور امام رضا(ع) در ایران بود.



 

کد خبر 4351804

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران امامزاده ها بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج خرم آباد بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، انجمن علمی زبان و ادبیات عربی با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) نشستی را برگزار می‌کند.

عنوان این نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» است که با حضور ماموستا مامد کلشی‌نژاد امام جمعه اهل‌سنت ارومیه و مشاور استاندار آذربایجان‌غربی در امور اهل سنت برپا می‌شود.

همچنین مجید شاکر سلماسی به عنوان نویسنده و تحلیلگر تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

این نشست تخصصی امروز 15 اردیبهشت، ساعت 15 در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است