Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرکات استان یزد با بیان اینکه ترکیب واحدهای وارداتی در خدمت صنعت استان یزد است گفت: درآمد گمرکات استان در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد حسین سلمانی ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد به عملکرد سه ماه گذشته گمرکات استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات گمرکات استان یزد در سه ماه نخست امسال 598 هزار تن به ارزش 120 هزار دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 11 درصد وزنی افزایش و 12 درصد ارزشی با کاهش روبه رو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان یزد ادامه داد: تعیین تکلیف نرخ ارز با توجه به بحث‌های ارزشی که به وجود آمد سبب شد که یکسری فعالیت‌های خود را متوقف کردند ولی در بخش کاشی و سرامیک شاهد فعالیت مستمرشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگشت ارز در ماه‌های آینده از ابتدای این ماه به روند خود باز خواهیم گشت و تا سه ماه آینده صادرات استان یزد به روال گذشته باز می‌گردد.

سلمانی به عمده کشورهای صادرات گمرکات استان یزد اشاره کرد و گفت: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، گرجستان، آلمان، جمهوری کره و غیره از کشورهایی هستند که عمده صادرات گمرک استان صورت گرفته است.

مدیرکل گمرکات استان یزد افزود: کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، نایلون، اکسید مولیبدن و هیدرو کربن و غیره عمده کالای صادراتی گمرکات استان یزد در سه ماهه نخست امسال بوده است.

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌هایی که در استان انجام گرفت مشخص شد که عراق بیشترین و اتریش کمترین سهم صادرات از گمرکات استان یزد را داشته و اینکه در بخش اظهار نامه مالیاتی، گمرکات استان یزد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

سلمانی با اشاره به اینکه واردات استان یزد 658 تن به ارزش 30 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه 53 درصد وزنی و 32 درصد ارزشی رشد داشته است ادامه داد: ایتالیا، کره، چین، امارات، هند، ترکیه، هند و غیره از جمله کشورهای وارد کننده به گمرک استان یزد بودند.

مدیرکل گمرکات استان یزد با بیان اینکه ترکیب واحدهای وارداتی در خدمت صنعت استان یزد است تصریح کرد: عموماً یا مواد اولیه یا قطعات یدکی و تجهیزات و یا ماشین آلات به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه درآمد گمرکات استان یزد در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 44 افزایش داشته است افزود: سال‌های گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی در بین گمرکات کشور در رتبه 9 بودیم و الآن از لحاظ ارزشی رتبه 18 و وزنی به 7 رسیدیم.

انتهای پیام/ ز

R41376/P41362/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد