Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@14:12:27 GMT

پامپئو در سخنرانی ضدایرانی خود چه خواهد گفت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۶۳۵۷۵

تسنیم نوشت: «هیثر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده «مایک پامپئو» ۲۲ جولای (یکشنبه ۳۱ تیر) درباره آنچه «حمایت از صدای مردم ایران» خوانده شده در کتابخانه پرزیدنت ریگان در ایالت کالیفرنیا سخنرانی خواهد کرد.

بامداد جمعه یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده در جمع خبرنگاران این کشور درباره اینکه این سخنرانی با حضور چه کسانی انجام خواهد شد و چه محور‌هایی خواهد داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد آمریکایی گفت: برخی از اعضای کنگره آمریکا از جمله «اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «تام کاتن»، سناتور ارشد آمریکایی از جمله حاضران در این نشست خواهند بود.

وی با اشاره به سخنرانی ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در تاریخ ۲۲ می‌که در آن ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره با ایران مطرح شد گفته سخنرانی روز یکشنبه در ادامه سخنرانی قبلی انجام خواهد شد و پامپئو این بار جامعه ایرانیان در آمریکا را مخاطب قرار خواهد داد.

مقام آمریکایی در ادامه برخی از محور‌های سخنرانی پامپئو را تشریح کرد. بر اساس این محور‌ها به نظر می‌رسد جلسه روز یکشنبه بخشی از برنامه‌هایکارگروه آمریکایی-صهیونیستی است که پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند با هدف ناآرام کردن ایران تشکیل شده است.

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی دو هفته پیش گزارش دادند این رژیم همراه با آمریکا از چند ماه پیش کارگروهی مشترک تشکیل داده‌اند که هدف آن راه‌اندازی تظاهرات در ایران برای ناآرام کردن اوضاع داخلی این کشور است.

این گزارش‌ها حاکی است انتشار اطلاعات علیه ایران در فضای مجازی و ترسیم فضای ناامیدی و ناکارآمدی حکومت ایران بخشی از فعالیت‌های این کارگروه را تشکیل می‌دهد.

«مایک پامپئو» در هفته‌های گذشته بار‌ها در حساب کاربری‌اش در توئیتر پیام‌هایی بدون منبع و غیرمستند درباره گسترش «تظاهرات ها» در ایران بعد از خروج آمریکا از برجام منتشر کرده است.

اطلاعاتی که پامپئو منتشر کرده حتی در داخل خود آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به این سئوال خبرنگاران که منبع نمودار‌های مبهم پامپئو کدام نهاد و سازمان است طفره رفته است.

آنچه مقام ارشد آمریکایی بامداد جمعه گفته نشان می‌دهد پامپئو در جلسه روز یکشنبه به همین تلاش‌ها برای ترسیم فضای یأس و متهم کردن ایران به «فساد» و حمایت از تروریسم ادامه خواهد داد.

پامپئو علاوه بر این درباره تلاش‌های دولت ترامپ برای اعمال فشار علیه ایران هم سخن خواهد گرفت. مقام آمریکایی گفت: «پامپئو درباره کارزار اعمال فشار حداکثری علیه ایران و منزوی کردن آن از لحاظ دیپلماتیک اطلاعات تازه‌ای ارائه خواهد کرد.»

یک خبرنگار از مقام ارشد آمریکایی پرسیده آیا اعضای گروهک منافقین هم در این جلسه حضور خواهند داشت. مقام آمریکایی در پاسخ گفت: «پاسخ این را نمی‌دانم. فکر نمی‌کنم حضور داشته باشند.»

خبرنگار «نیویورکر» پرسیده آیا این تلاش‌های دولت آمریکا و مایک پامپئو به معنی تلاش برای تغییر نظام ایران است. او همچنین گفت: «نوع مطالباتی که مطرح می‌شوند اینقدر جامع هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را به تلاش برای تغییر نظام ایران تعبیر کرد.»

مقام آمریکایی گفت: «اگر نگاهی به ۱۲ مطالبه پامپئو بکنید می‌بینید که بر سر آن‌ها قبل از توافق هسته‌ای ایران اجماع جهانی وجود داشته است و در آن زمان هیچ کس تصور نمی‌کرده که این ۱۲ مطالبه، تعبیر دیگری از تغییر حکومت است.»

مقام ارشد آمریکایی در ادامه تأکید کرد که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام ایران نیست و گفت: «ما به دنبال تغییر در رفتار ایران هستیم.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه ایران در راستای اجرای قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه، تعدادی از اشخاص و نهادهای آمریکایی را تحریم کرد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تأمین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تأمین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسرائیل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes): مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تأمین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ذهن آمریکااندیش
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند