Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت باید برای اقتصاد کشور به خصوص در حوزه معیشت مردم برنامه ریزی و از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده کند و منتظر برجام و نتایج آن نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمینحسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز ( 29 تیر ) در خطبه های نمازجمعه ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: حضرت علی علیه السلام فرمود: عملی که بر مبنای تقوا انجام شود هرچند کوچک، اما آن اندک نیست بلکه ارزشمند و مورد قبول خداوند است بنابراین باید همه تلاش خود را صرف این کنیم که عمرمان در همین مسیر باشد و حرف و عمل خود را مبتنی بر رضایت خداوند قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بحث سلسله وار زمینه های گناه و عوامل انجام آن، افزود: یکی از عوامل انجام گناه، نداشتن معرفت به خدا و جهل نسبت به آفرینش است؛ گاهی اوقات ممکن است افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به عواقب گناه و زشتی آن، دست به گناه بزنند لذا وقتی بنی اسرائیل نسبت به ذات خداوند معرفت نداشتند، از حضرت موسی علیه السلام درخواست کردند که بتی برای آنان جهت پرستش قرار دهد و در این زمینه قرآن می فرماید: اینها از روی جهل، خواسته نامعقول داشتند.

 

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که خیلی از اشکالات به جهت جهل در اعتقادات است، اظهار داشت: الان هم شاهد هستید خیلی از انحرافات از همین جهل به اعتقادات است؛ وقتی در برخی از معبدها می روید نوع ارتباط مردم با معبد را نگاه می کنید، تعجب می کنید که چجوری اینها می خواهند با خدا ارتباط برقرار می کنند لذا انسان وقتی نادان باشد در اعتقادات دچار اشکالات جدی می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برخی جهل ها در خصوص جهل در رفتار است، ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید: ریشه برخی گناهان رفتاری و اخلاقی در جهل و نادانی است؛ حضرت علی علیه السلام فرمود: مردم نسبت به خیلی چیزها که نمی دانند، دشمنی می کنند؛ همانند داستان حضرت یوسف که اگر برادران یوسف می دانستند که کارهای آنان موجب عزیزتر شدن آن حضرت می شود، هرگز این کارها را انجام نمی دادند لذا جهل و نادانی سرمنشاء همه گناهان است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بسیاری از تحلیل های اشتباه ما هم ناشی از جهل است و هر شرارتی از جهل ناشی می شود، ادامه داد: گاهی سادگی ها، زودباوری ها و جهل افراد موجب گناه و تحلیل سیاسی نادرست می شود؛ جاهل یا افراط و یا تفریط می کند و اینگونه رفتارها موجب می شود که از رهبر و امام جامعه جلو بیفتند و موجب بسیاری از گناهان شود همچنان که در زمان حضرت علی علیه السلام گروهی دچار افراط و برخی در تفریط گرفتار شدند که همه اینها ناشی از جهل افراد است.

 

وی با بیان این مطلب که گروهی تندرو و گروهی کندرو هستند و از امامت جامعه عقب و یا جلو می افتند، افزود: در همین 40 سال دیدیم که گروهی جلو و یا عقب افتادند و گروهی نیز همراه با رهبری انقلاب حرکت می کنند و نیز دیدیم کسانی که از حضرت امام رضوان الله تعالی علیه جلوتر و یا عقب تر حرکت می کردند بنابراین گروهی که همراه رهبری حرکت می کنند اهل نجات هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش سیاسی ممکن است برخی افراد دچار خطا بشوند، خاطر نشان کرد: حضرت علی علیه السلام فرمود: دو گروه کمر مرا شکستند، یکی کسانی که می دانند ولی بی پروا هستند و دیگری افرادی که در ظاهر مقدس بودند اما دچار اشکالات جدی شدند؛ در جای دیگری آن حضرت فرمودند: از جهل بعضی ها، شکایت به جانب خدا می برم بنابراین جهل های رفتاری، اعتقادی و سیاسی همه آنها انسان را دچار خطا و گناه می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام در مدت 20 سال امامت خود فراز و نشیب هایی داشتند به خصوص مبارزه ایشان که در 3 محور اساسی است، تصریح کرد: یکی از محورهای مبارزاتی امام رضا علیه السلام در حوزه آموزشی و تربیتی بود زیرا تلاش آن حضرت بر این بود که از مبانی دینی آنگونه که هست دفاع کند.

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: محور دیگر مبارزه امام رضا علیه السلام در حوزه اخلاق و معرفی سبک زندگی دینی است به دلیل اینکه گسترش سبک زندگی مبتنی بر حاکمیت آن زمان متفاوت با مبانی دینی بود لذا آن حضرت در این زمینه دست به مبارزه زد؛ توصیه های امام رضا علیه السلام بخش دیگری از مبارزه های آن حضرت است زیرا گفتمان امام رضا علیه السلام با گفتمان حاکمیت تفاوت داشت بنابراین بر اهل قلم لازم است تا بخش های مختلف زندگی امام رضا علیه السلام را بیشتر تبیین کنند.

 

وی با اشاره به پیمان ننگین کاپیتولاسیون که توسط استکبار بر ملت تحمیل و باعث تضعیف غرور ملی شد که امام رحمه الله علیه در مقابل آن خروشید، یادآور شد: متناسب با شرایط فعلی جامعه، رهبر معظم انقلاب توصیه هایی به دولت و دولتمردان داشتند که یکی از این محورها این است که دولت باید برای اقتصاد کشور به خصوص در حوزه معیشت مردم برنامه ریزی کند و منتظر برجام و نتایج آن نباشد لذا باید دولتمردان با قدرت و قاطعیت و با همه ظرفیت ها برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی برنامه ریزی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که توصیه های رهبر معظم انقلاب در راستای خنثی سازی عملیات اقتصادی علیه مردم است که در ماه های اخیر این عملیات حجیم تر شده است، افزود: یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری داشتن روحیه انقلابی، مجاهدت، تلاش مضاعف جهت سامان دادن به وضعیت اقتصادی برای برون رفت از وضعیت فعلی است بنابراین مسئولین باید جهاد کنند، وقت بگذارند و تلاش کنند و به صورت معمولی کار کردن مخصوصاً برای مسئولان ارشد نمی شود این راه را پیش برد بلکه باید تلاش خود را شبانه روزی کنند.

 

وی تأکید بر اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت های داخلی را یکی دیگر از توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولین عنوان کرد و بیان داشت: لازمه همراهی آحاد مردم با دولت نزدیک تر شدن مسئولین با مردم و شفاف سازی آنان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب به مسئولین را ایستادگی و قاطعیت در مقابل قدرت های مستکبر، تدبیر در برنامه ریزی و با قدرت ایستادن در دیپلماسی عنوان کرد و افزود: در صحنه بین الملل شاهد پیروزی ملت هستیم زیرا در این چهار دهه پس از انقلاب در میان ملت های دنیا می بینیم که یک تنفر عمومی از استکبار ایجاد شده است که بخشی از آن ناشی از گفتمان انقلاب اسلامی است که به دنیا صادر شده است.

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس مساجد جشن های دهه کرامت ترامپ ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حج آمریکا دوری از گناه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته