Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:47:33 GMT

نعیمی: پیام ترامپ به اسد جنجال تبلیغاتی است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۸۱۷۵

نعیمی: پیام ترامپ به اسد جنجال تبلیغاتی است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیام ترامپ به بشار اسد مبنی بر عقب نشینی آمریکا مشروط بر خروج ایران، جنجال تبلیغاتی است.

باشگاه خبرنگاران: مصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه درباره پیام ترامپ به بشار اسد مبنی بر عقب نشینی آمریکا از سوریه مشروط بر خروج ایران از خاک این کشور اظهار کرد: این پیام ترامپ نیست بلکه خواست نتانیاهو است که از زبان رئیس جمهور بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی با شروع بحران در سوریه به دنبال تغییر رژیم قانونی بشار اسد در این کشور بودند، گفت: هدف آن‌ها از تغییر رژیم قانونی در سوریه نگرانی از تاثیرگذاری ایران و محور مقاومت در منطقه بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در آغاز بحران سیاسی در سوریه، حکومت قانونی آن به شدت ضعیف بود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از این وضعیت و با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش تلاش کردند در منطقه حضور یابند و منافع خود را تامین کنند.

نعیمی با بیان اینکه اکنون نزدیک به هشت سال از بحران سیاسی کشور سوریه گذشته و حکومت مشروع و قانونی آقای بشار اسد در این کشور هر روز منسجم‌تر و قدرتمند‌تر شده است افزود: آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن به خوبی می‌دانند که دیگر در شرایط و جایگاهی نیستند که در سوریه بمانند؛ بنابراین تلاش می‌کنند با جنجال‌های تبلیغاتی خروج خود از این کشور را توجیه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی سیستماتیک ایرانی در خاک کشور سوریه وجود ندارد و نیرو‌های ما در قالب نیرو‌های مشورتی و مشاوران نظامی به در خواست دولت قانونی بشار اسد در این کشور حضور دارند خاطر نشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی فهمیده اند که درباره مسئله سوریه شکست خورده اند و اکنون برای توجیه خروج خود از خاک این کشور این جنجال‌های تبلیغاتی پوچ و بی پایه و اساس را مطرح می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003YEU

منبع: فردا

کلیدواژه: پیام ترامپ بشار اسد جنجال تبلیغاتی عقب نشینی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد گفت: آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم سفاک و اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد و ده‌ها هزار انسان بی‌گناه که عموم آن‌ها کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونیست آغاز شده و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی‌خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد اضافه کرد: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان‌دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار و وحشی صفت این رژیم برده‌اند.

امیری بیان کرد: دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بوده‌ایم که این جوشش جوانان نشانگر این بوده که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا با برخورد، سرکوب و دستگیری گسترده اساتید و دانشجویان توسط مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان که نام دموکراسی را یدک می‌کشند، مواجه شده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بروجرد تصریح کرد: نفوذ جنبش‌های دانشگاهی در آمریکا و اروپا در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به‌سرعت در حال گسترش است، اساتید و دانشجویان در این جنبش جهانی دانشگاهی و بشردوستانه در دفاع از کودکان، زنان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند تا عاملان جنایت در غزه را وادار به پایان نسل‌کشی و جنگ در غزه کنند و همچنین این جنبش‌های دانشگاهی خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی هستند.

امیری اظهار کرد: این دانشگاه نیز همگام با سایر دانشگاه‌های کشورمان ضمن اعلام حمایت و همراهی خود از حرکت جنبش دانشگاهی، انسان دوستانه و بشردوستانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، هرگونه سرکوب خشونت‌آمیز پلیس آمریکا و دیگر کشورها را محکوم کرده و خواستار حمایت جهانی دانشگاهیان از این جنبش دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امید است در پرتو این بیداری جهانی و وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار، سفاک و وحشی صفت صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی و ستم در جهان و حرکت در مسیر تعالیم و معرفت الهی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است