Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@17:12:32 GMT

تغییر روپوش دانش آموزان فقط با موافقت اولیا

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۱۲۹۱

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت : هیچ مدیری مجاز به الزام دانش آموزان برای استفاده از نوع روپوش خاص نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرسول کریمی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما افزود: مدیران مدارس فقط در صورت موافقت خانواده ها و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه می توانند  به تغییر روپوش دانش آموزان اقدام کنند و تصمیم فردی مدیر در این باره غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: انتخاب مکان خاصی برای خرید روپوش دانش آموزان از طرف مدارس نیز تخلف است و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد. کریمی خاطرنشان کرد: خانواده ها در صورت مشاهده این تخلفات می توانند با مراجعه به دفتر بازرسی و شکایات در ادارات آموزش و پرورش به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.
وی به انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم نیز اشاره کرد و گفت: به هر دانش آموز یک فرم اولویت انتخاب رشته داده خواهد شد که دانش آموزان طبق اولویت اعلام شده به نزدیک ترین مدرسه نزدیک محل سکونت مراجعه خواهند کرد.
­ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ اجباری از طرف مدارس برای انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان وجود ندارد، افزود: دانش آموزانی که تقاضای ثبت نام در اولویت های آخر خود را دارند باید تا پایان مرداد صبر کنند. کریمی تاکید کرد: اولویت ثبت نام و انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم مربوط به دانش آموزان ساکن در تهران است و دانش آموزانی که از شهرهای دیگر به تهران عزیمت کردند در اولویت بعدی قرار دارند. وی یادآور شد: ثبت نام و انتخاب رشته دانش آموزان به مناطق 19 گانه آموزش و پرورش ابلاغ شده است و آنها براساس بافت محلی، اقلیمی و آمایش سرزمینی به این کار اقدام خواهند کرد. کریمی تاکید کرد: هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نخواهد ماند و علایق و سلایق دانش آموزان نیز در انتخاب رشته ملاک قرار خواهد گرفت. وی به کمبود 225 مشاور در مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 110 مشاور جدید جذب مدارس شهر تهران شدند و امسال نیز تعدادی مشاور به این مدارس اضافه می شوند که البته این کمبود ما را جبران نمی کند.­ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: هم اکنون 925 مشاور و 5 هزار مربی پرورشی در مدارس شهر تهران فعالیت دارند و تلاش می کنیم برای سال تحصیلی آینده هر مدرسه یک مشاور و مربی پرورشی داشته باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معاون پرورشی آموزش و پرورش روپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از نواخته شدن «زنگ ظفر» در مدارس سراسر استان در حمایت از حمله «وعده صادق» سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی خبر داد.

عبدالله حبیبی امروز (۲۷ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت قاطع فرهنگیان و دانش‌آموزان از حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در پی اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران، با ابتکار عمل جامعه آموزش و پرورش امروز در مدارس سراسر استان خوزستان زنگ ظفر در حمایت از «وعده صادق» نواخته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانش‌آموزان خوزستان با شرکت در این مراسم به عنوان از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام حمایت کردند. همچنین برخی دانش‌آموزان با نوشتن طوماری از اقدامات تحسین‌برانگیز سپاه تشکر کردند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این اقدام تاریخی سپاه در برابر استکبار بار دیگر رشادت‌های مردم ایران را به دانش آموزان این کشور نشان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است