Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری کل استان مرکزی، حجت الله درودگر اظهار داشت: بررسی وضعیت قاچاق سکه و ارز یکی از دستورات جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز است که طبق اطلاعات نیروی انتظامی تاکنون کشفیاتی در این حوزه گزارش نشده است.

وی افزود: قاچاق و نگهداری سکه و ارز بیش از حد مجاز که از نظر قانونی قاچاق محسوب می شود، مشکلاتی در زمینه اقتصادی ایجاد می کند که باید کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادگستری استان اضافه کرد: رصد فعالیت ها در حوزه قاچاق کالا و ارز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دادگستری بر این امر حساسیت ویژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست گذاری ها در حوزه تخصیص ارز باید یکنواخت انجام شود، نظارت بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی با دقت انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشده و سودجویان از این تخصیص ها سوء استفاده نکنند.

درودگر تصریح کرد: در شهرستان ها نیز تدابیر لازم باید اتخاذ شود تا مشکلات در این حوزه کمتر شود، مردم نیز باید همراهی کنند. اگر مردم با موردی از قاچاق کالا و ارز برخورد کردند موضوع را به مرجع قضایی اطلاع دهند و تعزیرات نیز در این حوزه با جدیت وارد می شود.

معاون دادگستری استان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه گمرک، سامانه بارنامه برخط، سامانه جامع انبارها باید خروجی لازم را داشته باشد و از آن استفاده بهینه برده شود، هدف قانون گذار از ایجاد سامانه ها، کاهش قاچاق کالا و ارز بوده است.

کد خبر 4351923

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی قاچاق کالاو ارز بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز مجلس شورای اسلامی یاسوج سانحه تصادف خرم آباد بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق

بیژن بهرامی معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: محموله چای قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.

وی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای خارجی کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید

تعزیر یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی

بهرامی اضافه کرد: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلوگرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شد.

بهرامی از شهروندان خواست: تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست