Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه - ايرنا - نشست هم انديشي يا همايش ملي صنعت ابريشم ايران که روز جمعه در شهر بايگ از توابع شهرستان تربت حيدريه برگزار شد، جداي از نکات بسيار مثبتش، کمبودها ونقايصي هم داشت که اميدواريم در جلسات بعدي برطرف شود.

1- شايد به جرائت بتوانم مدعي شوم از سال 94 که مهمان مردم خوب تربت حيدريه هستم، اين براي نخستين بار است که در يک نشست مشورتي تخصصي، تمام مسوولان و مديران تصميم ساز يکجا و در يک قاب دعوت شده بودند تا به قول احمد علي موهبتي فرماندار تربت حيدريه، از اتخاذ تصميمات جزيره اي جلوگيري شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2- در عين حال تراز و قامت برخي مديران در حد و اندازه جلسه نبود و رصد رفتار و گويش آن ها نشان مي داد يا محافظه کار هستند يا اجازه اتخاذ تصميم ندارند.
3- خبرنگاراني هم که در جلسه حضور داشتند به ذهن شان نرسيد و يا نخواستند از اين جنابان بپرسند بزرگوار براي چه اين همه خرج سفر بردوش دولت گذاشته ايد؟
به ولله قسم ما خبرنگاران خراسان رضوي مرديم از بس از مسوولاني که آخر هفته شاهد آيند و روندشان به استان خود هستيم وقتي مي پرسيم: هدف شما از سفر به مشهد، قوچان تربت حيدريه، چيست و آن ها پاسخ مي دهند در درجه نخست `امام رضا(ع)` طلبيد.
4- و باز براي نخستين بار بود که در همايشي به ميزباني تربت حيدريه، مصوبه جلسه قرائت و همانجا به تاييد و تصويب مسوولان قرار گرفت.
5- در عين حال زماني که سعيد باستاني نماينده مردم تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس مصوبه نشست را، قرائت مي کرد، گه گاه پيشنهادهاي جديد و دقيقه نودي از سوي برخي ها شنيده مي شد.
در علم ديپلماتيک به اين نوع رفتارها چانه زني مي گويند، اما مگر در اين همايش سران کشورهاي خارجي جمع شده بودند که البته از نگاه من خبرنگار علت شکل گرفتن چنين بحث هايي در ايران طبيعي است و در جاي خود خواهد آمد.
6- از ديگر نکات بسيار مثبت اين نشست، برپايي نمايشگاهي در کنار سالن برگزاري همايش بود که در آن توليدکنندگان نوغان بايگ تازه هاي توليد خود را عرضه و در معرض قضاوت حاضران قرار داده بودند.
7- اما در همين نمايشگاه زماني که يکي از حاضران مي خواست خريدي انجام دهد و به خانم فروشنده گفت پول همراهم نيست، وي بلافاصله دستگاه کارت خوانش را روي ميز گذاشت، اما وقتي خريدار از وي درخواست کيسه نايلوني براي گذاشتن محصول خريداري شده کرد، وي گفت: پلاستيک نداريم و در نهايت فروشنده با اکراه و البته با اصرار خريدار، يک کسيه نايلوني از جايي پيدا کرد و مثلا قانون بازاريابي و تجارت جهاني را در بايگ محقق ساخت!
راستي چرا با اين همه برنامه ريزي و دقت نظرهاي انجام شده، کارها به اينجا کشيده مي شود که مدير جهاد کشاورزي تربت حيدريه مي شود مجري هنري جلسه؟
يکي از مشکلات عمده و اساسي نظام اداري تربت حيدريه در بخش برگزاري سمينارها، همايش ها، جشنواره ها يا نشست هاي خبري تبعيت از قانون `ليلا هفت رنگ` است.
بر اساس همين شيوه کاري احمدعلي موهبتي فرماندار تربت حيدريه همزمان با پرداختن به مسايل مهم تر، نسبت به چيدمان ميز و صندلي ايراد بگيرد که البته انتقادش هم بسيار منطقي بود که حاضران را واردار کرد تغييري در نحوه نشست خود ايجاد کنند.
و باز بر اساس همين قوانين ياد شده، تنها مدير و مسوولي که صحبت هايش را در قالب يک `پاور پوينت` ارايه کرد، فريد سرجمعي رييس اداره توسعه نوغانداري خراسان رضوي بود که البته ايشان نيز اگر قبل از برپايي نشست مطالبش را در اختيار يک `مشاور رسانه اي` قرار مي داد، مجبور نمي شد بنا به اعلان برخي مديران بالادستي صحبت هايش را نا تمام، تمام کند.
تمام اين ها باز مي گردد به اين که مديران ما دوست دارند هر طور شده و به هر بهايي (البته بجز بهاي پرداخت حق الزحمه به مشاوران رسانه اي) حرف هايشان تيتر يک رسانه ها بشود.
زير ذربين: عليرضا حسيني مقدم خبرنگار و تصويربردار خبرگزاري جمهوري اسلامي تربت حيدريه
مرکز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه