Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم خواستار عدم دل بستن به وعده های دشمن برای حل مشکلات اقتصادی و همچنین برکناری فوری مسئولان مغرض و ناکارآمد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد، به تفسیر آیه 10 سوره ممتحنه پرداخت و گفت: این آیه از آیات حقوقی و اجتماعی اسلام است که در آن عدالت موج می‌زند به دلیل اینکه زنی که به دلیل اسلام آورده و از همسرش جداشده نباید به سمت کفار برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آیه، غرایز و عاطفه‌های زن تازه مسلمان را در نظر دارد و قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید مانعی ندارد که با این زن ازدواج کنید، همچنین باید به این خانم تازه‌مسلمان مهریه پرداخت شود، در صدر اسلام مرسوم بود خانمی که به ازدواج درمی‌آوردند در ابتدا مهریه را می‌پرداختند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آثار پرداخت مهریه در  ابتدای عقد اظهار کرد: این مساله سبب می شود تا از تعیین مهریه های بالا جلوگیری شده و این همه زندانی در زندان ها به دلیل عدم پرداخت مهریه نخواهیم بود. بر اساس برخی آمار 3 هزار نفر در کشور به علت عدم پرداخت مهریه زندانی شده‌اند.

امام جمعه قم دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع) را گرامی  داشت و تصریح کرد: دهه کرامت سال‌ها پیش توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) شکل گرفت و امروز برنامه‌های مرتبط با این دهه سطح وسیعی از داخل و خارج کشور را فراگرفته است.

وی از آموختن شادی به سبک اهل بیت، زیارت حرم‌های شریف، ابراز علاقه و اعتقاد نسبت به اهل بیت(ع) و اعلام بیعت با اهل بیت(ع) از جمله اهداف مد نظر در نامگذاری این دهه یاد کرد.

آیت الله سعیدی به مواضع کنونی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب پس از دستور به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برای مقابله با شرارت اتاق جنگ اقتصادی آمریکا به میدان آمده و سران سه قوه و مسئولان اقتصادی را گرد هم جمع کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که تدابیر قاطعی برای کاهش فشار اقتصادی خصوصا در مساله ارز و نظام بانکی و پولی کشور با شکستن طلسم کلیشه های رایج و کنار گذاشتن وعده های بی حاصل اتخاذ شود.

امام جمعه قم بر لزوم عدم دل بستن به وعده های واهی دشمن برای حل مشکلات اقتصادی گفت: مشکلات مردم با نشستن پشت میز و تشکیل جلسات بی فایده حل نمی شود. با مفسدان اقتصادی نباید با نرمی برخورد کرد چرا که نرمش با آنان به ضرر دستگاه اجرایی است.

وی تاکید کرد: مسؤولان باید بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام هستند و به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تارج‌گران بیت المال و مفسدان عرصه اقتصاد هستند.

آیت اله سعیدی ادامه داد: اعزام مشاور بین الملل رهبری به روسیه نشانه ای از دغدغه‌های رهبری برای حل مشکلات جاری کشور است. ایشان با استفاده از وجهه بی بدیل خودشان در سطح منطقه و جهان کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی هموارتر کردند.

وی به بیان اهداف اصلی رهبری پرداخت و خاطرنشان ساخت: تلاش حداکثری برای حفظ نظام اسلامی و منافع مردم و همچنین هدایت، تقویت و تکمیل کار دولت و دستگاه‌های مسؤول با هزینه کردن از وجهه و تاثیر خودشان این دو هدف را تشکیل می دهند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر جدیت مسئولان نظام در برخورد با مفسدان اقتصادی و جلوگیری از اقدامات کلیشه‌ای ابراز کرد: مسئولان ناکارآمد و مغرض باید به سرعت برکنار شوند و به‌جای آن‌ها مدیرانی کارآمد و جهادی فارغ از خط و خطوط سیاسی به کار بگمارند.

وی به اهمیت برگزاری مناسک حج اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی حج اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص است و کسی حق ندارد مانع اجرای مراسم حج با همه تشریفات شود و کسی که چنین کند «صد عن سبیل الله» کرده است.

آیت الله سعیدی به بیان اهمیت ویژگی حج از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و تأکید کرد که اگر حکومت و دولت مانع از اجرای مراسم حج شود سد عن سبیل الله کرده اند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عده ای به دلیل حماقت و جهالت با آمریکای جهان خوار همصدا شده و در مورد فلسطین سخن از معامله قرن کرده‌اند، گفت: رهبری فرمودند به فضل الهی معامله قرن محقق نشده و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس مساجد جشن های دهه کرامت ترامپ ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حج آمریکا قم مشکلات اقتصادی آیت الله سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه 17 از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته، اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران در ادامه متذکر شد: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی درباره پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه جابه جایی آرادکوه محل فعلی دفن زباله امکانپذیر نیست، اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت، چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت. اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند