Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه لرستان اعلام کرد: آئین‌نامه‌های ارتقاء علمی اعضای هیات علمی در دانشگاه لرستان براساس توجه به پژوهش‌های کاربردی اصلاح و مشوق‌های لازم در این زمینه لحاظ شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، خسرو عزیزی گفت: براساس استفاده از تجربیات دانشگاه‌های معتبر کشور، در سایت مرکزی دانشگاه لرستان، ۲۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری لرستان اختصاص داده شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان در این مکان مستقر شوند و قرار گرفتن پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه، یکی از مولفه‌های مهارت‌آفرینی دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان برخورداری همچون اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد و روز چهارشنبه، ۲۷ تیرماه ۹۷ نیز اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان از این شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید کردند که ۵۳۰ هکتار مساحت دارد و دو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان نیز هرکدام ۴۰ و ۲۱ هکتار مساحت دارند تا فضای کافی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در آنها وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: مهم است که مهارت‌آفرینی را در سطح دانشجویان افزایش بدهیم و با این هدف و براساس استفاده از تجربیات دیگر استان‌های موفق در این زمینه، پارک علم و فناوری استان لرستان نیز در جوار دانشگاه لرستان ساخته شده است تا مهارت‌آفرینی دانشجویان، تقویت شود.

عزیزی ادامه داد: در سایت مرکزی دانشگاه لرستان که در منطقه‌ی کمالوند خرم‌آباد قرار دارد از چهار سال گذشته تاکنون، مرکز کارآفرینی و شتابدهی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه لرستان ایجاد شده است که یک گام مهم در راستای تقویت مهارت‌آفرینی و حمایت از ایده‌پردازی فناوران و ایده‌های خلاقانه و تبدیل این ایده‌ها به تجاری‌سازی است.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان اظهار کرد: همچنین در دانشگاه لرستان، آئین‌نامه‌های ارتقاء علمی اعضای هیات علمی براساس توجه به پژوهش‌های کاربردی اصلاح شده‌اند و مشوق‌های لازم در این زمینه لحاظ شده است که همگی در راستای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین و مهارت‌آفرین است.

وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه نسل سوم، این موضوع مهم است که رشته‌های تحصیلی دانشگاه در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی باشند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد تا دانشگاه بتواند نقش پیشتازی برای رفع مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای و استانی را ایفا نماید.

گفتنی است در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه، اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان که ریاست آن به عهده گودرز امیری معاون اقتصادی استاندار لرستان، و دبیر آن رئیس دانشگاه لرستان، است از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بازدید کردند.

استفاده از تجربیات استان‌های موفق در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری همچون اصفهان از برنامه‌های کارگروه است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، محمودرضا شاکرمی، نماینده استانداری لرستان، عبدالمنان حقیقی، رئیس بنیاد نخبگان لرستان، حمزه امیری، و مدیران و کارشناسان امور پژوهشی و فناوری ادارات و دانشگاه‌های استان، در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر سه شنبه شب در این آئین با تبریک روز روانشناسی اظهار داشت: سلامت جسمی، سلامت روانشناختی و سلامت اجتماعی یک بعد اجتناب ناپذیر دیگری به نام سلامت معنوی دارد.

محمدرضا بحرانی گفت: معنویت از سال ۲۰۰۰ براساس اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک بعد اساسی وجود انسان تعریف و تبیین شد و به تبع آن سلامت معنوی به عنوان یکی از ابعاد اساسی سلامت مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر بیان داشت: با توجه به تعریف سلامت و سلامت روانشناختی قابل انتظار بود که این اتفاق رخ دهد؛ چرا که این خلا کاملاً محسوس و ملموس در ابعاد مختلف سلامت بود.

بحرانی تصریح کرد: از زمانی که این بعد سلامت در ذیل ابعاد مختلف سلامت قرار گرفت، رویکردهای قدیمی نسبت به درمان و روانشناسی هم خودشان را به روز کردند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر گفت: نگاه یا مکتب سلامت معنوی اولین و مهمترین دغدغه اش معنای زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تبریک روز روانشناسی و تقدیر از برگزارکنندگان این بزرگداشت و نشست تخصصی آن اظهار داشت: در کنار سلامت جسم، سلامت روح و روان بسیار مهم است.

رضا درویشی گفت: شاهد آن هستیم که اساتید ما در این رشته کاربردی در سطح دانشگاه چه در قالب استاد و چه در قالب مشاور علاوه بر ارتقاء دانش افزایی دانشجویان در تلاشند مشاوران خوبی نیز برای آن در مسیر معلمی و زندگی باشند.

درویشی بیان داشت: در دنیای امروز ما تخصص روانشناسی یک تخصص بسیار لازم، کاربردی و ضروری است و دانشجومعلمان رشته های مختلف علوم تربیتی، مشاوره و امور تربیتی ما که در آینده دانش آموزان این مرز و بوم را تعلیم خواهند داد، رسالت بزرگی در فراگیری علوم مختلف این تخصص دارند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حوزه روانشناسی اساتید مجرب و خوبی دارد که نتیجه تلاش آنها فعال سازی انجمن علمی مشاوره با اجرای برنامه های کیفی است.

در ادامه این آئین بزرگداشت نیروزاده، محمدی باغملایی و درخشان اساتید هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه و رستمی مشاور پردیس علامه طباطبایی و از اساتید با سابقه دانشگاه در کارگاه تخصصی حال خوب یعنی رابطه خوب به بیان مطالب خود پرداختند.

این کارگاه به همت گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره، انجمن علمی مشاوره و روانشناسی و واحد مشاوره پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 6093615

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند