Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:32:39 GMT

کنترل شهر حلب سوریه به ترکیه واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۵۹۴۸۶

کنترل شهر حلب سوریه به ترکیه واگذار می شود

آنکاراـ ایرناـ وبسایت خبر.7 ترکیه در گزارشی مدعی شد که کنترل شهر حلب در آینده نزدیک در اختیار ترکیه قرار می گیرد و زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به این شهر فراهم خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وبسایت خبر.7 در گزارشی مدعی واگذاری کنترل شهر حلب به ترکیه در آینده ای نزدیک شد و نوشت: پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر در شهر حلب زندگی می کردند که با آغاز بحران داخلی این کشور و به دلیل جنگ داخلی، بیش از 75 درصد ساکنان این منطقه مجبور به فرار و مهاجرت شدند.
به نوشته این رسانه، بازسازی و ساخت شهر حلب که روزگاری یکی از شهرهای بزرگ صنعتی خاورمیانه بود، به ترکیه واگذار خواهد شد و در ادامه با فراهم شدن زمینه برقراری زندگی عادی، بیش از سه میلیون آواره سوری از اروپا و ترکیه به حلب باز خواهند گشت و کنترل امنیتی شهر نیز در اختیار نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه قرار خواهد گرفت.
این رسانه با استناد به اطلاعات روزنامه ینی شفق اضافه کرد: مذاکرات هیات های روس و ترک برای واگذاری کنترل حلب به ترکیه در جریان است و به گفته فوآد علیکو عضو ائتلاف نیروهای مخالف دولت سوریه، بخش اعظم فرآیند مذاکراه در خصوص واگذاری کنترل حلب، ادلب و حما از نظر سیاسی و نظامی به ترکیه انجام شده است.
به ادعای این رسانه، با خروج نیروهای جنگجو و دولت سوریه از این مناطق، زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری از ترکیه و اروپا به این منطقه فراهم می شود.
بنا بر اعلام وبسایت خبر.7 و به گفته علیکو، در نیمه دوم سال جاری میلادی، کنترل مناطق شرقی، مرکزی، جنوب و غرب سوریه به ترتیب در اختیار آمریکا ـ نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، ترکیه ـ ارتش آزاد، روسیه و دولت مرکزی این کشور خواهد بود.
این رسانه به نقل از علیکو افزود: استقرار نیروهای ترکیه در حلب و بازسازی همه زیرساخت های ویران شده این شهر به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به کشور از حمایت مالی ـ سیاسی کشورهای اروپایی و عربی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، کشور سوریه پس از وقوع جنگ داخلی شاهد حضور غیرقانونی بسیاری از قدرت های بزرگ و بعضی قدرت های منطقه ای شد به طوری که آمریکایی ها با حمایت از شبه نظامیان کُرد از جمله پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در شمال و شرق این کشور مستقر شدند.
نظامیان ترکیه نیز به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به شهرهای مختلف این کشور حمله کرده و چهار هزار کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه را به اشغال خود در آوردند.
ترکیه همچنین در قالب تفاهم مذاکرات آستانه و سوچی، 12 پایگاه تحت عنوان 'نقاط دیده بانی' در سوریه احداث کرده است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه سوريه حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • تورم ترکیه چقدر است؟