Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته اطلاع رسانی رسمی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای که روز ۵ شنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۷ صادر کرد،خطاب به مسافرین، اصناف و بازرگانان اعلام کرد: سامانه همتا به طور مداوم در حال شناسایی تخلفات در ورود گوشی های مسافری است.

ایران آنلاین /این کمیته اعلام کرده که از این پس، گوشی‌های مسافری که بدون رعایت قوانین مندرج در بخشنامه گمرک در سامانه اظهار کالای مسافری ثبت شوند، به سرعت توسط سامانه همتا شناسایی و در لیست کالاهای غیرقانونی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است مبلغی که در این سامانه به عنوان هزینه گمرکی پرداخته شده است نیز تحت هیچ‌عنوان به فرد متخلف مسترد نخواهد شد.

بنا بر اعلام این کمیته، شناسایی گوشی‌های‌ تلفن همراه مسافری که ضوابط ورود گوشی تلفن همراه مسافری را رعایت نمی کنند و همچنین شناسایی تخلفات عامدانه برخی از افراد سودجو، از اقدامات سامانه همتا در برخورد با متخلفین بوده است .

گمرک ایران چندی پیش اعلام‌کرده بود که در طرح رجیستری، مسئولیت اظهار و اخذ حقوق ورودی و عوارض گمرکی بر عهده گمرک و راستی آزمایی اطلاعات مسافران، بر عهده سامانه همتاست .

 گمرک ایران پیش از این اعلام کرده بود همه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف 30 روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتی http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند .

 همچنین بر اساس بخشنامه گمرک ، با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری ، مسافران ورودی صرفا یک دستگاه تلفن همراه را باید در سامانه ثبت کنند ‌. پس از انتقال اطلاعات از سامانه مسافری گمرک به سامانه همتا و راستی آزمایی اطلاعات مسافران در سامانه همتا باید یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسافری برای هر مسافر ورودی رجیستری و فعال سازی شود که بر اساس این اطلاعیه، مقرر شده است این موضوع با جدیت در سامانه همتا دنبال شود .

 مسافرین از طریق سامانه گمرک نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده برای یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافری اقدام می کنند. همچنین در این اطلاعیه آمده است که  در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکورامکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

 در واقع گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داده تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت وجود هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد در زمان اظهار با مشخصات واقعی گوشی تلفن همراه ، امکان فعال سازی و رجیستری در سامانه همتا وجود نخواهد داشت .

 در حال حاضر جزئی ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و مشخص است که به تفکیک نوع کالا ، مجوزها ، وزن و ارزش، چه کالایی  و به نام چه افرادی از کدام گمرکات ترخیص می شود و توسط کدام کامیون به کدام انبار، بارگیری و تخلیه شده است .

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!

بازیکنان ختافه شب گذشته به مناسبت «روز مادر در اسپانیا» همراه با مادرهای‌شان وارد زمین شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازیکنان ختافه قبل از بازی با اتلتیک بیلبائو، جهت تقدیر از مادران خود با آنها وارد زمین شدند. این حرکت خلاقانه به دلیل روز مادر در اسپانیا توسط باشگاه طراحی شده بود که مورد استقبال و توجه رسانه های این کشور نیز قرار گرفت.

البته مادران بازیکنان ختافه به دلیل باخت دو بر صفر آنها، از فرزندان خود در پایان این بازی راضی نبودند. 

دیگر خبرها

  • بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!
  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت