Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، جبهه مردمی تونس که ائتلافی از هشت حزب چپ گرا و ملی گراست دخالت‌های محمد بن محمود العلی، سفیر عربستان سعودی را در امور حاکمیتی تونس محکوم کرد.

این جبهه با صدور بیانیه‌ای اظهارات سفیر سعودی را در مخالفت با عضویت مبارکة براهمی، نماینده زن عضو جبهه مردمی در کمیته دوستی پارلمانی تونس - خلیج فارس محکوم و این اقدام را نقض معیار‌های دیپلماتیک قلمداد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جبهه از رئیس مجلس نمایندگان تونس خواسته است در برابر این گونه اقدامات موضع قاطعی اتخاذ کند.

محسن النابتی از رهبران جبهه مردمی در گفتگو با عربی ۲۱ گفت: گفتگو‌های محرمانه سفیر سعودی و دیگر اعضای کمیته دوستی پارلمانی تونسی -خلیجی با حضور مبارکة البراهمی متشنج بود.

او گفت: سفیر سعودی چند روز پیش در جلسه‌ای درخواستی عجیب مطرح کرد و از پارلمان دوستی مذکور خواست از سعودی در جنگ یمن حمایت کند.

او گفت: مبارکة البراهمی سفیر سعودی را به مداخله در امور لیبی و یمن و سوریه متهم کرد و این موضوع موجب شد سفیر سعودی از ریاست مجلس تونس بخواهد این عضو کمیته مذکور را تحت فشار بگذارد تا از این کمیته استعفا دهد. سفیر سعودی همچنین تهدید کرد که: «اگر این زن در این کمیته حضور داشته باشد این کمیته را از هم اکنون مرده تلقی کنید».

یکی از رهبران جبهه مردمی از سفیر سعودی خواسته است به چارچوب هایش احترام بگذارد و به انتخاب‌های مجلس که اعضای آن توسط مردم تونس به صورت دمکراتیک انتخاب می‌شوند، احترام بگذارد.

او تاکید کرد البراهمی همچنان به عنوان عضو این کمیته به فعالیت عادی اش براساس قانون داخلی مربوط به کمیته‌های پارلمانی ادامه خواهد داد.

سفارت عربستان سعودی به پرسش‌های پایگاه اینترنتی عربی ۲۱ درخصوص این مسئله پاسخ نداده است.

این نخستین بار نیست که عربستان سعودی به مداخله در امور تونس متهم می‌شود. برکناری عبدالجلیل بن سالم، وزیر امور دینی سابق تونس پس از آنکه عربستان سعودی را به «صدور تروریسم و تکفیری‌ها به جهان اسلام به عنوان منشاء اندیشه وهابی» متهم کرد بارزترین نمونه دخالت‌های سعودی در این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیرو‌های امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه هستیم، ما مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی به‌نوبه خود گفت: باید برای تضمین آتش‌بس غیرمشروط در غزه دست به تحرک بزنیم.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد صد و نود و سومین روز خود شده است و ارتش رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم این منطقه را همچنان ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد: تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۴۶ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل