Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اتمام بهسازی و مرمت پل غله زار آذرشهر، جاده عجب‌شیر- تبریز بازگشایی شد. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آذرشهر، به دنبال جاری شدن سیل شدید در بهار سال 96 که منجر به جان باختن 22 نفر از همشهریان  و همچنین  آسیب‌دیدگی جزئی بخش‌هایی از پل غله زار آذرشهر شده بود و مقرر شد نقاط آسیب‌دیده پل غله زار بهسازی و مرمت شود  که به دلیل تعلل ، سهل‌انگاری و بی‌تدبیری مسئولین متولی و همچنین  سوء مدیریت حاکم بر شهرستان آذرشهر فرصت سوزی شد و در طول سال 96 هیچ‌گونه  اقدام عملی برای بهسازی و ترمیم نقاط آسیب‌دیده پل غله زار صورت نگرفت و  سرانجام باسیل بسیار جزئی فروردین‌ماه امسال ، دو دهانه از پل غله زار به‌صورت جدی آسیب‌دیده و درنهایت تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به اینکه در فصل کاری سال 96 امکان ترمیم محل آسیب‌دیده پل غله زاربا اندک هزینه   و کوتاه‌ترین زمان ممکن  وجود داشت، متأسفانه در اثر کوتاهی و تعلل ادارات متولی، برای ترمیم آن در سال جاری و تحمیل خسارت‌های و هزینه‌های مالی هنگفت از بیت‌المال را در پی داشت.

پل غله زار آذرشهر مرمت شد؛ ولی دل‌های داغدار تسکین نشد!

بالاخره پل شکسته غله زار آذرشهر پس از 3 ماه تلاش ، دو دهانه آسیب‌دیده  پل مرمت و بهسازی شد و  امروز با حضور معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت و  مسیر جاده  عجب‌شیر – آذرشهر مجدداً بازگشایی شد.

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در آیین بهره‌برداری از پروژه مرمت و بهسازی پل غله زار اظهار داشت: در فروردین امسال براثر جاری شدن سیل دو دهانه از پل غله زار آذرشهر تخریب‌شده بود و مسیر تردد خودروها در جاده ترانزیتی عجب‌شیر – آذرشهر از محل پل غله زار مسدود و عبور خودروها از داخل شهر آذرشهر صورت می‌گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد : برای تعمیر و بهسازی پل غله زار آذرشهر بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است در فروردین‌ماه سال 97  براثر جاری شدن سیل  22 نفر از شهروندان آذرشهری در  محل پل غله زار جان خود را از دست دادند.

گفتنی است  پور مهدی معاون سابق عمرانی استانداری آذربایجان شرقی فروردین‌ماه امسال در حاشیه بازدید از پل غله زار در مصاحبه با خبرنگاران با انتقاد از تعلل مسئولان امر در جذب و تخصیص به‌موقع اعتبار برای بهسازی پل غله زار در سال گذشته گفت:  قصور و کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در جذب و تخصیص به‌موقع اعتبار اصلاح پل غله زار در سال گذشته بررسی و برخورد خواهد شد.

پور مهدی گفته بود: برای اصلاح و بازسازی پل غله زار 47 میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته بود که به دلایل نامعلومی این اعتبار در طول سال 96 جذب نشد .

آیا افراد خاطی و خسارت زندگان به بیت‌المال برکنار و یا مجازات می‌شوند؟

این در حالی است  که بنا به اذعان معاون عمرانی سابق استانداری ، قصور و کوتاهی متولیان امر در بهسازی و اصلاح نقاط آسیب‌دیده پل غله زار مشهود بود اگر در سال گذشته نقاط آسیب‌دیده پل اصلاح و بازسازی می‌شد، تخریب کامل دو دهانه این پل در سیل بسیار جزئی امسال را شاهد نمی‌شدیم و این امر نارضایتی‌های گسترده مردمی  انتقادات ائمه جمعه و رسانه‌ها در طول سال گذشته و امسال نیز موجب شده بود.

همچنین قابل‌تأمل اینکه خسارات ناشی از تعلل و بی‌مسئولیتی ادارات متولی در ترمیم پل غله زار فقط مالی نبوده و خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیری برای شهروندان آذرشهری را در پی داشت به‌طوری‌که با تخریب پل غله زارآذرشهر و مسدود شدن مسیر ارتباطی عجب‌شیر- تبریز و هدایت خودروهای این مسیر به داخل شهر آذرشهر، متأسفانه به علت ترافیک سنگین و ناآشنایی خودروهای عبوری به مسیرهای ارتباطی داخل شهری، موجب بروز چندین تصادف و مرگ چندین نفر از شهروندان آذرشهر در این مسیر شد.

هرچند که پل غله زار بهسازی و ترمیم شد، ولی تصادف‌های مرگباری که در اثر هدایت خودروهای جاده ترانزیتی از داخل شهر آذرشهر صورت گرفت، سرنوشت خانواده‌هایی که دگرگون نمود و چشمان گریان مادران و خانواده‌های داغداری که هیچ‌وقت تسکین و التیام نمی یابند.

باید دید که آیا مسئولان ارشد استان در قبال این خسارات جانی و مالی از بیت المال پاسخگو خواهند بود و یا افراد خاطی در این زمینه برکنار و یا مجازات می‌شوند یا خیر؟

انتهای پیام/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در دنا
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد