Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزستی استان ایلام گفت:۱۲ هزار و پانصد معلول از خدمات بهزیستی در ایلام بهره‌مند می‌شوند. ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ استانها ایلام نظرات

زهرا همتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام، به ارائه 200 نوع خدمات عمومی توسط اداره کل بهزسنی استان ایلام به شهروندان ایلامی اشاره و اظهار داشت: بهزیستی امروز 200 نوع خدمت را به عموم مردم و جامعه هدف ارایه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزستی استان ایلام با اشاره به وضعیت طلاق در استان ایلام گفت: یک هزار و 500 پرونده  مراجعان به مرکز کاهش طلاق بهزیستی در سال گذشته انجام شده است که 35 درصد این مراجعات به سازش ختم شده است.

وی اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت آموزش و پرورش را از برنامه‌های دیگر بهزستی استان ایلام نام برد و گفت: فعالیت 280 تیم توسط 50 موسسه مردم نهاد برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان ایلام انجام و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام در صدر برنامه‌های بهزستی استان ایلام قرار دارد.

مدیر کل بهزستی ایلام به غربالگری بینایی 18 هزار کودک با هدف پیشگیری از معلولیت اشاره و خاطر نشان کرد:  غربالگری شنوایی 10 هزار نوزاد، ارایه آموزش‌های پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین به 57 هزار نفر ساکن در مناطق مرزی استان ایلام نیز از جمله خدمات بهزستی استان ایلام است.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه امن ویژه نگهداری زنان و دختران خشونت دیده و مرکز حمایتی، آموزشی کودکان کار و خیابانی و شناسایی 18 کودک بازمانده از تحصیل و صدور شناسنامه برای آنها نیز برنامه های قابل بیان مدیرکل بهزستی استان ایلام است اظهار داشت: تماس و مراجعه چهار هزار و 500  نفر از مردم استان به مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی و خط  123 و  پوشش 100 درصدی تمامی روستا مهدهای استان در طرح تامین یک وعده غذای گرم و  خدمات دهی به 12 هزار و 900 معلول و فعالیت 17 مرکز روزانه و شش مرکز شبانه روزی ویژه توانخواهان از اقدامات عیان بهزستی استان ایلام است.

همتی در پایان از کمک خیرین به بهزستی و همراهی و همکاری مردم ایلام تشکر و بیان داشت: بهزستی نهادی مردمی و خدمات رسان است که به همراهی و همکاری و حمایت مردم نیازمند است.

انتهای پیام/م

R7718/P1486/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و گفت: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل