Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@22:10:21 GMT

اولین پرواز نهنگ سفید + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۷۰۵۲

اولین پرواز نهنگ سفید + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­ شرکت هواپیماسازی ایرباس به تازگی هواپیمای بلوگا ایکس‌ال (BelugaXL) را بازسازی کرده که بیشتر شبیه نهنگ سفید (بلوگا) است.

این طرح جدید در سه هفته گذشته در کارگاه رنگ تولوز فرانسه رونمایی شد.

روی این هواپیما یک جفت چشم و دهانی به حالت خنده رنگ آمیزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هواپیمای ایرباس نخستین بار در سپتامبر ۱۹۹۴ پرواز کرد و به طور رسمی Super Transporter لقب گرفت، اما پس از آن به دلیل شباهت به نهنگ سفید، لقب هواپیمای بلوگا را گرفت.

این هواپیما با ظاهری عجیب ارتقا یافته تا قطعات بزرگ هواپیما مانند بال‌ها را میان کارخانه‌های اروپایی و همین طور به خط تولید در فرانسه، آلمان و اسپانیا حمل کند.

این هواپیما چنان بزرگ است که می‌تواند بال‌های جت XWB۳۵۰A را یکباره جابجا کند.

البته هواپیما قبل از پرواز، چند آزمایش روی زمین انجام خواهد داد، سپس همراه چهار بلوگا دیگر در ۲۰۱۹ میلادی رسما عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مراحل ساخت هواپیمای ایرباس 330 Neo + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   پرواز هواپیمای BelugaXL + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم هواپیما اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما

گاهی ممکن است افراد به‌دلایل مختلف و مشکلات پیش‌بینی‌نشده، سفر هوایی خود را لغو کرده و مجبور به استرداد یا کنسلی بلیط هواپیما شوند. جریمه استرداد یا کنسلی بلیط ‌های هواپیما درست مانند بلیط قطار است. به این صورت که هزینه جریمه کنسلی پس از محاسبه، از کل مبلغ بلیط کسر شده و مابقی آن به‌حساب مسافر بازمی‌گردد. در زمان خرید هر نوع بلیطی ابتدا باید با قوانین مربوط به استرداد بلیط آشنا باشید؛ زیرا با‌توجه‌به متفاوت‌بودن نوع بلیط ‌های هواپیما، نوع ایرلاین‌ها و سفرهای هوایی داخلی و خارجی جریمه کنسلی متفاوت است. در این مطلب، قصد داریم هر‌آن‌چه را که باید درباره استرداد بلیط ‌های هواپیما بدانید، توضیح خواهیم داد.
  استرداد یا کنسلی بلیط هواپیما چیست؟ همان‌طور‌که در مقدمه نیز اشاره کردیم، درصد زیادی از مسافران سفرهای هوایی برای یک بار هم که شده چند روز یا چند ساعت قبل از پرواز مجبور می‌شوند که سفر خود را لغو کنند. لغو‌شدن سفر دلایل متعددی دارد. در صنعت هوانوردی، به کنسل‌کردن بلیط چند روز یا چند سال قبل از پرواز و پس‌گرفتن هزینه آن بعد از کسر جریمه، اصطلاحا استرداد یا کنسلی بلیط گفته می‌شود.
بر‌اساس مقررات سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همان شرکت هواپیمایی که بلیط را صادر کرده، مسئولیت استرداد یا کنسلی بلیط، تاخیر در پرواز و تغییر ساعت پرواز را برعهده دارد. اگر مسافری پرواز را لغو کند، ابطال بلیط طبق قوانین و مقررات ایرلاین یا شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیط، اعمال خواهد شد. در بلیط‌ های چارتری هواپیما، اگر مسافر برای کنسلی بلیط اقدام کند، هیچ مبلغی به او برگشت داده نخواهد شد و تمام هزینه بلیط به‌عنوان جریمه کسر می‌شود. چه عواملی در میزان جریمه کنسلی بلیط‌ های هواپیما مؤثر است؟‌ در ادامه، درباره عوامل تاثیر‌گذار در میزان جریمه کنسلی بلیط هواپیما برای شما توضیح خواهیم داد. نوع بلیط یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در میزان جریمه کنسلی بلیط‌ های هواپیما، نوع بلیط است. بلیط ‌های چارتری اگر توسط مسافر لغو شوند، تمام مبلغ بلیط به‌عنوان جریمه کنسلی یا استرداد از مسافر کسر می‌شود. برای بلیط ‌های سیستمی نیز هر یک از ایرلاین‌ها جریمه کنسلی را از 10 درصد، 20 درصد تا 80 درصد از کل هزینه خرید بلیط محاسبه می‌کنند. زمان اعلام کنسلی بلیط عامل دیگری که تاثیر به‌سزایی در میزان جریمه کنسلی بلیط ‌های هواپیما دارد، زمان اعلام کنسلی است. هر چه زمان اعلام کنسلی به تاریخ پرواز نزدیک‌تر باشد، جریمه‌ای که مسافر باید بابت کنسل‌کردن بلیط پرداخت کند، بیشتر خواهد شد. هر‌ یک از شرکت‌های هواپیمایی در این مورد قوانین خاص مربوط به خود را دارند. برای این‌که جریمه کمتری برای کنسلی یا استرداد بلیط پرداخت کنید، زمان کنسلی را به ساعات نزدیک به پرواز موکول نکنید. کلاس پروازی کلاس پروازی که بلیط آن را تهیه کرده‌اید نیز در میزان جریمه کنسلی تأثیر می‌گذارد. برای کلاس‌های پروازی V، C، J و Y، میزان جریمه کنسلی از زمان صدور بلیط تا ساعت 12 یک روز مانده به پرواز هواپیما، 20 درصد از کل قیمت بلیط است. اگر از ساعت 12 ظهر یک روز مانده به پرواز تا لحظه پرواز برای کنسلی این نوع کلاس‌های پروازی اقدام کنید، 40 درصد از هزینه بلیط بابت جریمه کنسلی کسر خواهد شد.
در کلاس‌های پروازی M و Q، از زمان صدور بلیط تا ساعت 12 ظهر یک روز مانده به پرواز هواپیما، جریمه کنسلی 30 درصد از قیمت بلیط است و اگر از ساعت 12 ظهر یک روز مانده به پرواز تا لحظه پرواز برای کنسلی یا استرداد اقدام شود، 60 درصد از قیمت بلیط به‌عنوان جریمه کنسلی کسر می‌شود. در کلاس پروازی N، بلیط غیرقابل استرداد است و در‌صورت لغو سفر، هیچ مبلغی به مسافر برگشت داده نخواهد شد.

چه تفاوتی بین قوانین کنسلی بلیط‌ های هواپیمای خارجی و داخلی وجود دارد؟ بلیط ‌های هواپیمای خارجی و داخلی از‌نظر قوانین کنسلی یا استرداد با هم متفاوت هستند. قبل از هرگونه اقدام برای خرید بلیط، باید تمام قوانین مربوط به کنسلی ایرلاین فروشنده بلیط را به‌خوبی مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با پشتیبانی سایت فروش بلیط‌ های خارجی هواپیما تماس بگیرید.
با‌توجه‌به این‌که بلیط پروازهای خارجی بیشتر به‌صورت رفت‌وبرگشت خریداری می‌شوند، جریمه کنسلی آن‌ها نسبت به بلیط پروازهای داخلی بالاتر است. بلیط یک پرواز رفت‌وبرگشت خارجی نسبت به دو بلیط یک‌طرفه در همان مسیر، قیمت پایین‌تری دارد و جریمه کنسلی یا استرداد بلیط ‌های رفت‌وبرگشت همواره با کسر بالاترین نرخ کابین در مسیر یک‌طرفه محاسبه می‌شود و هزینه جریمه استرداد مسیر برگشت نیز با نرخ عادی محاسبه خواهد شد.
مسافرانی که بلیط پرواز خارجی را رزرو کنند؛ اما در ساعت حرکت هواپیما در فرودگاه حاضر نشوند، به‌عنوان مسافر NO Show شناخته خواهند شد و جریمه کنسلی بلیط آن‌ها در این مواقع با‌توجه‌به نوع بلیط و نوع ایرلاین محاسبه خواهد شد و بعد از کسر جریمه کنسلی، مابقی هزینه بلیط به‌حساب مسافر بازگردانده می‌شود. به این نکته مهم توجه داشته باشید که در بلیط ‌های لحظه‌آخری و چارتری، امکان استرداد یا لغو پرواز وجود ندارد و هیچ مبلغی به مسافران بازگشت داده نمی‌شود. قوانین کنسلی و استرداد بلیط رفت‌وبرگشت در پروازهای داخلی برخلاف پروازهای خارجی مشابه بلیط‌ های یک‌طرفه است. چند نکته مهم درباره کنسلی یا استرداد بلیط ‌های هواپیما مبلغی که بعد از کسر جریمه کنسلی بلیط محاسبه می‌شود، از‌طریق روش کارت‌به‌کارت تا 72 ساعت کاری بعد از استرداد به‌حساب مسافر واریز می‌شود. در برخی از سایت‌های فروش آنلاین بلیط‌ های هواپیما، شرایطی فراهم شده است که مسافران بتوانند مبلغ استرداد بلیط را به اعتبار حساب کاربری خود اضافه کنند و هر زمان که بخواهند از‌طریق این اعتبار برای خرید آنلاین بلیط اقدام کنند. در استرداد بلیط پروازهای خارجی، نام و نام‌خانوادگی مسافر باید دقیقا همانی باشد که در گذرنامه او درج شده است. مبلغ استرداد بلیط فقط به کارت کسی که بلیط را خریداری کرده، واریز می‌شود.

خرید و استرداد آنلاین بلیط هواپیما از‌طریق سایت فلای تودی در این مطلب، راجع‌به قوانین استرداد و کنسلی انواع بلیط ‌های هواپیما صحبت کردیم. یکی از سایت‌های معتبری که افراد می‌توانند از‌طریق آن برای دریافت انواع مختلف خدمات آنلاین گردشگری شامل خرید بلیط قطار و هواپیما، رزرو هتل، تور گردشگری، بیمه مسافرتی و استرداد یا کنسلی آنلاین بلیط قطار و هواپیما اقدام کنند، سایت فلای تودی است. مراحل استرداد آنلاین بلیط‌ های هواپیما در سایت فلای تودی روند ساده‌ای دارد. این مراحل عبارت‌اند از: ورود به‌حساب کاربری، مشاهده و استرداد، درخواست استرداد، اطلاع از جریمه کنسلی و ثبت درخواست. بعد از این‌که درخواست استرداد بلیط موفقیت‌آمیز بود و تایید نهایی صورت گرفت، کارشناسان فلای تودی اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا مبلغ استرداد بلیط به‌حساب آن‌ها بازگشت داده شود.
 

دیگر خبرها

  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • فرود اشتباهی هواپیمای ایرباس
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا