Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نوشت: جنگی که ائتلاف تحت امر عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته است، مغایر با تمامی مواد و بندهای منشور سازمان ملل و به منزله نقض تمامی قوانین و اصول حقوق بشری و بین المللی است و این جنگ حاکمیت یمن، امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المشاط در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به حمله نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات به منطقه ساحل غربی و استان الحدیده یمن نوشت: حمله به الحدیده و بندر این شهر بخشی از توطئه‌ای است که با هدف سلطه بر جزایر و گذرگاه‌های حساس دریایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هدف از این توطئه تبدیل دریای سرخ به دریاچه‌ای آمریکایی است تا آمریکا بر بخشی از مسیر تجارت جهانی و خطوط انتقال انرژی تسلط یابد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه این نامه ابراز امیدواری کرد که مسکو بتواند در زمینه توقف تجاوز  به یمن و پایان محاصره علیه ملت این کشور نقش‌آفرینی کرده و همچنین برای دستیابی به یک راه حل سیاسی عادلانه و جامع مطابق با خواسته‌های ملت یمن اقدام کند.

این درحالی است که مسکو تاکنون هیچ اظهار نظری درخصوص این نامه نکرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روسیه یمن انصار الله پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • بازجویی‌هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد