Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:09:07 GMT

حافظ در پایان هفته روی خوش ندید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۸۶۷۸

حافظ در پایان هفته روی خوش ندید

امیرعلی امیر باقری تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار سرمایه طی هفته گذشته اظهار کرد: در سطح بازار توقف نمادها به دلیل فصل مجامع و جهت‌گیری خاص جریان نقدینگی به عرضه اولیه اخیر منجر به فشار بر سطح عمومی قیمت‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی سطح تقاضا با عدم اطمینان چند وجهی روبه‌رو شده است. قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی تحت فشار جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفته است. در حوزه سیاسی عدم اطمینان در روابط خارجی و فرجام برجام و تأثیر آن بر روند قیمت ارز، مزید بر علت شده است. به‌همین دلیل عوامل فوق منجر به روند فرسایشی کاهشی بازار در هفته اخیر شد.

  وی ادامه داد:  شنبه مورخ 1397/4/23 در بازار بورس تعداد 742 میلیون برگه اوراق به ارزش 1420 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. بازار فرابورس نیز میزبان معامله 329 میلیون برگه اوراق به ارزش 1594 میلیارد ریال بود.شاخص کل با افت نیم درصدی به رقم 108916 واحد رسید.شاخص 30 شرکت بزرگ کاهش 1.26 درصدی را تجربه کرد و به سطح 5237 واحد بازگشت.نمادهای  پارس بیشترین اثر مثبت و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل نهادند.نمادهای فولاد و فملی در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفتند.

  امیر باقری تصریح کرد: روز یکشنبه 1397/4/24 در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد 792 و 201 میلیون برگه اوراق به ارزش 1457 و 2104 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.شاخص کل با کاهش تقریبی یک درصدی به سطح 108072 واحد بازگشت. آیفکس با کاهش نیم درصدی روبرو شد و به سطح 1218 واحد رسید.نماد ومعادن بیشترین تاثیر منفی و پارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص نهادند.نماد خساپا در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفت.

 این تحلیل گر بازار سرمایه افزود:  دوشنبه 1397/4/25 در بازار بورس 804 میلیون برگه اوراق به ارزش 1808 میلیارد ریال معامله شد.در بازار فرابورس نیز 286 میلیون برگه اوراق به ارزش 1734 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.شاخص کل بدون تغییر محسوس نسبت به روز قبل در سطح 108110 واحد ایستاد.آیفکس با کاهش 27 نقطه پایه به رقم 1215 واحد بازگشت.نماد پارس همزمان بیشترین ارزش معاملات و بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را از آن خود کرد.

  امیرباقری افزود: روز سه شنبه 1397/4/26 در بازار بورس و فرابورس بترتیب تعداد 881 و 202 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 2765 و 2741 میلیون ریال داد و ستد شد.در این روز شاخصهای عمده بازار روند کاهشی ضعیفی را به نمایش گذاشتند. شاخص کل بازار با 30 نقطه پایه کاهش نسبت به روز قبل به رقم 107780 واحد رسید. شاخص 30 شرکت بزرگ بیشترین کاهش را بنام خود ثبت کرد و به سطح 5130 واحد بازگشت. پارس و فارس به ترتیب بیشترین اثر مثبت و منفی را بر شاخص کل نهادند. نماد پارس در صدر ارزش ریالی معاملات قرار گرفت.

  وی در پایان یادآورشد:  چهارشنبه 1397/4/27 در بازار بورس تعداد 790 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 3869 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.شاخص کل با 144 واحد افزایش بسطح 107925 واحد رسید.نماد پارس بیشترین تأثیر مثبت و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهاد.نمادهای پارس،خساپا و خاذین بیشترین ارزش معاملات را داشتند.همچنین در بازار فرابورس تعداد 137 میلیون برگه اوراق به ارزش 915 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. آیفکس با 3.45 واحد افزایش به سطح 1213 واحد رسید.نماد زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر رشد شاخص نهاد. بیشترین ارزش معاملات در اختیار اوراق تامین مالی قرار گرفت.

انتهای پیام/

بورس در هفته ای که گذشت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ۳ هزار و ۹۰۱ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحدی قرار گرفت و برای چهارمین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۴۲ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۸۸ هزار و ۴۴۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، کچاد، فارس، کگل و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۹۳ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۹۰۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران ۳ همت و ۳۲۳ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های آریا، حسینا، ودی، هرمز، فجهان و کرمان بیشترین تاثیر بر رشد و نماد فزر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس