Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@10:35:46 GMT

2 خواسته مهم کی روش برای ماندن تا جام ملت‌ ها

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۷۶۱۱

کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا خواستار بودجه‌ای در حدود ۵ میلیون دلار شده است.
به گزارش صدای ایران، بلافاصله بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، جلسات کارلوس‌ کی‌روش و فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد این مربی پرتغالی برگزار شد و این مربی این بار تاکید کرد که برای ماندن در ایران به قول و قرارهایش با مقامات فدراسیون فوتبال اکتفا نمی‌کند و برای برگزاری اردوهای تدارکاتی نیازمند تضمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو خواسته مهم کی‌روش برای تمدید قرارداد
او در دیدار با مهدی تاج خواهان دو مساله بسیار مهم از دیدگاه خودش شده است: نخست رفع مشکل سربازی بازیکنان جوان تیم ملی و دوم، قطعی شدن برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی در شش ماه آینده.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان که در خلال جام جهانی قول داده بود که قرارداد سرمربی پرتغالی تمدید می‌شود، تمام زور خود را برای گرفتن معافیت سربازی هفت بازیکن جوان تیم ملی زد اما با واکنش منفی ستادکل نیروهای مسلح مواجه شد تا حداقل از گرفتن معافیت دائم این بازیکنان منصرف شود و به گرفتن مجوز خروج از کشور در آستانه مسابقات و اردوها اکتفا کند.
اما مهم‌ترین خواسته کی‌روش گرفتن معافیت سربازی بازیکنان نیست و او به برگزاری ارودها و بازی‌های تدارکاتی در خلال لیگ‌برتر تاکید دارد. در کنار دادن تضمین برای برگزاری برنامه‌های تیم ملی، کی‌روش انتظار دارد تیم ملی با تیم‌های خوبی بازی تدارکاتی داشته باشد و دیگر به خاطر برگزاری بازی‌ با تیم‌های مانند سیرالئون و توگو تیم ملی مورد تمسخر قرار نگیرد.
پنج مرحله اردوی آماده‌سازی در شش ماه
سرمربی تیم ملی برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا درخواست برگزاری ۵ مرحله اردو کرده که برای هر کدام از این اردوها تعطیلاتی در نیم فصل نخست لیگ برتر در نظر گرفته شده است. هر چند برخی از این اردوها بلند مدت نیستند و در قالب مینی کمپ‌ و در چند روز برگزار می‌شود.
عمده تمرکز کی‌روش در این اردوها روی بازیکنان داخلی است که اگر ترکیب تیم ملی دست‌خوش تغییر و تحول نشود، تعداد بازیکنان داخلی بسیار کمتر از جام جهانی شده است چرا که چندین بازیکن راهی لیگ‌های خارجی شدند.
از سوی دیگر، کی‌روش در نظر دارد برای جام ملت‌های آسیا هفت دیدار تدارکاتی در طول این ۵ اردو برگزار کند که در طول شش ماه آینده تعداد بازی قابل قبولی جهت آمادگی تیم ملی به نظر می‌رسد.
هفت دیدار تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند آسیا
تیم ملی در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا تنها یک بازی تدارکاتی برگزار کرد که در مقایسه با این هفت دیدار، بسیار ناچیز بود.
سرمربی پرتغالی تاکید کرده که برای جام ملت‌های آسیا تیم ملی نیاز به بازی با تیم‌های خوب آسیا نظیر ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و ... دارد و حتما نیازی به بازی با تیم‌های اروپایی، آمریکایی و آفریقایی نیست.
پنج میلیون دلار برای اجرای برنامه‌های کی‌روش
به نوشته ایسنا، طبق برآوردهای کی‌روش تیم ملی برای برگزاری پنج مرحله اردو و هفت بازی تدارکاتی نیازمند ۵ میلیون دلار است که رقم بزرگی است و باید دید فدراسیون توان تامین این مبلغ را دارد یا خیر؟
هر چند مهدی تاج از مسعود سلطانی‌فر درخواست کرده این مبلغ تامین شود چرا که این فدراسیون منبع مالی برای برگزاری چنین اردویی ندارد و حالا حالاها هم پاداش تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون فوتبال واریز نخواهد شد.
ماموریت دولت به سلطانی‌فر برای نگه داشتن کی‌روش در ایران
مسعود سلطانی‌فر که از موفقیت تیم ملی در جام جهانی راضی است، اخیرا پیام رهبر معظم را در رسانه‌ها عنوان کرده که  آیت الله خامنه‌ای خطاب به تیم ملی اقتصادی دولت فرموده است: «از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم مثل تیم ملی فوتبالمان که در رقابت‌های جام جهانی دلاورانه و با اقتدار جنگیدند و کاری کردند کارستان و به ویژه آن دروازه‌بان خوب تیم، برای حل مشکلات تلاش کنند.»
سلطانی‌فر به جهت خوشحالی مردم و افزایش نشاط اجتماعی با موفقیت‌های تیم ملی، از دولت ماموریت گرفته که قرارداد سرمربی تیم ملی را تمدید کند و باید دید می‌تواند تضمین مدنظر کی‌روش درباره برگزاری برنامه‌های تیم ملی را بدهد یا خیر.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کی روش جام ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است

آیت الله علم الهدی در دیدار با رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد گفت: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه‌ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه ۶۰ و ۷۰ نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن‌ها پیشی گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آن‌ها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

علم الهدی با بیان این که موزه‌های دفاع مقدس سنگر‌های ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان است افزود: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید، اما تحقق چشم انداز‌های فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست.

وی اضافه کرد: موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، ۲ زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهد می‌شوند.

علم الهدی افزود: بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسوولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه‌مندان باشد.

بهمن کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان افزود: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از هفت میلیون نفر در سال بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود ۲ سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرایند بازدید از مناطق عملیاتی جنوب دوباره درحال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • زمین برای پاک ماندن به کمک ما نیاز دارد
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به خاطر اعتراض ها در ونیز
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • فوری؛ اعلام آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا
  • این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس)
  • برجای ماندن یک مصدوم درپی انفجار مهمات عمل نکرده جنگ تحمیلی
  • استعفای ربیعی خواسته هواداران تیم دوب آهن بود