Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد گفت: افزايش اختيار استانداران ضروري است و علاوه بر اعزام بخش خصوصي براي مذاکره با ساير کشورها اعتماد به استانها نيز افزايش يابد.

به گزارش ايرنا ، علي زيني وند روز جمعه در نشست مشترک 210دقيقه اي معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته و افزايش ارتباط با بخش خصوصي افزود: فعالان اين بخش توانمند و صاحب نظر هستند و نظر آنها حتي براي کشور راهگشاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه رايزن بازرگاني ايران در کشورهاي خارجي با شرکت‌هاي کوچک محل فعاليت خود ارتباط برقرار کنند، افزود: اين افراد بايد با فعالان بخش خصوصي هر استان جلسه داشته و حرفها و نظرات آنها را بشنوند.
معاون استانداري يزد تأکيد کرد: رايزن‌هاي بازرگاني ايران در شرايط حساس امروز بايد تقويت شوند و براي پيدا کردن راه حل فعاليت شرکتها در کشورهاي ديگر تلاش کنند.
وي ادامه داد: اگر در کشورهايي رايزن بازرگاني ايران حضور ندارد حتماً به شکلي عمل شود که بتوانيم از اين ظرفيت مناسب در ديگر کشورها استفاده کنيم.
زيني وند با بيان اينکه بخش خصوصي و توليد کنندگان قدرت لازم را براي برقراري ارتباط و بازاريابي را ندارند، خاطرنشان کرد: رايزن‌هاي بازرگاني ايران مي‌توانند در اين امر مثمر ثمر واقع شوند.
وي با تأکيد بر لزوم افزايش اختيارات و مأموريت استانها ، اظهار داشت: بايد هر استاني توليدات داخلي واحدهاي صنعتي و توليدي خود را شناسايي و ساماندهي و نظام مند کند و مانع ورود کالاهاي مشابه به استان شوند.
اين مسئول تأکيد کرد: با افزايش اختيار استانداران ،بسته ضروري مقابله با بحران در ماه هاي آينده تهيه و بخش خصوصي وارد ميدان شود، آنها مي‌توانند با راهکارهاي خوب خود ، مشکلات کشور را حل کنند.
** رشد 44 درصدي درآمدهاي گمرکات استان
همچنين مديرکل گمرکات يزد گفت: درآمد گمرکات اين استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 افزايش داشته است.
محمدحسين سلماني اظهار داشت: صادرات گمرکات استان در اين مدت 598 هزار تن به ارزش 120هزار دلار بود که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته11درصد از لحاظ وزن افزايش و 12 درصد در ارزش کاهش داشته است.
وي عمده کشورهاي صادراتي را عراق، پاکستان، افغانستان، ترکيه، هلند، گرجستان، آلمان و کره جنوبي و عمده کالاي صادراتي استان را هم کاشي و سراميک، ظروف شيشه‌اي ، نايلون، اکسيد موليبدن و هيدرو کربن ذکر کرد.
به گفته مديرکل گمرک يزد ،عراق بيشترين و اتريش کمترين سهم صادرات از گمرکات يزد را داشتند و در بخش اظهار نامه مالياتي، نسبت به سال گذشته نيز 24 درصد افزايش داشت.
سلماني تصريح کرد: واردات استان يزد هم 658 تن به ارزش 30 ميليون دلار بود که نسبت به مدت مششابه سال گذشته 53 درصد از لحاظ وزن و 32 درصد از لحاظ ارزش رشد داشت و ايتاليا، کره جنوبي، چين، امارات متحده عربي ، هند و ترکيه عمده کشورهاي وارد کننده بودند.
وي افزود: يزد سال‌ هاي گذشته از لحاظ ارزش و وزن کالا در بين گمرکات کشور در رتبه 9 بود و الان از لحاظ ارزش کالا در رتبه 18 و وزن در رتبه هفت قرار دارد.
در اين جلسه برخي از روساي انجمن ها و نمايندگان بخش خصوصي ، نظرات ، مشکلات و تجربيات خود را با مجتبي خسروتاج معاون وزير صنعت و نيز حميد کلانتري معاون وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي براي انتقال به دولت و تيم اقتصادي در ميان گذاشتند.
1968/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد

بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط استادان برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • هوای زنجان این هفته ناپایدار خواهد بود
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان