Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:32:41 GMT

سفیر یونان در روسیه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۲۵۴۹

سفیر یونان در روسیه احضار شد

مسکو - ایرنا - روسیه در اعتراض به آنچه اظهارات ضد روسی مقامات یونانی عنوان شده است، سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: آندریاس فریگاناس سفیر یونان در روسیه امروز به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به وی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از بیانیه خاطرنشان شده است: مراتب اعتراض قاطعانه روسیه به اظهارات مقام های یونانی در رابطه با وضعیت پیرامون اخراج دو دیپلمات روسی از این کشور و ممنوعیت سفر دو شهروند روسی به یونان اعلام شد.
به گزارش ایرنا، برخی رسانه های روسی بیستم تیرماه به تصمیم یونان برای اخراج دو دیپلمات روسی و ممنوع الورود شدن دو دیپلمات دیگر اشاره کرده و نوشتند: یونان دیپلمات های روسی را به تلاش برای جمع آوری اطلاعات در این کشور و تطمیع سیاستمداران یونانی و نیز اطلاعاتی درباره موافقتنامه یونان و مقدونیه در خصوص تغییر نام این کشور متهم کرده است.
رسانه های روسی همچنین خاطرنشان کردند که اخراج دیپلمات های روسی از یونان، پاسخ آتن به افزایش نفوذ مسکو در این کشور و تشدید فعالیت برخی سازمان های اجتماعی روسی در یونان است.
خبرگزاری اینترفاکس نوشت: به رغم تصمیم برای اخراج دیپلمات های روسی، یونان به همکاری با روسیه و توسعه روابط دوستانه دو کشور بر اساس احترام متقابل امیدوار است.
یک مقام وزارت خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد که این کشور در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از یونان، به اقدام متقابل دست خواهد زد و دو دیپلمات آتن را اخراج می کند.
یونان تنها کشور اروپایی عضو پیمان ناتو است که با روسیه روابط گسترده دارد و دو کشور در عرصه های مختلف بایکدیگر همکاری می کنند، کارشناسان اشتراکات مذهبی (مذهب ارتدوکس) میان دو کشور را یکی از دلایل بهبود روابط آنان در سالیان اخیر می دانند.
شبد**اروپام*391*1346*1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه سفير يونان احضار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام از عاملان و حامیان تروریست‌ها، خواسته شهروندان روس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، حمله تروریستی به تالار موسیقی مجموعه کروکاس سیتی مسکو، موجی از خشم در میان شهروندان روسی ایجاد کرده و مردم این کشور، خواستار مجازات عاملان و انتقام از حامیان تروریست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

براساس اعلام وزارت بهداشت روسیه، حمله تروریستی جمعه شب گذشته به تالار موسیقی مجموعه کروکاس‌سیتی مسکو، جان ۱۳۹ نفر را گرفت، ۱۸۲ نفر را روانه بیمارستان‌ها کرد و در حال حاضر از بین ۷۳ مصدوم این حادثه، حال ۱۱ نفر همچنان وخیم است.
در کنار یادمان قربانیان این حمله تروریستی، که در کنار درِ ورودی تالار مرکزی مجموعه کروکاس‌سیتی مسکو برپا شده است، شهروندان روسی با اهداء گل، روشن کردن شمع در کنار دسته‌های گل، به یاد کودکانی هستند که در این حمله تروریستی جان باختند.
یکی از شهروندان روسی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: من به خدا ایمان دارم و مطمئنم خداوند همه آنهایی را که در این جنایات دست داشتند، مجازات خواهد کرد.
فعلا فقط گریه می‌کنم.
دختری جوان نیز در حالیکه شاخه‌های گل با خود به یادمان آورده بود گفت: این یک جرم نابخشودنی است و هم آنهایی که این عمل زشت را انجام دادند و هم کشور‌هایی که طراحی و پشتیبانی کردند، باید تاوان این جنایت را پرداخت کنند.
زن میانسالی هم با گریه و زاری خواهان انتقام از سازمان دهندگان و عاملان بود و افزود: تروریست‌های دستگیر شده باید قصاص شوند و از حامیان آنها باید انتقام بگیریم.
در این بین بسیاری از روس‌ها، آمریکا را عامل اصلی طراحی و اجرای این حمله معرفی می‌کنند.
یک شهروند روسی گفت: آمریکایی‌ها فیلمنامه این جنایت تروریستی را نوشتند و مزدورانی که در اوکراین آموزش دیده بودند، آنرا اجرا کردند.
وی افزود: تروریسم ابزار آمریکاست و در هر کجای جهان اقدامی تروریستی انجام می‌شود، با نقشه و طراحی واشنگتن است. خودشان بار‌ها اعتراف کرده‌اند که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، دست پرورده آمریکاست.
در لابلای گل‌ها و عروسک‌ها نیز، دست‌نوشته مردم و بویژه جوانان و نوجوانان قرار دارد که از همدلی برای عبور از این بحران حکایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • انتقام از عاملان و حامیان تروریست‌ها، خواسته شهروندان روس
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • کلمبیا دیپلمات‌های آرژانتینی را اخراج کرد
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • اهدای دیپلم شجاعت به نوجوان مسلمان روسی
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود
  • حقیقیان دفتر یادبود حادثه تروریستی مسکو را امضا کرد