Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@07:11:44 GMT

چين: تسليم فشارهاي تجاري آمريکا نمي شويم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۳۰۳۸

چين: تسليم فشارهاي تجاري آمريکا نمي شويم

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- به دنبال تهديد دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا مبني بر اعمال تعرفه بر روي بيش از 500 ميليارد دلار از کالاهاي وارداتي چين، پکن اعلام کرد که تسليم فشارها و تهديدها نمي شود.

به گزارش ايرنا وزارت خارجه چين امروز جمعه در بيانيه اي اعلام کرد به باور پکن جنگ تجاري برنده اي ندارد و آمريکا با حرکت در اين مسير خطرناک به مردم و شرکت هاي خود نيز ضربه مي زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چين همچنين تعرفه هاي فزاينده تجاري و تهديدهاي اين کشور را نابخردانه، غيرمنطقي و غيرقابل توجيه دانست و بر مقابله به مثل با واشنگتن تاکيد کرد.
در همين حال `چويي تيانکاي` سفير چين در آمريکا گفته است که بالا رفتن مازاد تجاري چين در برابر آمريکا به دلخواه پکن نبوده و در اين زمينه عمدي در کار نيست.
وي افزود که در واقع دولت آمريکا با جلوگيري از صادرات فناوري هاي پيشرفته به چين باعث شده است تا کسري آن کشور در برابر پکن دايما افزايش يابد.
آمريکا مي گويد کسري تجاري اين کشور در برابر چين در سال گذشته ميلادي به 375 ميليارد دلار رسيده است واشنگتن فعلا روي 34 ميليارد دلار از کالاهاي صادراتي چين 25 درصد تعرفه وضع کرده است و بزودي بر روي ميلياردها دلار از کالاهاي ديگر اين کشور نيز تعرفه اعمال خواهد کرد.
چين بر اين نکته تاکيد مي ورزد که وجود نرخ بهره بانکي بالا در آمريکا، نقش دلار در ذخاير ارزي کشورها و مصرف بالاي آمريکايي ها باعث شده است تا اين کشور با مشکل کسري تجاري در برابر ديگر کشورها از جمله چين مواجه شود.
تارنماي يي سي چين مي نويسد که مازاد تجاري چين در برابر آمريکا براي آن کشور سود آور هم بوده است زيرا شهروندان آمريکا با خريد کالاهاي مرغوب، کيفي و ارزان چيني توانسته اند در خريدهايشان صرفه جويي کنند.
کاهش بهاي کالاها در آمريکا در سال 2015 ميلادي به دليل خريد کالاهاي چين تا 1.5 درصد رسيد و هر خانوار آمريکايي به طور ميانگين 850 دلار صرفه جويي کرد.
مقام هاي چين تصريح کرده اند که فشار حداکثري آمريکا بر اين کشور در تجارت، هرگز سودمند نبوده است و مذاکرات طرفين از ابتداي سال جاري ميلادي به دليل همين فشارها قطع شد و بي نتيجه ماند.
سفير چين در آمريکا مي گويد که فشار زياد بر پکن موثر نمي افتد زورگويي و باج خواهي تجاري نه تنها براي آمريکا مفيد نيست بلکه نهايتا به اين کشور در دنيا آسيب خواهد رساند.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امسال بر روی شعار سال تمرکز ویژه خواهیم کرد، گفت: کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران تشکیل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سید محمود حسینی‌پور امروز در نشست شورای عالی استان، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال جلسه‌ای حضور روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه مازندران برگزار شد و امیدواریم با تکیه بر اقتصاد دریاپایه و با ایجاد کریدور شمال به جنوب بتوانیم اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

 وی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه استان نیاز داریم، گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه ابلاغ شده و سیاست دولت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با حوزه کشور‌های cis بوده که مازندران در این زمینه جایگاه ممتازی دارد.

 استاندار مازندران با اشاره به  فعالیت‌های دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، افزود: لازم است از فرصت‌های استان بهره‌برداری درست کرده و از ظرفیت‌ نخبگان استفاده کنیم.

حسینی‌پور، تصریح کرد: در حوزه علوم دریایی و حمل و نقل دریایی استان مازندران فاقد یک کشتی است و به همین منظور اقداماتی در دست اجراست و در راستای سیاست دولت سیزدهم رونق و تجارت دریایی با کشور‌های همسایه در دستور کار است که برای ساخت 6 کشتی تجاری در مازندران 30 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزایش تجارت با کشورهای همسایه را سیاست راهبردی دولت دانست و افزود: برای گسترش تجارت با کشور‌های همسایه کشتی‌های تجاری یکی از ابزار‌های تحقق این سیاست به شمار می‌آید.

استاندار مازندران به بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر و تعمیق ارتباطات تجاری مازندران اشاره و عنوان کرد: فعال‌سازی ظرفیت تجارت دریایی در استان برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌پور تصریح کرد: در سال گذشته کاهش نرخ تورم در استان مازندران را داشتیم و امسال هم در تحقق شعار سال اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت دانشگاه‌های مازندران کارگروه اجرایی شعار سال در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • بن گویر: همین الان باید به رفح حمله کنیم/اسموتریچ: تسلیم نمی‌شویم
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد