Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:09:41 GMT

لیبی طرح ایجاد مراکز مهاجران در خاک خود را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۱۰۴۰

لیبی طرح ایجاد مراکز مهاجران در خاک خود را رد کرد

نخست وزیر لیبی اظهار کرد، این کشور طرح اتحادیه اروپا را برای ایجاد مراکز مهاجران به منظور توقف ورود پناهجویان به غرب اروپا نمی‌پذیرد و با انگیزه‌های مالی، در رویکرد خود تجدید نظر نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ایتالیا ماه گذشته پیشنهاد ایجاد مراکز پذیرش و شناسایی مهاجران را برای رسیدگی به وضعیت آنان در آفریقا به منظور برطرف شدن شکاف‌های دولت‌های اروپایی بر سر مدیریت هجوم بیش از یک میلیون مهاجر که از سال 2015 به این قاره وارد شده‌اند، ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبی یکی از مبداهای اصلی مهاجرانی است که سعی می‌کنند خود را با قایق‌های نامناسب به اروپا برسانند.

فائز السراج، ‌نخست وزیر لیبی در مصاحبه‌ای با روزنامه یلد آلمان که امروز (جمعه) منتشر شد، گفت: ما کاملا با اروپا مخالفیم که رسما از ما می‌خواهد، مهاجران غیرقانونی را که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد آن‌ها را اسکان دهد، در کشور خود جای دهیم.

او اتهام تیراندازی نیروهای لیبی به امدادگرانی که قصد نجات مهاجران را داشتند، رد کرد و گفت: ما هر روز صدها تن از مردم را در سواحل لیبی نجات می‌دهیم و کشتی‌های ما پیوسته در حرکت هستند.

وی افزود، لیبی در نجات مهاجران از مدیترانه تنها گذاشته شده و به حمایت مالی و فنی بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد

رئیس جمهور فرانسه توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور را بسیار بد دانسته و آن را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، توافقنامه تجارت آزاد برنامه ریزی شده بین اتحادیه اروپا و ائتلاف اقتصادی آمریکای جنوبی مرکوسور را به شکل فعلی آن رد کرد.

ماکرون در جریان بازدید از شهر سائوپائولو برزیل گفت: شکل فعلی که برای این توافق وجود دارد بسیار بد است. این توافق 20 سال پیش مورد مذاکره قرار گرفت. این چیزی نیست که ما می خواهیم.

وی افزود: بیایید یک توافق جدید و مسئولانه‌تر را مورد مذاکره قرار دهیم که بر اساس اهداف و واقعیت ما باشد و توسعه، آب و هوا و تنوع زیستی را در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، جرالدو آلکمین، معاون رئیس جمهور برزیل و فرناندو حداد، وزیر اقتصاد این کشور پیش از این اصولاً این توافقنامه تجارت آزاد را ترویج کرده بودند.

ماکرون یکی از منتقدان سرسخت این پیمان در اتحادیه اروپا است. او بیش از همه از این واقعیت انتقاد می کند که کشاورزان و شرکت های اروپایی باید دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای کاهش انتشار کربن رعایت کنند، در حالی که در آینده تعرفه ها بر محصولاتی از آمریکای جنوبی که طبق قوانین مشابه تولید نمی شوند، برداشته خواهد شد.

این اظهارات ماکرون در جریان مذاکرات دشوار بر سر توافق تجارت آزاد بین دو بلوک اقتصادی مطرح شده است.

ماکرون تصریح کرد: در این توافق چیزی وجود ندارد که موضوع تنوع زیستی و آب و هوا را لحاظ کند؛ هیچ چیز.

فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل در دیدار ماکرون با مقامات تجاری برزیل گفت: ما هنوز زمان داریم. درست است که ما در پایان سال گذشته یک فرصت را از دست دادیم، اما نباید از این توافق دست بکشیم.

وی افزود لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل زمان زیادی را در این توافق سرمایه گذاری کرده است و به سرمایه گذاری در رابطه نزدیک تر با بازار اروپا ادامه خواهد داد.

ماکرون پیشتر در اجلاس آب و هوایی COP و گروه بیست گفته بود که به دنبال استانداردهای بین المللی بیشتری برای دادن مشوق های مالی به بانک ها و شرکت و سرمایه گذاران با هدف کربن زدایی در صنعت و حفاظت بیشتر از محیط زیست است.

این توافق بین اتحادیه اروپا و اتحاد مرکوسور با کشورهای عضو آن برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه یکی از بزرگترین مناطق تجارت آزاد جهان را با بیش از 700 میلیون نفر ایجاد می کند. به ویژه این پیمان باید تعرفه ها را کاهش دهد و در نتیجه تجارت را افزایش دهد. با این حال، این توافق که مذاکرات آن تکمیل شده بود از سال 2019 متوقف شده است. این معاهده هم در آمریکای جنوبی و هم در اروپا بحث برانگیز است. برخی از کشورها می خواهند از بازارهای خود محافظت کنند، برخی دیگر می ترسند که استانداردهای کار و محیط زیست در سایه این توافق تضعیف شود.

اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها