Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اولین ظرفیت حج آن تغییر و تحول روحی و اخلاقی در مردم بوده که حجاج با آن آداب دراین سفر آشنا می‌شوند.   به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در صحبت‌های پیش از خطبه نماز جمعه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حج و دهه کرامت گفت: مسئله حج به عنوان یکی از ارکان دینی در اسلام مطرح شده و جایگاه رفیع دارد به گونه‌ای که پایداری دین با کعبه پیوند زده شده و در روایت داریم که  تا زمانی کعبه بر پاست دین هم برپاست، خداوند تبارک و تعالی کعبه را وسیله دوام جامعه اسلامی قرار داده و در قرآن کریم می‌خوانیم خدا کعبه این مکان مقدس و اولین خانه‌ را وسیله دوام جامعه اسلامی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: در بیان امیرالمومنین«ع» در نهج  البلاغه می‌خوانیم خداوند حج را وسیله تقویت دین قرار داده و در بیانات نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) کعبه تشیل‌الدین دارد که همه مسائل نشان دهنده جایگاه ارزشمند و رفیع حج است.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: رسول خدا«ص» درباره  مکه مکرمه و مسجد حرام اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل بوده در یک روایت وجود دارد که ایشان خطاب به مکه و کعبه اشاره کرده به خدا سوگند شما بهترین زمین در روی کره خاکی  که این تعبیر نشان دهنده این است که بهترین سرزمین در روی کره خاکی مکه مکرمه بوده و خداوند تبارک و تعالی در قرآن این گونه بیان می‌کند که ابراهیم خلیل مامور فراخوان برای آمدن مردم به این سرزمین می‌شود.
 
قاضی عسگر تصریح کرد: ابراهیم خلیل«ع» دعا می‌کند که خدایا دل بخشی از مردم را مایل به این خانه کن و اگر تمام مردم به این خانه دل می‌بستند امکان برگزار حج به دلیل ظرفیت  وجود نداشت.
وی افزود: اهداف زیادی برای برگزاری این سفر تعیین شده که یکی از آنها این است که انسان‌ها در این سفر مجذوب خداوند متعال شده  که طبق فرموده حضرت علی (ع) انسان ها  در برابر عظمت خدا کرنش  و حق را عبادت کنند این نکته مهمی است که در  بیان حضرت علی آمده است یا در بیان دیگری از این حضرت آمده خدا حج را پرچم اسلام  و مسلمانان را موظف به برافراشته نگاه داشتن این پرچم قرار داد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: حضرت رضا (ع) در این رابطه فرمودند حج فقط منفعتش برای حاجی نبوده و تعبیر ایشان از این روایت این بوده که انسان‌ها در همه جای جهان بایستی از برکات حج استفاده کنند در بیان دیگر از امام صادق«ع» آمده که از شرق و غرب عالم که مسلمانان به آنجا آمده یکی از اهداف آن این است که شناخت مناسبی از همدیگر پیدا کنند.
 
قاضی عسگر اضافه کرد:  از سوی دیگر در روایت آمده که نسبت به تعطیلی حج تهدیدهای فراوانی شده و امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرمایند: اگر عده‌ای از مردم حج را تعطیل کرده امام المسلمین در ان زمان باید عده‌ای از مردم را مجبور به رفتن حج وادار سازد.
 
 وی تصریح کرد: یک عده ای در سال گذشته با فتنه‌انگیزی و طرح مسائل نادرست به گونه‌ای عمل کردند که حج را در اذهان و افکار مردم خدشه ساز کرده و آن را عمل ساده تلقی داشته و امیر المومنین«ع» در وصیت خود به مردم در زمینه توجه به یاد خدا و حج بیت‌الحرام تاکید داشتند که اگر خانه خدا را تنها بگذارید خداوند به شما مهلت نمی‌دهد و نظیر این سخن در روایت‌های دیگر هم آمده است. بنابراین به حج نباید ساده نگاه کرد و با یک مشکلی که در روابط سیاسی بوجود آمده بلافاصله به تعطیلی حج فکر کرد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: ظرفیت حج به اندازه‌ای بالاست که اگر آن را رها کرده دیگران از آن علیه ما استفاده می‌کنند.
 
 قاضی عسگر افزود: اولین ظرفیت حج  آن تغییر و تحول روحی و اخلاقی در مردم بوده  که حجاج  با آن آداب دراین  سفر آشنا می‌شوند که بایستی  اموال خود را پاک کرده، حلالیت طلبیده و سعی بر آن داشته که توبه کند و نشانه قبولی حج هم این قرار داده شده انسان با گذشته خود متفاوت باشد و مسیر حق را انتخاب کند.  
قاضی عسگر تصریح کرد: اولین اثر حج تغییر و تحول اخلاقی مردم و اصلاح جامعه است و دوم تعمیق باورهای دینی در مردم و سطح آگاهی حجاج است ما تا چند سال گذشته با این معضل مواجه بوده و در مسائل ساده و ابتدایی دینی دچار اشتباه می‌شدیم.حج می‌تواند رابطه اخوت و برادری دینی را در داخل و خارج از کشور افزایش دهد.
 
وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:  مهمترین نیاز ما وحدت است که امروز دشمن سعی بر آن داشته که مشکلات فراوانی ایجاد کند تا بتواند از رهگذر اختلاف سود ببرند.حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ زائر اهل سنت امسال به حج مشرف می‌شوند. همه این افراد مدافع اسلام هستند و همه مسلمانان در کنار یکدیگر حج را ادا می‌کنند. با رفتار مردم کشورمان حج ایرانیان به عنوان حج برتر شناخته می‌شوند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه میلیاردها دلار برای منفور کردن شیعیان هزینه می‌شود، گفت: دشمنان، اسلام و مسلمانان را حامی تروریست معرفی می‌کنند اما حج فرصتی را برای ما به وجود می‌آورد که شبهه‌ها را پاسخ داده و ویژگی‌های مسلمانان را بیان کنیم.
 
وی یادآور شد:  تبادل تجربیات و نگهداشتن این پرچم نتیجه آن بوده است که تجربیات خود را در اختیار همدیگر بگذاریم و برای ما یک فرصت است که این ارتباط را حفظ کنیم.
 
قاضی عسگر افزود: میلیاردها دلار در جهان هزینه شده که شیعه را منکوب و تخریب کنند.حج این فرصت را برای ما بوجود می‌آورد که پاسخگوی شبهه‌های اعتقادی و سیاسی باشیم و از طرف دیگر ویژگی‌های مردم و انقلاب اسلامی را بدون هزینه بیان کنیم.
 

وی با اشاره به اینکه اگر به درستی از ظرفیت حج استفاده می‌شد، مسلمانان اینقدر فلاکت را تجربه نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: در این اجتماع می‌شد برای اقتصاد و دوری از مشکلات مسلمانان چاره اندیشی کرد.

قاضی عسگر با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر حج ابراهیمی شد، افزود: باید برای سلامتی رهبر معظم انقلاب نیز دعا کرد که هر ساله با رهنمودهای خود، مردم را به سمت حج تشویق می‌کنند. امیدواریم امسال نیز زائران کشورمان به سلامت به این سفر معنوی مشرف شده و به کشور بازگردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه تهران حج 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام در این اطلاعیه آمده است خبر جذب خادم رسمی با حقوق قانون کار توسط یگان حفاظت حرم مطهر رضوی که در برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است؛ جذب نیروهای بسیجی به عنوان خادمیار افتخاری در یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی نیز از طریق منابع نیروی انسانی رده‌های سپاه انجام می‌گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید هموطنان عزیز می‌توانند برای اطلاع بیشتر به کانال بچه محله امام رضا علیه السلام در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/Basij_Haram مراجعه کنند.

کد خبر 6081067

دیگر خبرها

  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه‌ها یک شبهه است
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند