Web Analytics Made Easy - Statcounter


بندر ماهشهر – امام جمعه شهر چمران گفت: مردم بندر ماهشهر، بندر امام، شهر چمران و شهرک طالقانی مشتاق هستند گزارش کار و عملکرد نماینده مجلس را بشنوند.

به گزارش امتداد، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: از سیره نورانی این امام همام به اینجا می‌رسیم که همان خلق عظیم جدشان رسول اکرم (ص) را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسب‌ترین الگو برای سبک زندگی اسلامی هر مسلمانی سیره اخلاقی عبادی علمی اجتماعی امام علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی افزود: حضور معنوی خدام حرم رضوی در شهر را گرامی می‌داریم. این حضور قطعاً بر برکات و معنویات شهر می‌افزاید. از تمام عزیزانی که زحمت فراهم کردن مراسم استقبال از این عزیزان را متقبل شدند به ویژه ستاد مردمی استقبال که مجموعه‌ای از مسئولان شهر و همچنین جوانان انقلابی هیئت محبان ولایت و … است کمال تشکر را دارم.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با اشاره به آغاز موسم اعزام زائران به سرزمین وحی برای انجام حج تمتع عنوان کرد: به حجاج توصیه می‌کنیم وقت طلایی ایام حج را برای طاعات و عبادات وقف کرده و بازارگردی و خرید سوغات را برای داخل کشور بگذارند.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثر اجناسی که به حجاج فروخته می‌شود جنس بی‌کیفیت و با قیمت گران‌تر از داخل کشور است. حجاج سعی کنند سوغات خود را قبل از سفر از کالای ایرانی تهیه کنند. عاشقانی که بیشتر آنها حدود ۲۰ سال انتظار کشیدند برای این زیارت و انجام این فریضه این فرصت یک ماهه را برای استفاده معنوی وقف کنند.

هاشمی بیان کرد: سوغات یک عمل مستحب است آب زمزم و خرمای عجوه که مورد علاقه پیامبر بوده سوغات متبرک قلمداد شود. اما عروسک ساخت کشور غیر اسلامی کجایش برکت دارد؟ بنابراین سعی شود خرید داخلی که با تخفیف ۵۵ درصدی برای زائران در نظر گرفته شده برای سوغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه شهر چمران گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکان و از طرف دیگر زمینه‌ساز وحدت، همدلی و یک‌صدایی مسلمانان باشد. ایمان بدون برائت ایمان ناقصی است، اسلام بدون برائت، اسلام آمریکایی است.

وی تصریح کرد: کسی که با استکبار مشکلی ندارد دارای مشکل است یا جهل یا عناد و الا کل قرآن وصف مبارزه با استکبار است این مبارزه موسی، عیسی، نوح و دیگر پیامبران الهی با فرعون‌ها و نمرودها و حکام مستبد و دیکتاتور تاریخ، نمونه‌های عینی قرآن است.

هاشمی متذکر شد: اجازه داده نشود آل سعود حج را بی‌هویت کنند و بگویند حج صرفاً یک عمل عبادی است، بلکه هویت واقعی حج این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورند. به تعبیر مقام معظم رهبری تقلیل حج به یک مراسم عبادی مصداق امروز سد عن سبیل‌الله است.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه با تبریک و گرامیداشت دهه کرامت و تکریم امامزادگان، اظهار کرد: شهرستان بندر ماهشهر امامزاده بلافصل امام موسی بن جعفر (ع)، حضرت حمزه (ع) و در روستاهای اطراف شهر چمران دیگر مزارهای متبرک سادات صاحب شأن وکرامت وجود دارد. این مزارها ظرفیت مناسبی برای رشد معنویت و اخلاق در جامعه بوده و در این امر تاثیرگذار هستند.

وی افزود: به ویژه مزار حضرت حمزه فرزند امام موسی بن جعفر (ع) که می‌تواند به پایگاه مهم دینی، فرهنگی شهرستان و حتی استان تبدیل شود که این امر همت مسئولان امر را می‌طلبد. عشق به فرزندان حضرت زهرا (س) از مصادیق ایمان و تقوای الهی و زیارت آنان مصداق تعظیم شعائر الهی است.

هاشمی در فراز پایانی خطبه‌ها بیان کرد: باتوجه به مشکلات شبکه فاضلاب شهر چمران انتظار می‌رود نماینده مجلس به کمک مسئولان شهر بیایید. چگونه نماینده‌ای از محل درآمد ارزش افزوده استان که بخش عمده آن را شهرستان بندر ماهشهر از صنایع پتروشیمی پرداخت می‌کند برای شهرداری حوزه خود کمک میلیاردی می‌گیرد اما این اعتبارات برای مشکلات خود شهرستان جذب نمی شود. حقیقتاً مردم مشتاق هستند گزارش کار و عملکرد نماینده مجلس را بشنوند.

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود

حجت الاسلام والمسلمین معزی دیدار fh رئیس و مدیران سازمان داوطلبان به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقاء دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بروکراسی‌های غیرضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بروکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!