Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:27:22 GMT

ریشه کنی فقر و فساد اولویت اول جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۰۴۲۱

ریشه کنی فقر و فساد اولویت اول جامعه است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی تاکید رهبر معظم انقلاب است،گفت: ریشه کن کردن فقر و فساد اولویت اول جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مسئولان نظام و نمایندگان مجلس ضمن تاکید بر برخورد قاطع با فساد، فرمودند' به حرف مردم گوش کنید مردم در مساله فساد شکایت دارند و نمی توانند تحمل کنند'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امیدواریم قوه قضاییه، قوه مجریه و مقننه در ریشه کن کردن فساد دست در دست هم دهند،افزود: امیدواریم مسئولان ذیربط در این مساله مدبرانه عمل کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در زمینه ریشه کن کردن فساد مردم نیز نقش موثری دارند، خاطرنشان کرد: مردم نباید اسراف کنند و به سراغ چیزهایی که نیازشان نیست نروند و از هزینه های اضافی پرهیز کنند.
حجت الاسلام آل هاشم به کسانی که دارای امکانات مالی و نقدینگی هستند، توصیه کرد: صاحبان نقدینگی پول هایشان را به سمت تولید هدایت کنند تا جامعه از آن بهره مند شده و چرخ اقتصاد به حرکت در آید.
وی اظهار داشت: همچنین بازرگانان نیز از وارد کردن کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود، پرهیز کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به تصویب لایحه جنجالی و نژادپرستانه در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: دیروز لایحه ای در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب شد که طبق آن تمام سرزمین فلسطین به عنوان کشوری برای یهودیان اعلام شد.
وی با بیان اینکه طبق این قانون فلسطینیان از تمام حقوق انسانی شان محروم می شوند،اظهار داشت: همچنین بر اساس این لایحه تدریس زبان عربی از مدارس فلسطین حذف و زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می شود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه طبق این لایحه بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شد، افزود: طرح این لایحه موجب اعتراضات زیادی در داخل خود رژیم صهیونیستی شد به طوری که این لایحه با 62 رای موافق در برابر 55 رای مخالف تصویب شد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سفر مشاور رهبر معظم انقلاب به روسیه گفت: سفر آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبری به روسیه در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود، به طوری که یکی از مهم‌ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای این سفر است.
وی افزود: بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این سفر را سفر راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند چرا که این سفر اولین گام برای راهبردی‌ سازی رابطه بین سه قدرت مهم روسیه، چین و هند است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها را دارد، اظهار داشت: این سه قدرت در موضوعات مطرح شده، متفق‌القول عقیده داشتند که ایران نقش مهمی در مثلث امنیت منطقه دارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان ایران به خصوص مسئولان بین‌المللی سفرهای مشابهی برای تقویت نظام انجام داده و بهره‌برداری خوبی از این سفرها داشته باشیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: وضعیت بحرانی آب در استان برای آینده حاد اعلام شده است به طوری که به دلیل کمبود شدید بارندگی، با بحران آب مواجه هستیم و چهار سد اصلی تامین‌کننده آب شرب در استان با کاهشی به میزان ۵۰ درصد روبه‌رو شده است.
وی افزود: میزان بارش استان از ابتدای سال‌جاری ۱۰۰ میلی‌متر اعلام شده است که اگر مدیریت مصرف آب را در همه بخش‌ها جدی نگیریم، به طور قطع سال آینده با بحران آب مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر جداسازی آب شرب از مصارف دیگر گفت: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب میان خانواده‌ها و آگاه‌سازی مردم از تبعات بحران آب از جمله راهکارهایی است که رسانه‌ها نقش زیادی در این باره دارند.
6132/6183

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه تبريز حجت الاسلام آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟