Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه یزد با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار دستور قرآن کریم است، گفت: دشمن در حدی نیست که بتواند به مقاومت مومنان ضربه وارد کند. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ استانها یزد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد بر ضرورت ایستادگی در برابر دشمنان اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن یک دستور قرآنی است که خداوند به ما امر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 45 سوره انفال می‌فرماید اگر در مقابل توطئه‌های دشمنان قرار گرفتید و آنها قصد دارند شما را شکست دهند، چند کار انجام دهید تا بتوانید به پیروزی برابر آنها دست پیدا کنید.

امام جمعه یزد پایداری را نخستین دستور قرآن در این زمینه عنوان کرد و افزود: باید در مقابل دشمن ایستادگی، مقاومت و پایداری کنیم چرا که دشمن کوچک‌تر از آن است که بتواند به مومنان ضربه وارد کند و تنها در زمانی استکبار می‌تواند برابر ما به موفقیت دست پیدا کند که ما از خود سستی نشان دهیم.

ناصری یزدی تکیه به خداوند را دومین دستور این آیه دانست و گفت: اگر همیشه یاد خدا و عظمتش را در ذهن داشته باشیم و به غیر از او تکیه نکنیم قطعا بنا بر قول خداوند ما پیروز و مقاوم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد پیروی از ولایت و اطاعت از فرامین خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را سومین موضوع دانست و گفت: رمز پیروزی قطعا پیروی از ولایت است و در زمانی که امام زمان(عج) در پرده غیبت به سر می‌برند، رمز پیروزی ما در برابر دشمنان پیروی از ولی فقیه و نائب امام زمان(عج) است.

وی تصریح کرد: دوری از نزاع، تفرقه، حزب بازی و گروه بازی در برابر دشمن یکی دیگر از دستورات این آیه سوره انفال است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اگر ما بخواهیم در این عرصه حساس با یکدیگر در نزاع و درگیری باشیم، تنها زمینه تحقق اهداف دشمن را فراهم کرده‌ایم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر مومنین در برابر دشمن یکی باشند بنا به فرمایش قرآن کریم که هیچ خلف وعده‌ای در آن نیست خداوند هم از آنها حمایت کرده و زمینه شکست دشمن را به صورت کامل و مطمئن فراهم می‌آورد.

ناصری یزدی دیگر سفارش قرآن کریم در این زمینه را صبر و تحمل دانست و بیان کرد: ما باید در برابر دشمنان هم صبر و تحمل داشته باشیم و هم با تمام توان و قدرت ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه پیش قدم شدند و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها و رژیم جنایتکار صهیونیستی در همه کشورها سعی بر بستن راه‌های موفقیت ایران داشتند که این پیش دستی رهبر معظم انقلاب و ارسال پیام برای رئیس جمهور روسیه جلوی این دسیسه‌ها را گرفت.

وی یکی از نتایج این اقدام را عدم موفقیت آمریکا در فشار همه جانبه به ایران دانست و با بیان اینکه الان بخشی از فشارهای آمریکا به ایران ناکام می ماند گفت: الان کشورهای شرق از جمله چین، هند و روسیه برای خودشان قدرت‌هایی به حساب می‌آیند و ما باید در مقابل این قدرت‌های غربی تشکلی وجود داشته باشد که غرور آمریکایی‌ها را به هم بریزد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: به این ترتیب و در صورتی که کشورهای چین، هند و روسیه با یکدیگر متحد شوند، تاثیرگذاری قدرت استکبار شکسته می‌شود و کم‌کم بین خود غربی‌ها هم اختلاف به وجود می‌آید.

روند فعلی خصوصی‌سازی هیچ تاثیری بر آسایش مردم و بهبود اقتصاد ندارد

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به روند خصوصی‌سازی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: این که به جای خصوصی‌سازی بخش‌ها را به خودشان بفروشاند یا اینکه به افرادی بدهند که پولشان را به خارج از کشور ببرند اصلا درست نیست و مسئولان نباید چنین کاری را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: تا به الان در خصوصی‌سازی‌ها اموال دولتی به فروش رفته ولی نتیجه آن به آسایش مردم و بهتر شدن اقتصاد دولت و مردم منجر نشده و پول آن به جیب شرکت‌های بزرگ رفته است.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها هم اجناسی را وارد و با قیمت زیاد به مردم عرضه می‌کنند و به این وسیله جامعه ما یک جامعه گرانی می‌شود که فشار اصلی آن به مردم وارد می‌شود.

دولت دست دلالان را از بازار داخلی و خارجی کوتاه کند

امام جمعه یزد از وجود دلال ها در تهیه کالاهای داخلی و خارجی انتقاد کرد و تصریح کرد: دولت باید دست این واسطه هایی که تنها کار آنها سوء استفاده از وضعیت جامعه و گران کردن اجناس است را کوتاه کند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: الان این دلال‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند و اجناس را به قیمت ارز آزاد می‌فروشند و همین موضوع سبب می‌شود که مشکلات بسیار زیادی برای جامعه به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با واردات هم باید دولت توجه ویژه‌ای داشته باشد که چه چیزهایی الان نیاز جامعه است و این شرکت‌ها و واسطه‌ها چگونه جامعه ما را گران کرده‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41376/P1494/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد


به گزارش .خبرگزاری صداوسیما شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی فلسطین نزدیک است تاکید کرد که مقاومت اسلامی با استفاده از حداقل قدرت خود توانست قواعد خود را به دشمن تحمیل کند.

شیخ نعیم قاسم در جریان یک نشست سیاسی که توسط انجمن علمای مسلمان در بیروت برگزار شد گفت که مسیر رژیم اشغالگر صهیونیستی توحش و ظلم بوده و نابودی آن نزدیک است. اما مسیر فلسطین، جهاد و شهادت و صبر بوده و پیروزی آن نزدیک است.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که اسرائیل بدون حمایت جهان استکباری نمی‌تواند دوام بیاورد. اکنون ۲ چیز می‌تواند جنگ غزه را متوقف کند: آمریکا و انتخابات آن و وحدت و همبستگی استثنائی در جهان با مردم فلسطین در برابر اسرائیل.

وی با اشاره به شکست همه پروژه‌های دشمن آمریکایی - صهیونیستی و متحدان آنها در منطقه اظهار داشت که پروژه «خاور میانه جدید» (که آمریکا طراحی کرده بود) برای اولین بار در جنگ جولای ۲۰۰۶ (میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی) و برای دومین بار در سوریه (اشاره به جنگ جهانی تروریسم علیه سوریه) و این بار در غزه نابود شد و از بین رفت.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت که ما در این رویارویی با دشمن صهیونیستی قواعدی را وضع کردیم که از طریق آن همه اهداف خود را محقق ساختیم از جمله: حمایت از مردم غزه، مشغول کردن دشمن در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و آواره شدن شهرک‌نشینان صهیونیست و وارد شدن خسارت‌های سنگین به اشغالگران، تثبیت معادله بازدارندگی مقاومت با استفاده حداقلی از قدرتی که داریم.

وی در پایان تصریح کرد که همه این اهداف با فداکاری‌های زیاد محقق شد.

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی
  • هوشیارانه با دشمن برخورد کنیم
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است